honey bee king 2

• Topicstarter Topicstarter john de kok
  • Startdatum Startdatum
J

john de kok

Guest
ik ben sinds kort begonnen met micro heli`s .
ik heb sinds kort een honey bee king 2 maar vind de besturing heel erg direct .
wat kan ik daar aan doen ?
ligt het aan de zender of aan de afstelling ?
ik zit te denken om een nieuwe zender te kopen .

groetjes john

Laatst bewerkt door een moderator:
echt gevlogen nog geen .
ik ben al blij als ik hem net van de grond kan krijgen zonder problemen .

Het zal bijna zeker niet aan je zender liggen, ik denk dat je moet accepteren dat je eerste 20 accu's zeer frustrerend zullen zijn voordat je het licht begint te zien en hoveren onder de knie krijgt.

Wat ik zelf erg handig vind om hoveren en het vlieg gevoel te leren is het vliegen op de Simulator, ondanks het feit dat ik het hoveren onder de knie heb is het nog steeds belangrijk om te werken aan je nose-in (hoveren met de neus naar je toe) en side-in hover (linker- of rechter zijkant naar je toe gericht).

Neem van mij aan voordat je deze technieken goed beheerst ben je echt een behoorlijke poos bezig, probeer voordat je dat een beetje kunt niet alvast een rondje te vliegen want dat loopt gegarandeerd met schade af.

succes!

ik heb ook de esky lama 2 en daar kan ik erg goed mee uit de voeten maar de honey bee is stukken gevoeliger .
kan dat kloppen ?

Dat kan kloppen heb zelf ook wel eens een Lama geprobeerd maar dat voelt een stuk stabieler door de twee tegen elkaar in draaiende rotorbladen.

ja klopt bigmac maar deze krijg ik ook wel onder de knie .
net wat joëlle zegt veel oefenen .
ik vond het alleen ze vreemd dat de heli zo heftig reageert op de knuppels .
daarom zat ik te denken aan een andere zender dan wat er bij de heli bijgelevert word .
als je een computerzender gebruikt kun je je uitslag aanpassen .

Ik heb eerst leren hooveren met een oude walkera HM040 (oude tank zonder stuur en rem bekrachtiging) en toen wilde ik wat verder en heb toen ook een Esky HB king II gekocht.
Geloof me , ik moest opnieuw leren hooveren met de HB king II , heeeeel direkt en snel, maar wel fijner nu ik wat verder ben ( 20+ accu`s)

Groetjes en suc6
Maarten

het probleem is dat ik alleen kan oefenen in een garage box en zo veel kun je daar niet .
en voor buiten moet je een dag hebben zonder wind en dat kom je in nederland ook niet vaak tegen :(
ik had op de forum gelezen dat je met een grotere heli gemakkelijker kunt vliegen .
dat ze stabiler zijn .
de honey bee king 2 is best agresief op de besturing .

Het verhaal is gewoon als volgt:

Als je nu besluit de reactie te verkleinen door bijvoorbeeld te gaan spelen met de uitslag van je servo dan vliegt hij zeer kalm. Gevolg is alleen dat je straks een keer terug moet naar de originele uitslag van je servo omdat er in de voorgaande stand niet mee te vliegen is en dus weer opnieuw moet wennen of sterker nog moet leren vliegen.
Een Lama en een King kan en mag je niet met elkaar vergelijken. Jij maakt een vergelijk aan de hand van jou ervaring in de schuur/garage. Dit is gezien het weer momenteel logisch maar eigenlijk mag je dit niet doen, een King is eigenlijk geen binnen heli en zeker geen Lama.

Neem het voor lief en ga leren vliegen met de uitslagen die je hebt. Je zult later zien waarom vele mensen adviseren dit te doen :)

hallo ronny

ik heb net op je site gekeken het vliegen gaat je makkelijk af .
je heli lijkt veel stabieler dan die van mij en het is toch het zelfde model .
waar kan dat aan liggen ?
en wat is de maximale windkracht waar je met de honey bee king 2 in kunt vliegen zonder problemen ?

John...

Voor jou gevoel lijkt het alsof de heli stabieler is. In feite ben ik verder als jij en zo zijn er weer mensen die veel verder zijn als mij.
Hoelang vlieg je al ???
Mijn King 2 is sinds deze week naar de eeuwige vliegvelden vertrokken omdat deze door de vele uren vliegen onherstelbaar defect is geraakt door slijtage waardoor een grote crash onvoorkombaar was :) d.w.z dat mijn heli al ruim een half jaar meegaat waarvan zeker 2 a 3 accu's per dag vliegen erdoor zijn gegaan. Tel het even uit en je snapt waardoor de heli stabieler lijkt, het is niet de heli.

p.s. de windkracht is het niet probleem, het denkwerk moet weg zijn. De link tussen denken en uitvoeren met je vingers moet overgaan tot een bepaald gevoel (wat ook ik nog niet volledig beheers)

Laatst bewerkt:
John...

Voor jou gevoel lijkt het alsof de heli stabieler is. In feite ben ik verder als jij en zo zijn er weer mensen die veel verder zijn als mij.
Hoelang vlieg je al ???
Mijn King 2 is sinds deze week naar de eeuwige vliegvelden vertrokken omdat deze door de vele uren vliegen onherstelbaar defect is geraakt door slijtage waardoor een grote crash onvoorkombaar was :) d.w.z dat mijn heli al ruim een half jaar meegaat waarvan zeker 2 a 3 accu's per dag vliegen erdoor zijn gegaan. Tel het even uit en je snapt waardoor de heli stabieler lijkt, het is niet de heli.

p.s. de windkracht is het niet probleem, het denkwerk moet weg zijn. De link tussen denken en uitvoeren met je vingers moet overgaan tot een bepaald gevoel (wat ook ik nog niet volledig beheers)

Hoi Ronny,
Wat was er zo dramatisch versleten??? ik vlieg ook 3 a 4 accu's per dag weg.. kan ik er alsvast rekening mee houden ha ha :lol:

Verder ben ik het volledig met je eens ... de heli is pas stabiel als jij dat ook bent! Oefening baart kunst... en dat gaat zeker op bij het heli vliegen!!! Maar een duurdere besturing doet ook wonderen, ik vlieg met de MX12 makkelijker dan met de orginele E-sky pruttel.

Prettige kerst gewenst.. :xmas:

Frans

mijn ervaring is dat een lama zo stabiel is als een huis, zo stabiel zelfs dat je er "moeilijk" mee kunt sturen. En da's logisch want hij is gebouwd op stabiliteit.

Mijn honey bee king is vergeleken met een lama ook erg zenuwachtig. Ik kan begrijpen dat je de overstap erg groot vind, dat is namelijk ook zo. Dat komt omdat je met de king elke stuurbeweging kunt maken die je wilt, je kunt er zelfs 3D mee doen !

Onthoud dat hoe kleiner en lichter de heli is hoe moeilijker het is om te (leren) vliegen. Dat komt door de massa-traagheid. Vergelijk het met een grote zeetanker of een roeibootje. De laatste is gemakkelijker van richting te veranderen door de golven.

Men zegt altijd dat het gemakkelijker is om met een grotere heli te leren vliegen.

Aan de andere kant , als je met een kleine (CP) heli leert vliegen dan vlieg je net zo gemakkelijk weg met een grote heli . Omgekeerd hoeft dat dus niet het geval te zijn.

Ik heb 2 weken geleden nog gevlogen met een flinke wind, iets van 3. Dan wordt het met de king lastig omdat hij een speelbal van de wind wordt. Het gaat wel, maar je moet er rekening mee houden.
succes met deze enorm leuke hobby :-)

Ik heb een probleempje met mijn king 2 tijdje terug lichte crash op de staart gehad en sindsdien draait hij de hele tijd om zijn as, heb de achterste rotorbladen al vervangen maar hielp niets toen heb ik de servo wa herplaatst zodat de bladen wat schuiner kwamen te staan want eigelijk niet de bedoeling is vandaag terug even met staart een stuk kippengaas geraakt niets kapot maar nu draait hij terug rond zijn as en deze keer krijg ik hem niet meer goed. Kan iemand me zeggen of proberen te helpen wat dit zou kunnen zijn. Oja als ik mijn pitch van mijn bladen wat aanpas heeft hij het minder maar nog genoeg om 3keer rond zijn as te draaien in 1 sec :p

Grtz Lawrence

ik denk dat je staartriem slipt en de heckrotor niet goed aandrijft. houd je aandrijfriem voorin de heli eens vast met een hand en probeer of je de heckrotor kunt verdraaien met je andere hand, als dat het geval is dan is je riem misschien versleten of is de riem niet goed gespannen.

misschien handig als we het vervolg van deze discussie overnemen in het andere honey bee king 2 draadje :
http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?t=40908&page=36

Oke bedankt dat zal het wel zijn vond hem al zo los maar krijg hem niet gespannen.
en srry voor de dubbele post maar dacht kan het beter in een draadje over de king vragen dan een nieuw te starten voor zo een vraag...

Grtz

ja pa4ca daar zat ik ook aan te denken aan een betere zender .
ik zat ook te denken aan een graupner mx 12.
je kunt dan meer doen met je instellingen van je servo bijvoorbeeld gevoeiligheid en dergelijke .

Back