honey bee king 2

• Topicstarter Topicstarter john de kok
  • Startdatum Startdatum
Frans,

De heli is gewoon weg op in de zin van dat de rek eruit is. Heb destijds alle servo's al een keer vervangen e.d. Ik heb genoeg crashes gemaakt die bij het leren horen en dus al de nodige delen vervangen.
Onlangs zo goed als alle lagers maar het wil gewoon niet zo lekker meer allemaal. Ik denk dat als ik de tijd, energie en het geld erin steek dat het wel weer een leuke vliegende machine kan worden maar ik ben gewoon aan iets anders toe dus is hij bij deze versleten verklaart :P

John,

Het is niet zo dat je een MX12 moet kopen om de uitslag van je servo's minder te maken, leer vliegen.
Een MX12 is beter omdat de potmeters van een betere kwaliteit zijn waardoor het geheel beter reageerd en soepeler in je vingers ligt.
Het is dus niet zo dat als je nog niet kan vliegen dat je met de juiste afstelling met een MX12 dat ineens wel kan.

p.s. ik heb vanaf dag aankoop met de standaard zender leren vliegen en vlieg hier nog steeds mee.

Laatst bewerkt:
Hallo iedereen, ik heb net een Futaba 6EX 6-Channel 2.4GHz aangeschaft via e-bay en volgens de geleerden heb je dan absoluut geen last meer van storingen en de instellingen zijn denk ik ongeveer net zo als bij de mx 12. Heeft er ook iemand ervaring met deze zender??

De groeten

ja ok ronny

maar een zender die net wat je zegt beter potmeters heeft komt ook beter terug naar zijn neutraal stand en dat is ook wel prettig .
en je kunt er meer op instellen dat is ook wel prettig .
ik rij zelf met brandstof auto`s 1/5 en daar is het ook wel prettig dat je auto rechtdoor rijd .

hallo allemaal, heb ook de king II zit nu inmiddels op een accutje of 10 (3s2200mAh) en krijg het kreng meer niet in de hoever stand. Ik blijf maar problemen hebben met de staart naar me toe te houden. Hij blijft maar naar rechts gaan en moet al mijn energie er telkens instoppen om max de knuppel linksaf te drukken om de staart terug te krijgen. Kan iemand mij vertellen wat er afgesteld moet worden om van dit probleem af te komen. :confused:

hallo allemaal, heb ook de king II zit nu inmiddels op een accutje of 10 (3s2200mAh) en krijg het kreng meer niet in de hoever stand. Ik blijf maar problemen hebben met de staart naar me toe te houden. Hij blijft maar naar rechts gaan en moet al mijn energie er telkens instoppen om max de knuppel linksaf te drukken om de staart terug te krijgen. Kan iemand mij vertellen wat er afgesteld moet worden om van dit probleem af te komen. :confused:

Je kan een proberen je servo op je staart te verplaatsen. Alleen trimmer d.m.v. je zender is niet de oplossing.
Eerst rustig gaan kijken waar je servo heen moet om je probleem te corrigeren, daarna de servo een milimeter verplaatsen en kijken wat het efect is.

Klein vraagje , wat is de volgende stap na het hooveren ??
Is dat het beruchte 8je draaien ???

Groeten
Maarten.

John , Ronny

Ik heb het slippen van de snaar al gecontroleerd, staat strak is niet het probleem, wat mij wel opvalt is dat de staartrotor maar een heel klein beetje naar negatieve pitch kan (vanaf de staart gezien naar links schuift is dat negatief of positief ???)

Oke heb ondertussen al een nieuwe riem gestoken, deze zit goed strak maar het ronddraaien blijft! hij blijft enkel recht als in mijn servo helemaal achteruit plaats maar dan kan ik nog maar 1 richting uitdraaien omdat de bladen al op het max staat gedraaid.
Wat zou dit kunnen zijn?

ik heb met mijn king ook het probleem gehad ,toen had ik gewoon te veel pich staan .er staat ergens nog een draadje over het afstellen er van ,gewoon weer van voren af aan beginnen alles vanaf nul

John...

Voor jou gevoel lijkt het alsof de heli stabieler is. In feite ben ik verder als jij en zo zijn er weer mensen die veel verder zijn als mij.
Hoelang vlieg je al ???
Mijn King 2 is sinds deze week naar de eeuwige vliegvelden vertrokken omdat deze door de vele uren vliegen onherstelbaar defect is geraakt door slijtage waardoor een grote crash onvoorkombaar was :) d.w.z dat mijn heli al ruim een half jaar meegaat waarvan zeker 2 a 3 accu's per dag vliegen erdoor zijn gegaan. Tel het even uit en je snapt waardoor de heli stabieler lijkt, het is niet de heli.

p.s. de windkracht is het niet probleem, het denkwerk moet weg zijn. De link tussen denken en uitvoeren met je vingers moet overgaan tot een bepaald gevoel (wat ook ik nog niet volledig beheers)

Hey Ronny,

Ik heb net even jouw filmpje gekeken en nu zag ik daar een brushless motor is dat de Esky brushless motor ??
En is dat een goede motor ??

Groetjes Maarten.

ik heb er ook een brushless in zitten in bevalt me prima .
hij wordt bijna niet warm .
ik heb de ek5-0005 van esky er in zitten dat is een 3900rpm/v motor .

groetjes john

Back