Honey Bee King II blijft maar om zijn as draaien

• Topicstarter Topicstarter joska
  • Startdatum Startdatum
J

joska

Guest
Ik kom er niet uit.
Mijn King II blijft tegen de klok indraaien.
De volgende acties heb ik onderomen:
1- belt gespannen
2- servo meer naar voren geplaatst
3- staart rotor controle arm iets geruimd waar de push-rods bevestigd zijn zodat deze een grotere uistlag kunnen maken ( hoek vergroting)
4- trim vol naar rechts
5. gyro in normal mode ( zodat de servo arm bij gas geven naar voren beweegt)
ondanks dit alles blijft hij maar tegen de klok in draaien.
Ik zit nu te denken aan het monteren van grotere staart rotorbladen. ( bijvoorbeeld van de Walkera Dragon Fly)
Iemand soortgelijke ervaringen of ideeën over een oplossingsrichting?

groeten
Joska

Dag Tjerk,

ik heb 'm juist van de reverse afgehaald, omdat de servohendel dan bij gas geven naar achter bewoog en dus de draaing aleen maar versterkte. Nu gaat ie netjes naar voren bij gas geven. Lijkt mij kloppen....
En T.C.: we kunnen allicht afspreken, kunnen we samen nog wat puzzelen, en als die van jou vliegt ( heb je de motor dan al?) kan ik mooi de kunst afkijken. Bovendien heb ik morgen de grotere staartrotor bladen in huis, misschien doet dat al voldoende.
Joska

joska zei:
Dag Tjerk,

ik heb 'm juist van de reverse afgehaald, omdat de servohendel dan bij gas geven naar achter bewoog en dus de draaing aleen maar versterkte. Nu gaat ie netjes naar voren bij gas geven. Lijkt mij kloppen....
En T.C.: we kunnen allicht afspreken, kunnen we samen nog wat puzzelen, en als die van jou vliegt ( heb je de motor dan al?) kan ik mooi de kunst afkijken. Bovendien heb ik morgen de grotere staartrotor bladen in huis, misschien doet dat al voldoende.
Joska

Lijkt je kloppen? Ik heb er laatst een stuk of 10 onder hande gehad die allemaal op reverse stonden.
Ik zal hem toch maar even terug zetten als ik jou was. Nu probeert de gyro de draaiïng tegen te gaan, maar wordt dus alleen maar erger.

Een truckje om te kijken of je gyro juist werkt:
Zet de heli aan (motor los kan) en houd hem side-in voor je vast.
Beweeg de staart heen en weer. Als goed is zie je de gyro hierop reageren.
Als je de staart van je af duwt. Gaat de "tail pitch slider" naar je toe.
Als je de staart weer naar je toe trekt, beweegt de "tail pitch slider" van je af.

Hoop dat 't te volgen valt, maar op die manier reageert je gyro goed.
Dit truckje geld ook voor een trex/x400/mini titan en zelfs vele brandstof heli's!

Groet,
Tjerk ;)

Dag Tjerk,
ik ga het toch nog een keer op jouw manier proberen, maar mijn heli doet op dit moment niets ( motor of regelaar kapot ) waardoor ook de servo niet reageert op de gyro. Even wachten tot dat allemaal weer in orde is. Ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen.
Joska

ik heb ook veel problemen gehad van het draaien van de King. Wat ik ook probeerde het bleef slecht.
Sinds ik na het overlijden van de standaard motor er een brushless (3800) motor op heb zitten zijn de problemen compleet verdwenen. Staart blijft nu mooi strak staan. Het lijkt mij dus dat de standaard motor totaal niet voldoet. Het vliegt trouwens ook 100 X beter. (en is bloedje snel).

Grt Tom

vraagje, heeft jullie probleem ook temaken met het feit dat de Esky hb king 2 traag op de staart reageert want dat doet die van mij , en is daar een oplossing voor buiten het plaatsen van een brushless motor??
Wat ik nog nie geprobeert heb is verstellen van de gyro + of - en zou dat een oplossing zijn ??

Iemand soortgelijke ervaringen of ideeën over een oplossingsrichting?

Ja. Ik heb dezelfde ervaring. Het heeft er volgens mij mee te maken dat de hoek niet goed is van bladen. Zie bijvoorbeeld ook dit [URL="
Tube filmpje[/URL]. Zo veel uitslag kan die van mij niet maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jongens..............ondanks dat ik absoluut geen Esky plioot ben........toch even mijn relaas.
Misschien hebben jullie er iets aan.
Ik kende ooit iemand met een Esky KIng II van full alu en carbon.
Die kreeg zijn heli ook niet strak qua staart.
Hij kwam erachter (hoop dat ik het goed uitleg en jullie mij kunnen volgen.....) dat het scharnierpunt waarmee de heckrotor bladen zitten geen maximale uitslag kon maken doordat er een ontwerp fout inzat.
Die plastike linkjes die aan de heckbladen zitten die scharnierden niet op 2 punten.
Daardoor verliep de aansturing van de heck zeer slecht en zekers niet maximaal.
Hoop dat jullie iets hebben aan deze info indien dit nog niet bekend was.
Sukses you all.
Vr GR Erwin

Back