Hij vliegt gewoon CCPM, dus met hoofdblad en paddle verdraaiing die aangestuurd worden door 3 gemixte servo's, maar heeft er misschien bladen opzitten die voor een fixed pitch heli zijn ontworpen.
Misschien hebben deze een ander profiel doorsnede (a-symetrisch) dan CCPM bladen (symetrisch), kan je zelf bekijken.
D.w.z dat de bladen misschien boven de middenlijn boller zijn dan onder de middenlijn.
Is dit niet het geval, dan vlieg je gewoon 100% ccpm

Ik zou er zowiezo goede CCPM blaadjes opzetten, die hoeven echt niet duur te zijn voor dit formaat, ff zoeken.
zodra je 40-50cm hoog bent dan ben al redelijk uit je zogenaamde downwash met deze heli.
Ik zou eerst oefenen om zo min mogelijk te dwalen in een hover, totdat je er moe van wordt.
Rondvliegen zou ik wat meer ruimte/hoogte om te corrigeren voor zoeken.
Verder gaat het best lekker zo te zien.
Om de pitch aan te passen zou ik heel goed de manual lezen.
Ik heb zelf geen ervaring met deze RTF heli, maar het kan zo zijn dat er een schakelaartje/dipswitch om moet, of knopje (hoverpitch) verdraaid moet worden.
Lijkt me vreemd dat ze de swashplate verkeerd afstellen in de fabriek.
Mocht dat wel zo zijn, dan hoef je alleen de drie stangetjes van servo naar swashplate alle drie even veel slagen verlengen / verkorten om de pitch te verstellen.
Een beginners "normal" afstelling op een CCPM heli heeft meestal een hoofdblad verdraaiing van -2 graden voorover gekantelt bij gas dicht, tot +8 graden omhoog gekantelt bij gas volledig open.
Je kan dat meten met een pitchgauch (bladhoekmeter), je kan het ook redelijk inschatten op het oog.
Succes
Eric