HoneyBee FP2 met Spektrum hulp gevraagd

Hoi mensen,

Ik heb een Spektrum setupje gemaakt voor men FP2 maar heb wat problemen voor het programmeren.

Heb geen idee welke swashtype ed. ik op men DX8 moet gaan gebruiken voor de HB?

Iemand een idee? Heb al wat rondgegoogled en ik zoek rustig voort maar mss dat iemand me hier kon helpen?

Je kan in principe een setup voor een vliegtuig gebruiken. De HB heeft geen ccpm control, m.a.w. 1 pitch, en 1 roll servo, (1 aileron, en 1 elevator).

Kanaal:
1. aileron
2. elevator
3. throttle
4. tail

Ik heb de zender niet, maar volgens mij is de eerste 90 graden setup in swashplate setup.

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat ik de swash servo's wel kan besturen maar ik heb geen throttle of rudder respons. Motoren gaan niet draaien.

Vreemd, heb je de gas stick al een keer op volgas geprobeerd, volgas en dan de accu aansluiten. Krijg je dan een groen lampje op de 3-in-1. Dan moet je de throttle reversen op de zender. Wel eerst de accu loshalen.

Laatst bewerkt:
Het groene lampje brandt nochtans en ben zeker dat de throttle correct staat. Kan dit zien met de monitor functie van de DX8

Dan zou ik alles nog even nakijken, is de 3-in-1 nog wel goed. Als je gas geeft gaat dan het lampje van groen naar rood? (volgas)

Het kan zijn dat hij doorgefikt is, maar dan moet nog een van de twee motortjes wel draaien, of ze zijn allebei naar de eeuwige vliegvelden..

Je kan een servo steken in een van de 3, of 4, kanaaltjes van de 3-in1, en kijken of die wel reageert op de zender.

Ik neem aan dat je je ontvanger in de 4in1 hebt verwijderd en een ontvanger die bij je zender hoort correct hebt aangesloten op de 3in1. Dus niet alleen de servo kanalen, maar ook je gas en rudder (het contactdoosje wat de 3in1 met de oude ontvanger verbond)??
Denk het niet zo te lezen. Ik heb evt wel een plaatje voor je
Gr
Martin

De 4-1 heb ik dus 'ontmanteld' door gewoon de zendermodule eraf te vijzen.

Dan 2 servo verlengkabeltjes naar throttle en rudder op de ontvanger van wat er overblijft van de controller. Van de ontvanger uiteraard de servo's aangesloten.

De motoren voor hoofd en staart gaan dan weer hun stroom krijgen via de esky controller.

Op de 3in1 bedoel je ( er staat ontvanger). van je ontvanger lopen dus 4 draden (2x naar servo en 2 rudder en gas naar de oude 3in1)? En je draden naar rudder en gas heb je niet proongeluk ongedraaid (zwart het dichtst bij de rand van het doosje?
Groeten martin

Laatst bewerkt:
Ik trek even fotos martin.

Dit hieronder is trouwens de 4-1 van Esky.

dbd7b4db32296288c526b405d4100904.image.480x320.jpg

Schroefjes vooraan eraf en dan kan je de zendermodule eraf schuiven.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Laatst bewerkt:
De 3-in-1, is dus gewoon stuk? Werkt het nu wel, zit de rate gyro in de speedcontroler, en niet in het zender gedeelte?

P.S. Ik volg jouw bouwverslagje van de Atom...

Laatst bewerkt:
Goh stuk... ik heb ervoor ermee gevlogen zonder probleem? Na men laatste vlucht aan de grond gezet, en nieuwe ontvanger gemonteerd... Echt vreemd.

En thx om te volgen :) Kijk er naar uit om aan de eigenlijke bouw te beginnen.

Laatst bewerkt:
Nee ik gebruik de originele 4-1... door de ontvanger eraf te halen heb je in principe ook een 3-1... Heb dit gezien in Marc (nuttcaze) zijn youtube tutorials.

Normaal zou de 3-1 moeten werken. Mss eens kijken om die van jou te bestellen. Thx voor de goedkope link btw ;)

Ik heb alleen het fotootje gelinkt, je kan beter in een Nederlandse shop kijken zoals Hobbymaniac, en als je dan toch bezig bent zou ik hem meteen gyro modden....

Een brushed esc voor de main motor, en een kleine 10 amp esc voor de tail motor, en dan de tail motor via de gyro aansturen.

Zo krijg je een hele strakke FP.. :D

Ben niet van plan om nog veel geld in de HoneyBee te gaan pompen. Deze mag bijna op pensioen. Zijn opvolger gaat een Trex250 worden voor met het indoorseizoen en dan is er de Atom500 nog dus ik vrees dat hij niet veel vlieguren meer zou krijgen :)

Back