Honeybee fp2 rudder steeds bij trimmen

Als je deze onder controle hebt blijft je CP de 1e vlucht mischien wel heel ;)

CP is echt een stapje moeilijker, maar met goede hulp nogsteeds goed te vliegen!

Ok..

Had berichten gelezen dat veel mensen de cp een verademing vonden. Ik interpreteerde dat als zijnde makkelijker. Niet dus..

Hey

Een CP vliegt echt veel fijner als een FP !
Maar dat betekend niet dat het makkelijker is ;)

Groeten

Het technische aspect zal ongetwijfeld ingewikkelder zijn. En wennen aan idle up ondermeer. Maar ik begreep van een aantal vliegers hier dat het wel veel strakker vliegt en dus relaxter..
Zelf vind ik in de sim de CP's in ieder geval fijner vliegen dan de FP modellen..

Ok..

Had berichten gelezen dat veel mensen de cp een verademing vonden. Ik interpreteerde dat als zijnde makkelijker. Niet dus..
Het is anders, zoals mark ook al zegt.
En een verademing op het gebied van buiten vliegen, hoge headspeed en omhoog wanneer jij dat wilt en zo ook omlaag wanneer jij dit wilt, ofwel positieve en negatieve pitch ;)
Met je HB laat je de heli zakken door de headspead te verlagen en dat is het grote nadeel van een FP, de headspead is al zo laag, hierdoor wordt ie instabiel, en dus snel wind gevoelig!

De niet verademing is bij een crash, een FP heb je zo weer gefixed, en bij een CP is het echt soms een ingewikkelde klus!

Over jouw probleem:
Toevallig hoorde ik gisteren van een zeer ervaren piloot, dat op de HB's regelmatig de gyro (in jouw geval dus de 4 in1) vervangen wordt door een losse gyro, zoals hier ook al eerder word aangegeven.
Komt doordat ze geen HH/AVCS hebben.

Dat lijkt mij persoonlijk al tig crashes te voorkomen. 95% van de crashes worden bij mij veroorzaakt door dat de heli te hoog vliegt ik hem naar beneden wil halen, maar dan is hij echt nauwelijks te besturen.

Net even naar een groot veld geweest om te vliegen, maar was alleen maar bezig om de staart weer recht te houden, zelfs de gyro volledig terug deed het niet:confused:. Tis echt niet leuk meer.

Een losse gyro is meteen weer zo'n dure inverstering op een slechte kwaliteit heli. Ook is de zender het volgens mij al bijna aan het begeven. Moet hem wel 4x opnieuw aanzetten voor het lampje gaat branden.

Moet ik nu gewoon de batterijen vervangen? Hij geeft nog gewoon 2 streepjes accu aan..

Dat lijkt mij persoonlijk al tig crashes te voorkomen. 95% van de crashes worden bij mij veroorzaakt door dat de heli te hoog vliegt ik hem naar beneden wil halen, maar dan is hij echt nauwelijks te besturen.

Net even naar een groot veld geweest om te vliegen, maar was alleen maar bezig om de staart weer recht te houden, zelfs de gyro volledig terug deed het niet:confused:. Tis echt niet leuk meer.

Een losse gyro is meteen weer zo'n dure inverstering op een slechte kwaliteit heli. Ook is de zender het volgens mij al bijna aan het begeven. Moet hem wel 4x opnieuw aanzetten voor het lampje gaat branden.

Moet ik nu gewoon de batterijen vervangen? Hij geeft nog gewoon 2 streepjes accu aan..

Wat ik meestal doe als mijn Solo Pro te hoog zit, is cirkels vliegen, linksom, en dan een fractie gas minderen. Als ik alleen gas minder gaat de heli schudden, maar op deze manier maakt ie een mooie neerwaartse spiraal. Misschien werkt dit ook voor de HB, het is tenslotte ook een FP.

Het probleem is dat ik nog geen cirkels kan vliegen. Althans nog niets nose in. Kan alleen nog maar een beetje 8jes vliegen en side in hoveren.. Maar bedakt voor de tip, zal er aan denken!

Als je zeker weet dat het aan de heli ligt zou je dan niet gewoon eens contact opnemen met de leverancier? Je hebt er toch garantie op?

Ik verwacht niet dat ze er iets aan doen aangezien het ding al meermaals is gecrashed en dit er ook wel vanaf is te zien:p.

Ik kan me herinneren dat de Walkera heli's met hun 4in1 controllers gevoelig zijn voor temperatuur. Dus na 20 sec vliegen begint de staart te draaien door de oplopende temperatuur in de 4in1.

Vlieg je op 2s of 3s? Zou je de temperatuur van de 4in1 controller eens willen voelen na een vlucht (of proefdraaien indoor met de heli in je hand).

Een oplossing voor de Walkera heli's is om even de accu opnieuw aan te sluiten. Zo wordt de gyro opnieuw gekalibreerd op basis van de nieuwe temperatuur.

Als het al speelt is dat incidenteel natuuurlijk. Anders zouden alle Walkera vliegers na 20 seconden aan de grond moeten :)

Wellicht hebben ze het probleem verholpen met de nieuwe controllers. De oude hadden er stuk voor stuk last van. Het was niet een op los geslagen heli, maar een langzaam wegdraaiende staart.

Wat je hiermee doet moet je zelf weten, ik probeer alleen je esky heli weer te fixen met suggesties. Just my two cents..

Wat je hiermee doet moet je zelf weten, ik probeer alleen je esky heli weer te fixen met suggesties. Just my two cents..

Suggesties zijn volgens mij altijd welkom hoor.. Ik herken het probleem echter ook niet met mijn Honeybee dus denk ook hardop mee ;)

Back