honeybee king 2 how to hover

• Topicstarter Topicstarter grimmreaper
  • Startdatum Startdatum
G

grimmreaper

Guest
hallo mensen ik heb pas geleden een esky honeybee king 2 gekocht en om een of andere reden kan ik wel hoveren maar niet dat de heli mooi, of ongeveer mooi op een plaats blijft hangen ik moet de hele tijd bijsturen.
weten jullie misschien hoe dit komt. ??????? ik heb de setup video gebruikt die op youtube staat.

groeten kumara

Als hij duidelijk 1 kant op gaat, trimmen (en dan eventueel later opnieuw afstellen) maar als hij alle kanten op blijft gaan maar best rustig, dit is normaal.
Dat heet heli vliegen...
Gewoon HEEL VAAK doen dan blijft hij vanzelf meer op zijn plek en kun je sturen "voordat" hij beweegt, hierdoor kijkt hij totaal niet te bewegen.

ahhh kijk eens aan dan is het dus gewoon oefenen, hij gaat namenlijk alle kanten op. ben blij dat ik hem dus toch goed heb afgesteld. heel er bedankt voor je reply, en ik ga gewoon weer verder oefenen.

THX man:p:cool:

Laat eens een video zien, dan kunnen we het beter beoordelen.

Een heel goed afgestelde heli kan een aantal seconden stabiel stil blijven hangen, maar uiteindelijk moet je toch weer corrigeren.

Laat eens een video zien, dan kunnen we het beter beoordelen.

Een heel goed afgestelde heli kan een aantal seconden stabiel stil blijven hangen, maar uiteindelijk moet je toch weer corrigeren.
Maar dan wel zonder wind, regen en wanneer vinden we dat nog in nederland...
Ook het grond effect is een duidelijke reden voor je probleem.
Dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen..

Benno

is goed ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken en da zal ik dan wel posten. thx voor de help

hallo mensen ik heb pas geleden een esky honeybee king 2 gekocht en om een of andere reden kan ik wel hoveren maar niet dat de heli mooi, of ongeveer mooi op een plaats blijft hangen ik moet de hele tijd bijsturen.
weten jullie misschien hoe dit komt. ??????? ik heb de setup video gebruikt die op youtube staat.

groeten kumara

Zorg ervoor dat je op minimaal een meter hoog zit anders blijft ie bewegen. Verder is het al heel wat dat je meteen kunt hoveren. Ikzelf heb de eerste week alleen maar schade zitten te herstellen. 1e vlucht duurde 3 seconden! Herstellen een week:(.
Verder is het alleen maar oefenen oefenen en nog eens oefenen:turn-l::turn-l:
Het aantal bewegingen dat je maakt wordt steeds minder op hem op zijn plek te houden. In het begin maak je de verkeerde bewegingen waardoor je blijgt corrigeren.

gr,
Frans

wat ook een beetje het probleem is dat hij naar de linker kant op trekt als ik opstijg, dan bedoel ik de hele heli trekt naar links niet alleen de staart is dat ook te verhelpen met trimmen????

groeten kumara

Ook dit is een normaal verschijnsel. Tijdens de 1e aanzet van het opstijgen moet je altijd corrigeren. Daarna stabiliseert zich dat. Uiteraard valt of staat dit alles met het afstellen. Je swashplate moet ten allertijd recht staan. Als dit goed is ligt het in de ervarings hoek.

gr,
Frans

Is mogelijk, beter is om de servo armpjes als eerste af te stellen zodat je met de zender alles minimaal hoeft af te regelen eventueel

als bij 50% trhottle de servo armjes horizontaal staan en de swach recht(precies recht) dan hoef je de schuiven op de zender helemaal niet meer te gebruiken. Voorwaarde is wel dat de COG ook precies goed is.

gr,
Frans

nou ik heb alle servo armpjes op een redelijk horizontaal lvl staan en de swashplate staat ook recht dus nu eens gaa kijken hoe hij reageert. want ik had 1 servo armpje over het hoofd gezien die stond totaal niet lvl en deze heb ik los gemaakt en recht gezit (horizontaal) en ik moest het connector armpje een stuk korter maken. maar nu staat alles lvl en eens kijken hoe het afloopt :evilbat:

het waait veel te hard man, dat wordt crashen hoor met deze vlagen!:confused::confused:

Net nog even hier voor het huis gehoverd...
Nouja geklappert kun je wel zeggen met mijn bladspoor geval....
en inderdaad zachjes omhoog naar 1 meter en dan met een wind vlaag in eens op 2 meter en dan weer omlaag naar 20 cm oefffff....

Dus alles nog heel en 1 minuut airborne met mijn klapper wiek...

Benno

Hier was het vanochtend redelijk kalm.
Heb met de Trex450 gevlogen. Aan het eind begon het wel opeens te waaien met vlagen. De king dus maar weer in de doos gestopt....te onvoorspelbaar.

Back