Honeybee V2

Vandaag een Esky Honeybee V2 overgenomen van een mede forumlid. Was al een paar jaar geleden besmet met het helivirus en heb het toen gedaan met een Esky Lama V4. Maar daar was ik nogal snel op uitgekeken omdat buiten vliegen bijna nooit mogelijk was, er was eigenlijk altijd te veel wind. Ga het dus nu proberen met een FP heli, maar eerst even oefenen op de sim. Ik laat het jullie nog wel weten hoe het gegaan is de eerste keer.

Gr. Robert

Vlieg zelf ook met de Honeybee, veel voor en tegenstanders maar ik ben nog best tevreden met mijn keuze. Goedkope crashkosten waren de doorslag voor me en makkelijk te reparen.

Er is reeds een apart topic voor de Honeybee. Kan je hier vinden: de-nieuwe-honey-bee-fp

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd hoe jou de Honey Bee gaat bevallen! ;)
Ik heb er 2 gehad (nu dus niets meer :(), maar op een-of-andere-manier blijft de Honey Bee `trekken` :p

Is `jouw´ HB nog helemaal standaard??

Groet,
Robbie

Heb hem gistern even binnen in huis geprobeerd te laten hooveren, maar daar was onze kamer toch iets te klein voor;)
Maar niets geraakt, alleen even proberen of alles werkte zoals het hoort, en dat was zo:D
Als het morgen iets beter weer word ga ik hem buiten in de tuin nog even aan de tand voelen. Iemand nog een idee over de FMS simulator die erbij zat, na het instaleren kan ik het programma niet openen: fout in de fms.exe zegt hij:confused:
Ook na meerdere keren instaleren.

Gr. Robert

@Robert,

Dat is een bug omdat je waarschijnlijk Vista draait. Je moet het volgende doen:

1. Herinstalleer eerst het FMS Flightsimulator programma. Download FMS, neem de meest recente versie.
2. Na de installatie dien je het missende bestand D3DRM.DLL te installeren in je System32 folder van Windows Vista. Let op: Volg onderstaande instructies nauwlettend op. Het systeem kan ernstig beschadigd raken als er per ongeluk bestanden in deze folder worden verwijderd. Hier volgt de installatieprocedure:
  1. http://v-nix.nl/download/d3drm.dllhttp://v-nix.nl/download/d3drm.dllhttp://v-nix.nl/download/d3drm.dll
  2. Kopier het bestand D3DRM.DLL naar de map C:\Windows\System & C:\Windows\System32
  3. Herstart het FMS Flightsimulator programma, deze zou nu correct moeten werken.

De DLL kun je ook in de programmadirectory van FMS stoppen

.. en als je windows 7 draait en je krijgt de waarschuwing "Error while getting proc address for flat thunks" klik dan rechts op het FMS icoon en ga naar de de tab 'Compatibiliteit'en haal het vinkje weg bij 'Dit programma uitvoeren in compatibiliteitmodus voor:'
Groeten
Martin

O ik heb dat dus ook gedaan (van de week) hooveren in de huiskamer.. kosten wat kaarsen en kamer planten,
en nu ben ik verbannen naar buiten :(

Maar goed ook want de HB2 kan soms een Pain in the ass zijn :p
denk dat ik van de week in de boerenschuren zit, geen wind erg veel ruimte !

moet er een vlieg klaar maken zodat ik er ook een kan verkopen...

Fms draait nu, heb en andere versie gedownload en die geïnstaleerd. Nu maar oefenen;)
Welke anderen versie heb je gedownload maat ?
ik wil naast FMS toch ook wat anders proberen :)

Heb trouwens vandaag mijn nieuwe (had nog nooit gevlogen) HB2 (standaard) FF met trainings kruis toch weer FF in mijn huiskamer (JA vrouw was er niet :p ) laten liften/hooveren maar deze Heli heeft maar 1 meter nodig om op te stijgen,
echt super stabiel en heerlijk reagerend ~! ben wel verrast :eek: aangezien mijn upgrade HB2,

(alles Alu/Carbon/Servo's/motor beter) nu op het moment best behoorlijk beroerd vliegt , moet erg veel corrigeren..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind HeliSimRC een erg goede helikoptersimulator (geen vliegtuigen!).
Je kunt heel veel instellen, van "easy-going" tot heftig "sport-3d".
Bij FMS blijft de staart erg stabiel. Is in werkelijkheid niet zo (zeker niet bij de Honey Bee :rolleyes:)

Bij FMS moet er een "com-poort" aanwezig zijn. Werkt bij mij dus niet op mijn Vista desktop en op de W7 laptop. Op een oude computer (met XP) waarop mijn kinderen spelletjes spelen werkte het wel.

Groet,
Robbie

Welke anderen versie heb je gedownload maat ?
ik wil naast FMS toch ook wat anders proberen :)

Heb trouwens vandaag mijn nieuwe (had nog nooit gevlogen) HB2 (standaard) FF met trainings kruis toch weer FF in mijn huiskamer (JA vrouw was er niet :p ) laten liften/hooveren maar deze Heli heeft maar 1 meter nodig om op te stijgen,
echt super stabiel en heerlijk reagerend ~! ben wel verrast :eek: aangezien mijn upgrade HB2,

(alles Alu/Carbon/Servo's/motor beter) nu op het moment best behoorlijk beroerd vliegt , moet erg veel corrigeren..

Je bent zeker niet de enige die heeft ontdekt dat je met de ge-upgrade Honey Bee minder goed kunt vliegen dat met de stock-HB ;)
Je kunt de HB dus nu al laten vliegen in een "cirkel" van 1 meter?? Gefeliciteerd!
Zoveel ruimte heb ik niet in de kamer (of de meubels moeten aan de kant, en dát merkt mijn vrouw :()

Groet,
Robbie

Bij FMS moet er een "com-poort" aanwezig zijn. Werkt bij mij dus niet op mijn Vista desktop en op de W7 laptop. Op een oude computer (met XP) waarop mijn kinderen spelletjes spelen werkte het wel.

Groet,
Robbie

Ik heb zelf ook een vista laptop en werkt fms ook gewoon. Enkel moet je een extra bestand bij installeren om het werkend te krijgen. Dit bestandje staat ook op de site waar je fms kan downloaden. Ik gebruik de E-Sky zender met usb poort en werkte geweldig goed, gen probleem. Nu gebruik ik een andere sim die realistischer is dan FMS.

Back