Hi All,
Ik heb mijn tamiya's inmiddels weer rijdend en tja... dan kijkt die Hong Nor X1-CRT mij weer aan
. Deze heb ik 7 jaar geleden weggezet na het falen van het startsysteem en daarna eigenlijk nooit meer naar omgekeken.
De reden dat ik er niet meer naar omgekeken heb zat deels in de privesfeer maar ook in moeilijk verkrijgbare onderdelen (althans in die tijd) en het feit dat je met zo'n herriemaker snel met de nek werd aangekeken. In de regio Utrechtse Heuvelrug zijn er maar heel weinig plaatsen waar je niet wordt weggestuurd met deze auto.
Wellicht dat ik wat beter naar goede locaties kan gaan zoeken?! Maar waar dan?
Een ander punt waar ik nieuwsgierig naar ben is de conversie naar brushless. Ik zie oa op Ebay genoeg aanbiedingen en op Youtube wel wat filmpjes van reeds omgebouwde modellen maar echt duidelijk wordt het me nog niet. De X1CRT Truggy wordt nergens specifiek genoemd, wel de X2 of de CR Buggy.
Zijn hier mensen met ervaringen met de conversie? Wat ik belangrijk vind is dat het resultaat strak qua looks is (dus geen losse touwtjes, draden en alles wegproppen met tiewraps) en dat de snelheid minimaal hetzelfde is als hij nu met Nitro is. Ik heb er geen versnellingsbak in zitten dus zijn huidige snelheid zal ergens tussen de 70 en 80 km/u liggen. 70km/u is ruim voldoende zolang hij maar flink hard optrekt. Liever erg rap op de 65-70 dan 80 in 3 sigaren. Ik lees veel over allerlei typen motoren en tandwiel verhoudingen maar ik merk dat het voor mij te lang geleden is en ik word er niet echt wijs meer uit.
Mijn laatste vraag; Deze truggy is 1 op 8. Betekent dit dat ik alle soorten wielen, on en offroad, geschikt voor 1/8 hier bij kan gebruiken? Op asfalt slijten de offroads nl echt heel hard.
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb mijn tamiya's inmiddels weer rijdend en tja... dan kijkt die Hong Nor X1-CRT mij weer aan

De reden dat ik er niet meer naar omgekeken heb zat deels in de privesfeer maar ook in moeilijk verkrijgbare onderdelen (althans in die tijd) en het feit dat je met zo'n herriemaker snel met de nek werd aangekeken. In de regio Utrechtse Heuvelrug zijn er maar heel weinig plaatsen waar je niet wordt weggestuurd met deze auto.
Wellicht dat ik wat beter naar goede locaties kan gaan zoeken?! Maar waar dan?
Een ander punt waar ik nieuwsgierig naar ben is de conversie naar brushless. Ik zie oa op Ebay genoeg aanbiedingen en op Youtube wel wat filmpjes van reeds omgebouwde modellen maar echt duidelijk wordt het me nog niet. De X1CRT Truggy wordt nergens specifiek genoemd, wel de X2 of de CR Buggy.
Zijn hier mensen met ervaringen met de conversie? Wat ik belangrijk vind is dat het resultaat strak qua looks is (dus geen losse touwtjes, draden en alles wegproppen met tiewraps) en dat de snelheid minimaal hetzelfde is als hij nu met Nitro is. Ik heb er geen versnellingsbak in zitten dus zijn huidige snelheid zal ergens tussen de 70 en 80 km/u liggen. 70km/u is ruim voldoende zolang hij maar flink hard optrekt. Liever erg rap op de 65-70 dan 80 in 3 sigaren. Ik lees veel over allerlei typen motoren en tandwiel verhoudingen maar ik merk dat het voor mij te lang geleden is en ik word er niet echt wijs meer uit.
Mijn laatste vraag; Deze truggy is 1 op 8. Betekent dit dat ik alle soorten wielen, on en offroad, geschikt voor 1/8 hier bij kan gebruiken? Op asfalt slijten de offroads nl echt heel hard.
Alvast bedankt voor de reacties!