Hong Nor/Jammin/Ofna X1CRT vragen, ervaringen gezocht

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Sareno, 15 okt 2018.

  1. Sareno

    Sareno

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    364
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    Een Traxxas Xmaxx rijd op 1600kv, klopt dat? En dan flink wat cellen om toeren te maken. Is dat geen haalbaar iets?
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De X maxx is veel zwaarder, dan is het beter om met een lager Kv te rijden met een hoger voltage in verband met de stroom.
    Een hoger voltage is meestal efficiƫnter, maar ook zwaarder wat in een buggy/truggy denk ik goed te merken is in het rijgedrag.
     
  3. Sareno

    Sareno

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    364
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    Zoveel zwaarder is de XmaXX niet hoor. De Nitro variant weegt iets meer dan 5KG en de XmaXX 6. Ik heb geen idee wat het gewichtsverschil is met electro maar door de accu zal hij er niet lichter op worden.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De Xmaxx weegt 8,5 kilo volgens Traxxas:
    https://traxxas.com/products/landing/77076-4-X-Maxx/

    Maar ook op bijvoorbeeld LST's word vaak 6S gebruikt icm een motor met een lagere Kv waarde vanwege de stromen en omdat er dan vaak ook zwaarder te vertanden is.
     
  5. Sareno

    Sareno

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    364
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    Ok. Zodra ik een motor mount heb ga ik wel experimenteren.
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Je zegt geen metaal te kunnen bewerken? Ik doe ook het meeste met gewoon een ijzerzaag, boortjes en vijlen. Je overschat het mss wat. Zoek even op mijn protech enigma brushless ombouwtopic.
    Even zoeken mss naar een geschikt alu profiel. Wat rondvragen, eventueel een bedrijf binnenlopen.
    Succes!
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Een boorkolom kost niet zoveel, zeker als je er 1 van marktplaats trekt. Haal er een goedkope kruistavel of kruisklem bij en je kunt er dan best veel mee.
     
  8. Sareno

    Sareno

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    364
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    Ik heb een voordelige motormount gevonden waarmee ik elke gearing kan inzetten.

    een boorkolom heb ik overigens, nu nog op zoek naar een manier om daar een frees of dremel in te hangen. Een boor is niet gebouwd om zijdelingse krachten te kunnen weer staan.
     

Deel Deze Pagina