Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Ben effe kwijt waar ik het ook weer gezien had.
Het was al laat en ik had al een tijdje gesurft, je kent dat wel.
Als ik em tegen kom dan post ik em hier wel.

met behulp van een creative clublid heb ik een traxxas slash bumper weten te maken op mijn hongnor. ( thanx michel !! top )

cimg1115.jpg

nu alleen nog de MMP + novak hv 4.5 erin en de boel inregelen en calibreren . dan moet het rijdbaar zijn..

oja.. ook ff mijn ouwe kappie ff pasgemaakt voor de hongnor
dus dan komt deze er maar tijdelijk op. ik wil toch wel heel graag nog een redbull kap maken op mijn hongnor

cimg1114p.jpg

mooi man ziet er cool uit.
en stevig ook maar de mijne is nog orgineel en nog niet afgebroken dus zolang die zit zal ik er ook niks aan veranderen.
die body is toch ook super snap wel dat je redbull mooier vind maar zou toch weer iets anders verzinnen voor je SCRT10.
wanneer ga je ermee rijden?
zou wel willen weten wat jij van deze auto denkt.

ik hoop dit weekend te kunnen rijden.
eigenlijk moet ik ook eerst nog de diffs ff schoonmaken en opnieuw vullen.
maar eerst ff de electronica erin.

net mijn maiden ride gedaan op straat
10 minuten speedruns en stoppen/optrekken
mmp + novak hv 4.5 erin met 14 pinion, motor blijft lekker koel

eerste gevoel is : hij voelt iets stabieler aan op topsnelheid als de slash 4x4.
maar ik ga zondag op het circuit verder testen

hij is wel half traxxas
traxxas zender
traxxas ontvanger
traxxas banden
traxxas voor bumper

tja je moet er toch iets goeds van maken he ;)

cimg1122m.jpg

ik wil alleen nog de accubak aanpassen zodat ik dikkere accu's erin kan doen.
ik heb nog 2 stuks 2s2p 8A accu's die zijn te dik voor de accu bak

ziet er goed uit,en ja hij is een stuk stabieler als de slash.
ik rij zelf nog met de orginele SCRT10 banden maar merk wel dat ik ze had moeten tapen en eerder gaatjes aan de buiten kant moeten maken.
want ze voelen wat slap aan dus ga morgen ook voor het eerst de slash banden erop leggen.

maar doen jullie nou de gaatjes aan de binnen kant dichtplakken als je aan de buitenkant gaatjes maakt?

ik heb nog nooit gaatjes dicht geplakt, metgeen enkele band
geen probleem mee
.
ik heb er nu een setje goosebumps onder gezet met rulux velgen , voor op de baan
lekker zachte inserts erin. dan kan de band lekker een beetje zijlings rollen op de wang

ze zijn dicht geplakt,heb nog een reserve set van de slash 4x4 die ik op de scrt10 zet.
want en me hpi,scrt en slash banden heb ik me insert opgesleten want die voelen allemaal slap aan.
was met me hpi terug geweest naar de winkel omdat het daar alleen bij de achterwielen was,nu hadden ze hem daar opengehaalt en zagen dat ze helemaal nat waren en een hoop zand erbij.
weer dat water he:onweer: maarja eigen schuld ik had het al ergens gelezen maar toch eigenwijs enof ongeduldig om toch zo snel mogelijk te willen rijden.

nu nog gaatjes aan de buitenkant maken en dan me kap waarschijnlijk wat bijwerken en morgen knallen met dit mooie weer.

Hallo allen,

Even een beetje offtopic maar:
Moet je gaatjes in de zijkant van de band maken of echt in het profiel?
En helpt dit ook tegen baloonen?

in het midden van je loopvlak en dan 4x netjes gelijk verdelen, en nee, het helpt niet tegen baloonen

dan moet je de band ff binnenbuitenste keren en er ductape indoen voor je de band op de velg lijmt

in het midden van je loopvlak en dan 4x netjes gelijk verdelen, en nee, het helpt niet tegen baloonen

dan moet je de band ff binnenbuitenste keren en er ductape indoen voor je de band op de velg lijmt

Hallo,

Oke dank u wel.
Dus het moet gewoon op het profiel?
En moet je de gaatjes ook door het ductape doen?
En Is 4 gaatjes wel genoeg voor een traxxas talon(voor de mini revo)?
En kan je de band lijmen met kunststof seconde lijm?

Banden loskoken
Alles goed schoonmaken
Heel zorgvuldig ductape aan de binnenkant doen met 1 cm overlap
Banden weer normaal keren
3 of 4 gaatjes in het midden van de band in het profiel maken
Inserts erin
Banden op de velgen leggen
Lijmen met banden lijm (raad zelf geen kunstof of seconden lijm aan)

zo zeg heb lekker gereden vandaag,merk weinig verschil tussen orginele slash 4x4 of SCRT10 banden.
ze gaan allebei geweldig ook al merk je wel dat je op bepaalde stukken minder grip hebt.
maar me hpi ga ik op deze ondergrond ook echt niet gebruiken die gebruik ik wel voor een echte baan.

hier een film,
[URL="
- SCRT10 24-4 011.AVI[/URL]

en deze is van een andere hoek gefilmd.
[media=youtube]oy7OYhUhcEg[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik overweeg om ook een scrt10 aan te schaffen, omdat dat hij prijs technisch interessant is. Ik heb namelijk nog genoeg spullen liggen om hem rijdend te maken, maar ik wil graag weten of je een gewone 540 LRP 5.5T erin kan stoppen met een goede reglaar?

Graag jullie reactie's.

Halewijn

Back