Tuurlijk zijn er wel verschillen, b.v. in afmetingen die bepalend zijn voor het rijgedrag. Kortere draagarmen b.v. een iets langer chassis t.o.v. de breedte. Maar het feit dat er al verschillende voorbeelden zijn van buggies (HPI, AE Hyper/Hobao, Losi) die naar SC zijn ombedouwd met minimale aanpassing geeft het al wel aan denk ik. De verschillen zijn erg minimaal. En ik denk ook wel dat een Slash erg strak kan rijden.
Traxxas heeft waarschijnlijk een auto willen ontwerpen die bedoeld is voor bashers en "entry level" RC-ers. Dus veel onbreekbaar plastic en veel bang for the buck. Dat is ze ook aardig gelukt want het gros van de RC-ers is natuurlijk ook gewoon maar in zekere mate met de hobby bezig. Slecht een kleiner groepje zijn diehards die vaak en veel racen en/of bashen en/of modden. Dan heb je nog een groep die net een stapje verder gaan dan de "instappers". Daarvoor hebben ze de Platinum edition gemaak. En die rijdt alweer een stuk beter. neem alleen al de shocks, het centerdiff en de swaybar set. De meeste slash rijders hebben die al niet. De SCRT heeft gelijk alles al tot aan de dogbones aan toe. Da's dan ook geen vergelijken met een standaard Slash die zo uit de winkel komt. Een goeie Slash met alle hopups die een SCRT al standaard heeft, en dan nog een dikke motor, die zal best mee kunnen komen met de SCRT's. Daar zijn ook wel voorbeelden van te vinden. Nou heb ik die ambitie gelukkig niet maar ik vind het wel leuk als ie goed rijdt. Ik heb me ook verkeken hoor. Ik dacht dat de Slash een heel goed platform zou zijn. Dat is het ook maar er zijn gewoon duidelijk minpunten.
Maar toch, als ik dan mijn 4x4 over een parkeerplaats jaag en zie hoe mooi ie overhelt in de bocht en toch niet omklapt dan heb ik 'm toch al aardig op orde. Daar heb ik dan alleen wel een paar honderd euro voor aan moeten verspijkeren op basis van een PE. Ik denk dat mijn SC10 4x4 conversie goedkoper zal zijn als die gaat lukken. En een SCRT is nog goedkoper. Dus als je gewoon een goeie SC wil die meteen competetief rijdt, dan zit je daarmee wel goed denk ik. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als je er een 2200kV motor inhangt op 5of 6S. Ik vermoed (weet het niet) dat de Slash het dan langer volhoudt.
Traxxas heeft waarschijnlijk een auto willen ontwerpen die bedoeld is voor bashers en "entry level" RC-ers. Dus veel onbreekbaar plastic en veel bang for the buck. Dat is ze ook aardig gelukt want het gros van de RC-ers is natuurlijk ook gewoon maar in zekere mate met de hobby bezig. Slecht een kleiner groepje zijn diehards die vaak en veel racen en/of bashen en/of modden. Dan heb je nog een groep die net een stapje verder gaan dan de "instappers". Daarvoor hebben ze de Platinum edition gemaak. En die rijdt alweer een stuk beter. neem alleen al de shocks, het centerdiff en de swaybar set. De meeste slash rijders hebben die al niet. De SCRT heeft gelijk alles al tot aan de dogbones aan toe. Da's dan ook geen vergelijken met een standaard Slash die zo uit de winkel komt. Een goeie Slash met alle hopups die een SCRT al standaard heeft, en dan nog een dikke motor, die zal best mee kunnen komen met de SCRT's. Daar zijn ook wel voorbeelden van te vinden. Nou heb ik die ambitie gelukkig niet maar ik vind het wel leuk als ie goed rijdt. Ik heb me ook verkeken hoor. Ik dacht dat de Slash een heel goed platform zou zijn. Dat is het ook maar er zijn gewoon duidelijk minpunten.
Maar toch, als ik dan mijn 4x4 over een parkeerplaats jaag en zie hoe mooi ie overhelt in de bocht en toch niet omklapt dan heb ik 'm toch al aardig op orde. Daar heb ik dan alleen wel een paar honderd euro voor aan moeten verspijkeren op basis van een PE. Ik denk dat mijn SC10 4x4 conversie goedkoper zal zijn als die gaat lukken. En een SCRT is nog goedkoper. Dus als je gewoon een goeie SC wil die meteen competetief rijdt, dan zit je daarmee wel goed denk ik. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als je er een 2200kV motor inhangt op 5of 6S. Ik vermoed (weet het niet) dat de Slash het dan langer volhoudt.
Laatst bewerkt: