Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Discussie in 'Electro offroad' gestart door slashbasher, 19 mrt 2010.

  1. RC-Muppet

    RC-Muppet

    Lid geworden:
    6 jul 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Provincie Utrecht
    Heb je die SCT 4x4 motor besteld? Ik ben wel eens benieuwd naar deze motor
     
  2. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Yup ik ben er ook zeer benieuwd naar...

    Ik heb hem al in real life gezien maar kwalitatief ziet hij er goed uit..

    Straks in combinatie met de hobbywing verwacht ik wel dat hij als een bom gaat :D
     
  3. RC-Muppet

    RC-Muppet

    Lid geworden:
    6 jul 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Provincie Utrecht
    Had je die motor al geprobeerd?
     
  4. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Gisteren heb ik er voor het eerst op macvlijmen mee gereden...
    Ik moet zeggen dat hij als de brandweer ging maar hij leek wel wat moeilijker op gang te komen, het leek wel of hij eerst uit een klein dipje moest komen voordat hij echt zijn power kwijt kon.
    Het kan ook zijn dat dit nog aan mijn nieuwe regelaar ligt maar daar heb ik nog niet naar gekeken...

    kort filmpje van gisteren op mac vlijmen
     
  5. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Whaha die kerel kan echt niet rijden :D
     
  6. RC-Muppet

    RC-Muppet

    Lid geworden:
    6 jul 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Provincie Utrecht
    Dat lag aan zijn nieuwe motor ;). Geintje

    Ik zeg niks, waarschijnlijk kom ik de 16e bij MVB rijden. Dat wordt de eerste keer op de baan, dus ik heb nog geen recht van spreken....
     
  7. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Haha... Robin reed mijn Hong Nor rond hier :p
     
  8. Pygmy

    Pygmy

    Lid geworden:
    1 okt 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Amsterdam
    [mod]Geen zieltjes winnen voor eigen sites[/mod]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2013
  9. Josboss

    Josboss

    Lid geworden:
    20 aug 2013
    Berichten:
    8
    Hallo weet iemand waar ik voor armen kan bestel voor hongnor scrt10 hier in Nederland. Pk heeft niets meer
     
  10. Josboss

    Josboss

    Lid geworden:
    20 aug 2013
    Berichten:
    8
    Wie weet waar ik draag arme. Voor voor kan bestel voor een hongnor scrt10
     
  11. RC-Muppet

    RC-Muppet

    Lid geworden:
    6 jul 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Provincie Utrecht
    Ik bestelde ze meestal via ebay bij rc-willpower. Dit duurt ongeveer 10 dagen voor je ze in huis hebt
     
  12. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Of met een beetje geduld toch bij PK.
    Die MOET ze wel verkopen omdat ze de autos ook verkopen (dacht ik zo).
     
  13. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
  14. databeestje

    databeestje Guest

    Vandaag de 2e hands HongNor SCRT10 besteld welke bij PK op de website stond, hopelijk snel op de post ter vervanging van de LRP S10 SC. Weer iets om naar uit te kijken.

    De motorset welke ik besteld had was te sterk voor de LRP S10, dat leverde allerlei problemen. Centrale aandrijfas, spur gears, CVD voor.
     
  15. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Gefeliciteerd met je aankoop!
     
  16. databeestje

    databeestje Guest

    Het wordt een soort monster truck met een SC kap. De banden zijn Pro line Trenchers 2.8, deze zijn iets groter, maar vooraal breder, dan de short course banden. Tot nog toe bevallen ze erg goed. Het is een fatsoenlijke all round band die op gras, zand of straat prima werkt zonder meteen aan flarden te gaan. In de toekomst denk ik dat ik ook de trencher x sc banden bestel, dan kan ik hem nog als een short course gebruiken.

    De LRP kap lijkt wel van hard plastic, de scherven vliegen eraf. Volgende maand de Pro line 1966 Ford f150 kap scoren. Mooi projectje om daar een mooi likje verf op te doen. De oude ronde vormen spreken mij veel meer aan.

    De electronica is een Hobbywing setje, een WP-SC8 120A en een 3656 3400kv 4 pole motor. In combinatie met een 2S lipo moet dat snel genoeg gaan denk ik :)
    Ik had nog wel een traxxas servo liggen, maar toch de Sanwa servo mee laten komen. Geen idee of de BEC van de Hobbywing (3A) dat trekt, maar ik ga het proberen. Anders misschien een power cap of iets dergelijks?

    Ik las in de voorgaande 61 pagina's dat de bumper makkelijk stuk kan, maar even kijken hoe lang die heel blijft. De mod met een traxxas bumper zag er wel aardig uit, daar kan ook nog een licht kit op. Weet ik in ieder geval wat voor en achter is.

    Misschien dat ik ooit 3S nog ga proberen, ik heb deze nog niet. En in de LRP had dat nooit goed gegaan. Het was nu al problematisch met aandrijfassen, cvd's en spur gears.
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    3A is niet erg veel voor een BEC.
    Ik zelf hou erg van de Castle BEC, deze kan 10A leveren, en het voltage is instelbaar, zodat je ook HV servo's kan gebruiken.
    Deze kost wel 25 euro, maar mijn ervaring is erg positief!
     
  18. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    3400kv op 2s is traag, je kan er dan wel een grotere pignon op gooien maar dan loop je het risico dat je motor te warm wordt.
    Vertimen werkt niet zo goed bij 4 polige motors dus dat brengt ook niks.
    3s zou ideaal zijn, maar dan moet je de accutray gaan verbouwen anders past ie niet.!
     
  19. databeestje

    databeestje Guest

    Ik had de standaard 13t pinion erop gezet, PK had ook een 17t meegeleverd voor gebruik in de combinatie met de motor. Ik dacht eerst maar rustiger beginnen.

    Geen idee wat je traag noemt, want het ding vliegt. De timing had ik op 7 graden oid gezet, in plaats van de standaard 15, de punch staat op standje 1 (laagst). Hij gaat snel genoeg dat de Trenchers baloonen.

    De regelaar wordt niet warm, de motor is goed aan te raken en niet heet, de accu lauw. Enige probleem is dat bij een lang stuk rechtuit volgas de Lipo cutoff of 3.4 volt in de regelaar triggert. Misschien te lage belasting dat de stroom te hoog wordt? Het is iets dat ik in de LRP S10 nooit gezien heb, en die aandrijflijn was minder vrij dan deze.

    Vandaag maar eens de 17t proberen.

    Vooralsnog onder de indruk van de HongNor, hij vliegt goed. Ik ben op het strand even aan het oefenen geweest op een duintje met het springen. Dat is toch iets waar ik een beetje handigheid in moet krijgen. De landingen zijn daar wat zachter.

    De Trencher 2.8 banden werken in ieder geval goed in het losse strandzand, en als je 40 rijdt maakt het niet echt meer uit :)

    Edit: net nog een accu pack leeg gereden. Ik denk dat de Turnigy nanotech 4.2 40C-80C lipo het niet trekt. Toch vreemd, deze zou dus ~160A continue moeten kunnen leveren, maar toch met circa 10 seconden vol gas rechtuit (op het strand) gaat de lipo beveiliging aan. De regelaar is een 120A en die wordt niet warm. De motor wordt gelukkig ook niet heet, dus de gearing is misschien niet eens zo gek. Ik ga nog wel een dikkere Lipo bestellen, een 6.0 oid, wat er in de tray past. Ik kan altijd nog een nieuwe (bredere) accu tray printen.

    Misschien dat PK nog een 12T heeft liggen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2013
  20. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Iemand interesse in 1 complete Hong Nor als roller en 80% van een Hong Nor in onderdelen?
    Pm maar even, ik ga even een break nemen in de modelbouw.
    De roller heeft wat alu zoals shocktower en complete stuurinrichting met een Carbon topplate op de stuurinrichting.

    Pm maar bij interesse of voor foto's...
     

Deel Deze Pagina