" Hong Nor X2 Crt " Topic

Hallo

Ik heb even een vraag met betrekking tot mijn nieuwe hong nor die naar aller waarschijnlijkheid morgen binnen komt.

Ik heb nog een 3,5cc R&B S5 liggen. Nou is mijn vraag of deze motor ook geschikt is voor deze auto met betrekking tot het van plan zijn wedstrijden te rijden.

Graag jullie mening hierover. Alvast bedankt.

Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een 3,5cc R&B S5 liggen. Nou is mijn vraag of deze motor ook geschikt is voor deze auto met betrekking tot het van plan zijn wedstrijden te rijden.

Ik denk dat er maar heel erg weinig tot geen wedstrijdrijders zijn die met een zwaardere motor rijden dan .21. Deze motor heeft genoeg power om mee te komen. Een zwaardere motor is echt niet nodig. De westrijdrijders die ik ken, rijden allemaal met .21 van diverse merken. Zoals Lrp R&B teckopower Alpha, en ga zo maar door.

Maar zwaarder ben je echt niet nodig. Vaak ben je dan zelfs zwaar overpowered.

Groetjes Ferdy

ik rij zelf wedstrijden ook met een .21 een R&B c6bb en een R&B B9 dat bevalt mee beter als de 728 die ik heb liggen.
met een .21 heb je meer controle over je vermogen doet op top niks onder voor een .28 en is veel zuiniger wat je weer een voordeel oplevert omdat je minder stops hoeft te maken.

Ik neem even aan dat je truggy cup gaat rijden...weinig fouten maken is belangrijker dan een hele snelle motor. Ik zou het gewoon proberen met deze motor, merk je dat je veel te kort komt dan kan je altijd naar een snellere motor kijken.

En idd, ook in de truggycup rijden de meeste rijders met een .21 dus daar hoeft het niet aan te liggen. Daarnaast kan ik me voorstellen (dat is bij mij ook zo geweest) dat je eerste jaar een leerjaar is en dat je niet verwacht om meteen vooraan mee te rijden.

Ik wil ook niet meedoen om te winnen hoor. Het lijkt me gewoon ontzettend leuk.
Ben het bashen een beetje zat en wil iets serieuzer te werk gaan.

Wbt de motor ik ga het gewoon proberen met deze motor. Bevalt het niet kan ik inderdaad altijd nog verder kijken. Alpha is ook een leuke motor.

Ik laat nog wel even weten of hij bevalt als de hong nor binnen is. Dit weekend maar even proberen.
Maar moet nog een JVD koppeling aanschaffen en mijn brandstof is bijna op..

Groeten

Peter

Ik heb zelf vorig jaar voor het eerst meegedaan met de truggycup en in je eerste jaar is de leercurve heel groot. Het is afhankelijk van je fanatisme hoever je gaat komen, maar je weet het hoe fanatieker...des te hoger de kosten (als je meedoet voor de lol vindt je het meestal niet zo erg als je niet met topmateriaal rijdt).

Zeker de eerste races is de motor van ondergeschikt belang aangezien er zoveel andere zaken mis kunnen (en zullen) gaan. Vorig jaar heb ik zelf met een Alpha plus .28 motor gereden, deze motor had power zat, maar eigenlijk zoveel power dat ik het mezelf daarmee moeilijk gemaakt heb. Komend jaar ga ik daarom ook met een .21 rijden...

Samenvattend, hou je centjes nog even in je zak, rij 1 of een paar races met deze motor en kijk of de motor bij jou wel het verschil kan maken. En tijdens de races kan je iedereen vragen naar hun ervaringen met bepaalde motoren, op die manier kan je meteen goed bepalen wat de juiste prijs/kwaliteit verhouding voor je volgende motor wordt.

Ik zag net op marktplaats een Nieuwe R&B S7T LE.

Misschien dat ik die wil kopen. Prijs is wel redelijk te noemen..

Ik moet eerst nog wachten tot mijn hong nor binnen is. Heb hem gekocht via truggy.nl dus je weet welke ik heb gekocht!

Ik zag dat er verschillende maten van een JVD koppeling. Welke moet ik hebben..?

Groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Daar ga je geen spijt van krijgen, mooie truggy! Ik rijd er zelf ook mee, maar dan met een Alpha S852 / Werks B5

Je hebt een 34MM JVD koppeling nodig.

Hey

Bedankt voor je reactie. 34 mm jvd koppeling is ook onderweg..

Nu wachten tot de postbode komt met mijn Hong Nor. Wachten duurt lang........

Goed opletten dat je koppelingsklok nog een beetje speling heeft, zoals beschreven op die site. Maar ik neem aan dat je dat wel wist.

Nou nee dat wist ik niet. Maar na het lezen van het stuk tekst ben ik behoorlijk wijzer geworden mbt de jvd koppeling.

Nogmaals bedankt.

Hij is is vrijdag toch gekomen. Vandaag even twee tankjes gereden. En als ik mensen een tip mag geven. Als je een tweede hands auto koopt. Koop dan 1 van een wedstrijd rijder.
Mijn HN x2 is namelijk in super staat.

De S5 op een truggy gaat prima , heb het zelf ook gereden in de truggycup...

De motor heeft ruim voldoende power onderin en kan met de juiste pijp bovinin ook redelijk meekomen met de vele malen duurdere motoren...

Ik heb m gereden met de JP-2 die ik bij eigenlijk al mn motoren gebruik die onderin al genoeg vermogen hebben.

De S7 zou ik niet in een truggy gebruiken , dat is een motor die meer gericht is op toeren en minder vermogen onderin heeft en daarmee beter geschikt is voor in een buggy.

In een truggy kan wel maar dat is meer voor de gevorderde rijder die het afstellen van de motor , koppeling:!::!: en auto al echt helemaal onder de knie heeft....

Doordat de S5 gewoon wat meer vermogen onderin heeft komt de rest wat minder kritiek te liggen....

Bij de s5 heb ik een rb pijp efra 2045. Ik wacht nu nog op mijn JVD koppeling.

Ik wil eigenlijk als hett mee zit een alpha motor kopen. De laatste race die ik heb gezien in appingedam kom je eigenlijk allemaal dezelfde motoren tegen.
Alpha Werks Ninja R&B.

Maar de Alpha is betaalbaar.. En ik heb gehoord/gelezen dat de Alpha motoren het prima doen met een JP-4 uitlaat. En die heb ik al. Keer op de kop getikt voor weinig.

Maar de Alpha is waarschijnlijk nu niet aan de orde.. Ik ga eerst eens meedoen met deze motor. En kijken of ik uberhaupt mee kan komen. En kost best veel om je truggy race klaar te krijgen. Banden, motor, auto ( die goed mee kan komen op papier ), goeie zender & transponder.

Maar welke banden worden er nu over het algemeen meest gebruikt?

Groeten

Peter

Als je truggycup gaat rijden is de bandenkeuze simpel:
- LRP Harakiri in alle compounds
- AKA Cityblocks in alle compounds

We even opletten als je ze kant en klaar op velg koopt, de AKA's hebben dan 0-offset en de LRP's 1/2 offset (ik weet niet 100% zeker hoeveel de offset is). Dus afhankelijk van je meenemers heb je meenemers met of juist zonder offset nodig.

Als je truggycup gaat rijden is de bandenkeuze simpel:
- LRP Harakiri in alle compounds
- AKA Cityblocks in alle compounds

We even opletten als je ze kant en klaar op velg koopt, de AKA's hebben dan 0-offset en de LRP's 1/2 offset (ik weet niet 100% zeker hoeveel de offset is). Dus afhankelijk van je meenemers heb je meenemers met of juist zonder offset nodig.

Wat ik schuin heb gezet begrijp ik eerlijk gezegd niet zoveel van.
0 offset 1/2 offset? Maar ik zal het even opzoeken hier op het forum.

Wat wordt nou over het algemeen het meeste gebruikt? super soft, soft, medium of Hard.

Groeten

Peter

Super soft wordt het meeste gebruikt (meeste grip). Ik rij beide op soft, slijt iets minder maar wel minder grip.

Offset; afhankelijk waar het hart van je velg zit kan je auto breder of smaller worden, d.w.z. het gat in je velg zit verder naar binnen of naar buiten. 0-offset is geen offset, 1/2 offset is dat het gat verder naar binnen zit (hierdoor komt je wiel verder naar buiten te zitten) en wordt je auto dus breder.

De offset beïnvloedt de rij eigenschappen van je auto, meestal is het verstandig om zo dicht bij de standaard offset van je auto te blijven (dat is over het algemeen getest door fabrieksrijders).

EDIT: Je kunt ook losse velgen en losse banden kopen en op die manier de juiste offset velg gebruiken en zelf je banden erop lijmen, voordeel is dat je dan ook zelf je insert kan kiezen. De toppertjes doen dit vaak omdat de insert wel vrij is en ook de rij eigenschappen weer zal beïnvloeden.

Laatst bewerkt:
Bedankt! Het is me volledig duidelijk.

Zelf me bandjes plakken heb ik een keer geprobeerd. Een verkoper in Oudega heeft mij axial velgjes verkocht plus Panther banden. Ik moest ze alleen zelf even lijmen dat kon volgens die verkoper gewoon met seconde lijm. 1 keer rijden en er waren alweer delen los. Dus ik denk dat het voor mij niet handig is om losse spullen te kopen.

Als het goed is krijg ik AKA Cityblocks Soft op AKA velgen. Nu nog een setje LRP's dan heb ik eerst voldoende denk ik.

Ik moet trouwens zeggen dat de X banden die standaard bij HN x2 zitten ook erg goed rijden. Maar die mogen niet meedoen...

Goed ik ben weer een wijzer man. Bedankt en ik ga weer verder met het verzamelen van de spullen die nodig zijn om mijn eerste wedstrijd te rijden.

Groeten

Peter

Back