" Hong Nor X2 Crt " Topic

Ik heb een vraag over de diff olie in de x2
V 7k - M 10k- A 3k. Maar welke olie is geschikt voor een kunstgrasbaan.
Aangezien je zo veel mogelijk grip wilt hebben. Iemand daar ervaring met het experimenteren van verschillende olie's?

Kom je maandag nog naar de truggycup kijken?

Zo ja, vraag dan even naar Paco...hij heeft een hele berg Hong Nor ervaring (zowel buggy als truggy), wellicht kan hij je voorzien van een paar setup sheets. Paco is de man achter CRD (Customracingdecal), en je herkent hem aan de CRD kleding.

Eventueel mag je ook bij mij langs lopen dan stel ik je wel aan hem voor. Ik ben herkenbaar aan de blauwe kleding met RC-Pitstop logo op de rug of aan een blauw-zilveren Mugen MBX6T met RC-Pitstop stickers.

Heb je overigens de Hudy setup guide al gevonden op internet?
Daarin staan alle setup mogelijkheden van auto's uitgebreid uitgelegd.

Ja, ik kom zeker kijken in appingedam. Maar als ik naar de deelnemers lijst kijk duurt het niet lang die dag. Ik ben er helaas nog niet klaar voor om al mee te doen vind ik zelf.
Hudy setup guide.. Dat kan ik vinden op de hudy site zelf?

Het fijne van vakantie is dat je alle tijd hebt om alles af te speuren.
Ik haal vandaag een Alpha 850 op met Aplus uitlaat plus nog een uitlaat.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat rijden...

Passen de novarossi turbo pluggen op een alpha?

Leuk motortje, is het een gebruikte ?

Novarossi pluggen passen wel maar, de Alpha lopen het beste op hete pluggen als de OS p3/P4 of de Odonnel T77/T97.
Het afstellen met de koude Novarossi pluggen zal een stuk moeilijker zijn, waarschijnlijk regelmatig motor uit na het bijtanken.

Goeie pluggen voor de Alpha Plus motoren zijn:

Alpha Plus T3 en A8
OS P3 en P4
ODonnell T77 en T97
Technopower H5 en H7

Keuze genoeg om geen novarossi pluggen te hoeven gebruiken....

Laatst bewerkt:
Vandaag het motortje gehaald. En hij heeft ongeveer 2,5 liter gehad.
Hij ziet er nog goed uit. Inclussief twee Alpha uitlaten. En 7,5 liter brandstof.
Helemaal compleet in doos. Ik moet me alleen nog ff verdiepen in welke kleur op de carburateur moet.

Novarossi heeft dus koudere pluggen dus daar heb ik niks aan. De plug die er nu in zit heb ik geen idee van enige wat er op staat is een O 99.

Nou, Novarossi heeft ook warme pluggen die ook voldoen in de Alpha maar ik meende dat jij die pluggen bedoelde, die je laatst ergens in een topic liet zien ik meen een Novarossi 7 en 8 dat zijn te koude pluggen voor de Alpha motor.

Een novarossi plug als deze zal ook prima werken in de Alpha :
Fusion X USA-Glow Plugs-Turbo-[C5TGH] Ultra Conical "Turbo" glow plug extra Hot ( 1 pc.)

Ik zelf heb na volle tevredenheid met de OS P3 en P4 pluggen gereden, weet een adres waar je ze voor een heel scherpe prijs kan kopen.
De plug die nu in je motor zit zou een Odonnell T99 kunnen zijn, ook een erg koude plug voor de Alpha.
Kwa venturi zou ik voor de 8mm gaan, de X2 is toch een wat zwaardere truggy en de motor kan de extra power wel gebruiken van de 8mm venturi.

Ja, die pluggen ( de koude ) heb ik te koop.. haha.
Maar ik heb nog wel de nova 6 liggen. Maar ik denk dat ik toch maar even alpha pluggen ga kopen. Mijn zwager ( van de JQ bouwverslag ) heeft de oranje koelkop van Alpha. En die heeft voor het inlopen een t3. En daarna kon hij overstappen op een t8 plug. Maar t3 ---> t8 lijkt mij te koud.

Nou, Novarossi heeft ook warme pluggen die ook voldoen in de Alpha maar ik meende dat jij die pluggen bedoelde, die je laatst ergens in een topic liet zien ik meen een Novarossi 7 en 8 dat zijn te koude pluggen voor de Alpha motor.

Een novarossi plug als deze zal ook prima werken in de Alpha :
Fusion X USA-Glow Plugs-Turbo-[C5TGH] Ultra Conical "Turbo" glow plug extra Hot ( 1 pc.)

Ik zelf heb na volle tevredenheid met de OS P3 en P4 pluggen gereden, weet een adres waar je ze voor een heel scherpe prijs kan kopen.
De plug die nu in je motor zit zou een Odonnell T99 kunnen zijn, ook een erg koude plug voor de Alpha.
Kwa venturi zou ik voor de 8mm gaan, de X2 is toch een wat zwaardere truggy en de motor kan de extra power wel gebruiken van de 8mm venturi.

Echter is de #99 van O'Donnell een normale plug en de Alpha's gebruiken turbopluggen. Of er moet een andere cilinderkop op gezet zijn die niet van Alpha is?

Back