" Hong Nor X2 Crt " Topic

Ik heb volgens mij twee keer 540. Maar ik heb ook nog qworld met 775 motoren.
Maar dat was een tweede handse. Misschien moet ik die maar eens uit het stof halen.
Ik zal aan me vrouw vragen of ik haar fohn mag gebruiken...... Jullie horen nog als het wel is gelukt.

Bedankt Mario en suc6 morgen..

Die Q-World zijn goede startboxen, zorg dat je accu(s) goed geladen zijn. 10 minuutjes voorverwarmen met de föhn en je krijgt die motoren echt wel gestart.

Zo mijn 2 ehands qworld motoren zijn af en willen niet meer.
Nu heb de 540 motoren in de qworld gedaan en werkt perfect.
Nu krijgt hij het vliegwiel wel mee zonder voor te verwarmen op beide motoren.
Dus dit probleem opgelost want als ik elke keer een fohn moet meenemen voor ik ga rijden is ook niet echt handig als er geen stroom is.
Bij mijn Futaba startbox zit de auto te dicht op het draaiende rad van de startbox.
En dat is bij de qworld niet zo.

Ik heb alleen de alpha's aan gehad en er nog niet mee gereden. Dus dat moet binnenkort maar even gebeuren.

voorverwarmen is wel beter voor de levensduur van de motor ;) zelf ben ik nu bezig om met een halogeen lampje en een 4s lipo een portable verwarmsysteem te maken.

Als hij af is maak je er dan een bouwverslag van? Want dat kan dan handig zijn voor iedereen.
Voorverwarmen is wel beter maar als je ergens bent waar geen stroom is heb je niks aan fohn. Dus misschien dat jou systeem voor mij ook kan gaan werken.

ik was al bezig met foto's maken, maar ik moet wachten op lipo buzzers...
anders heb ik straks wel een warmte bron, maar dat zal niet het lampje zijn :rolleyes:

Even een vraag mbt tot AKA Cityblock.

Op elke band staat alleen maar 14102. Hoe weet je welke hardheid van band je hebt.
Ik denk dat ik nu AKA soft heb. Maar ik zie op de websites overal nog letters achter de 14102.

Ik heb gele velgen van AKA pre-mounted.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe dit werkt.

Laatst bewerkt:
Net ff gekeken, ik heb soft en medium hier liggen en op beiden staat 14102, hieraan kun je dus niet bepalen welke hardheid je hebt.

Nee, daar was ik dus ook al achter. Want ik moet kiezen welke banden ik bij de mbx6t geleverd krijg. Ik heb maar gekozen voor de super soft. Want hij had ook nog de soft maar die heb ik dus al.(denk ik)

Truggycup: Als ik trouwens vrij kan krijgen van mijn werk de 26e doe ik mee!!!

Laatst bewerkt:
Bijna iedereen rijdt op supersoft, afgelopen weekend had ik (eindelijk) de kans om medium (heb ik vorig jaar mee gereden) te vergelijken met soft en dat verschil is groot, dus super soft zal meer grip geven en dus nog beter rijden.

Komende race is van wat ik heb gelezen op een gras/klei baan, de AKA's doen het goed op kunstgras...maar ik verwacht dat op die ondergrond de LRP Harakiri's het beter zullen doen aangezien deze grotere noppen hebben.

Lrp medium heb ik ook dus dat is probleem niet.
rc4 transponder heb ik ook al. Mooi klein dingetje is dat trouwens. En ik ga dan toch eerst rijden met HN x2 aangezien ik die beter ken dan de mugen. Maar misschien veranderd mijn mening als ik 1 keer met de mugen heb gereden. We zullen het zien.

Maar belangrijkste is dat ik vrij ben zodat ik mee kan doen.

Ik kreeg net een mailtje dat de mugen al ingepakt is.

Ik ben nog niet verkocht Mario.
Hong nor blijft degelijk.

Maar ben wel een werks B5 motor aan het uittesten icm een JP-4.
Op de Mugen.

Zo de Hong nor is nu met een werks b5 en werks 2013 uitlaat.
Deze motor zou eerst op de Mugen maar daar past de uitlaat niet lekker. Of ik moet plastic gaan knippen. Dus op Mijn mugen zit nu een Alpha z852 met alpha plus 2081 uitlaat.

Dit weekend even rijden met de Hong nor en de B5 kijken of dat lekker gaat. Op de startbox klinkt het in ieder geval goed. Nou nog kijken hoe snel het motortje echt is.

De 28e ga ik dus met de Hong nor & de werks b5 rijden. Mits alles na wens gaat. LOL

Nu hou ik ook eerst op met kopen van motoren en auto's. En ga ik me richten op reserve spullen. Ik weet dat draag armen stuk kunnen gaan. Maar wat komt het meeste voor bij de HN & bij een Mugen mbx 6t.

Als iemand wat weet schroom niet om het te posten.

Back