ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Century GL450 SE. De eerste test vluchten in mijn woonkamer waren fantastisch moet ik zeggen ( zeer stabiel en had geen moeite hem onder controle te houden ook al was het mijn eerste echte vlucht met een heli ). Maar ja ..... toch uiteindelijk de bank geraakt met mn rotor waarna hij op zn kop neerkwam en de motor nog even doordraaide
. Hier hoorde ik nog wel de tandwielen draaien.
Hier is iets kapot gegaan maar ik kan er niet achter komen wat het is. het probleem is dat de bladen niet goed draaien. hij lijkt ergens te slippen
1) motor werkt nog perfect en sluit nog 100% aan op het tandwiel ( grote )
2) staart rotor werkt nog goed ( via het kleine tandwiel eronder )
3) als ik de motor of het tandwiel met de hand draai draait de rotor ook gewoon mee. maar als ik het de motor zelf laat doen slipt hij ergens. Dus blijkbaar zit er nog ergens een overbrenging tussen die ik niet kan vinden.
Weet iemand mischien waar ik naar moet kijken? ik heb de meeste schroefjes in dit gebied gechecked en ze zitten allemaal nog muurvast. langzaam draaien werkt maar met hoger toerental niet.
Alvast bedankt!
Erwin

Hier is iets kapot gegaan maar ik kan er niet achter komen wat het is. het probleem is dat de bladen niet goed draaien. hij lijkt ergens te slippen
1) motor werkt nog perfect en sluit nog 100% aan op het tandwiel ( grote )
2) staart rotor werkt nog goed ( via het kleine tandwiel eronder )
3) als ik de motor of het tandwiel met de hand draai draait de rotor ook gewoon mee. maar als ik het de motor zelf laat doen slipt hij ergens. Dus blijkbaar zit er nog ergens een overbrenging tussen die ik niet kan vinden.
Weet iemand mischien waar ik naar moet kijken? ik heb de meeste schroefjes in dit gebied gechecked en ze zitten allemaal nog muurvast. langzaam draaien werkt maar met hoger toerental niet.
Alvast bedankt!
Erwin