Vandaag een eerste poging gedaan om mijn nieuwe T-rex in de lucht te krijgen.
Door de iets te krachtige wind gecombineerd met een splinternieuwe (dus nog niet getrimde) heli en het nog totaal ontbreken van heli ervaring (sim niet meegerekend) heb ik dat na 2 kleine hopjes maar gestopt. Bij de eerste poging maakte de heli een bliksemsnelle piro.......gyro verkeerd om
Gyro goedgezet en een nieuwe poging. Optoeren en voorzichtig een beetje pitch en nu kwam de heli mooi stabiel los (20 cm) maar begon gelijk flink weg te drijven door de wind, dus maar weer snel neergezet. Dan maar weer inpakken en een indoorlokatie opzoeken....
Bij het inpakken viel me wel opeens op dat de tandjes van het hoofdtandwiel over een deel van de omtrek flink aangevreten waren. Als of de topjes er van af gestript waren. De motor zat nog goed vast en de pinion / main gear speling had ik vooraf op 2 a 3 plaatsen van de omtrek gechecked.... Na nog eens goed gekeken te hebben werd duidelijk dat het tandwiel enigzins "eierde". Op 80% van de omtrek was de speling ongeveer goed om dan plots flink groter te worden. Zo groot dat het motortandwiel er langs gestript was.......
Het gaat hier om het blauwe (nieuw type) hoofdtandwiel voor de 450 SE.
Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
Grtz, Hans
Door de iets te krachtige wind gecombineerd met een splinternieuwe (dus nog niet getrimde) heli en het nog totaal ontbreken van heli ervaring (sim niet meegerekend) heb ik dat na 2 kleine hopjes maar gestopt. Bij de eerste poging maakte de heli een bliksemsnelle piro.......gyro verkeerd om

Gyro goedgezet en een nieuwe poging. Optoeren en voorzichtig een beetje pitch en nu kwam de heli mooi stabiel los (20 cm) maar begon gelijk flink weg te drijven door de wind, dus maar weer snel neergezet. Dan maar weer inpakken en een indoorlokatie opzoeken....
Bij het inpakken viel me wel opeens op dat de tandjes van het hoofdtandwiel over een deel van de omtrek flink aangevreten waren. Als of de topjes er van af gestript waren. De motor zat nog goed vast en de pinion / main gear speling had ik vooraf op 2 a 3 plaatsen van de omtrek gechecked.... Na nog eens goed gekeken te hebben werd duidelijk dat het tandwiel enigzins "eierde". Op 80% van de omtrek was de speling ongeveer goed om dan plots flink groter te worden. Zo groot dat het motortandwiel er langs gestript was.......
Het gaat hier om het blauwe (nieuw type) hoofdtandwiel voor de 450 SE.
Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
Grtz, Hans