Hopeloos ouderwets...

• Topicstarter Topicstarter rverbeek
  • Startdatum Startdatum
R

rverbeek

Guest
Beste allemaal,

Via deze site en google vind ik een scala aan internet winkels die RCheli's aanbieden. Ik overweeg om er 1 te kopen maar zou het wel erg prettig vinden om gewoon eens een winkel in te kunnen lopen om wat modellen te zien en te kunnen bomen met een verkoper. Ik weet het, het is hopeloos ouderwets in dit tijdperk en ik realiseer (en benut) de voordelen van internet, maar toch.
Omgeving Rotterdam zou prettig zijn maar als de enige optie groningen blijkt te zijn heb ik dit er ook graag voor over.

Groet ReVeR

Quartel Pijnacker is niet ver van R. dam, dit is ook het hoofdfiliaal en daar hebben ze heel wat staan. ;)

Hoi,

Zelf vind ik het ook prettig om gewoon langs een oudewetse winkel te gaan , neem eens een kijkje bij 4rc.nl in doetinchem. Niet in de buurt van Rotterdam maar wel gezellig :p

Even een domme vraag maar mischien snap ik het niet wat heeft een handleinding download te maken met de zoektocht naar een oudewetse winkel ??

Of IK wordt een ouwe lul of zó ouderwets is het toch nog niet om te willen lekker bekken in een winkel!? Ik ga ook graag kijken wat er te krijgen is. Alleen levert een beetje zoeken op internet vaak een behoorlijk prijs verschil op... Volgens mij raak je hier HET dilemma van de moderne modelbouwbouwer aan...

Het is wel mooi om alles eens te bekijken in een shop...maar online bestellen aan de helft van de prijs is toch ook wel een groot voordeel...

En helaas, niet alle shopeigenaars zijn even sterk in het geven van uitleg. Ik heb m'n eerste heli in een shop gekocht waarvan de uitbater een fervent helivlieger is. Vandaar dat ik veel te veel betaald heb - ik dacht dat de begeleiding ook wel wat waard was. Maar helaas, na de verkoop was het heel wat moeilijker om info en hulp los te krijgen...

Ik ken ook een prima shop bij mij in de omgeving, maar die openingsuren zijn dan weer zo moeilijk - als ik nu, dinsdagavond 22.00 uur, online bestel bij HeliDirect in Boston USA heb ik mijn spulletjes donderdag om 12.00 uur geleverd.

Vandaar dat ik zelden een shop binnenloop, ik vind het niet echt correct om die mensen lastig te vallen als ik niet van plan ben om er te kopen. En een lokale handelaar heeft altijd een meer beperkt aanbod - helaas.

... ik vind het niet echt correct om die mensen lastig te vallen als ik niet van plan ben om er te kopen.

Ha ha, erg herkenbaar! Bij "die mensen" bij mij om de hoek, krijg ik niet eens de kans om ze lastig te vallen. Die weten nog eerder dan ik of ik geld ga uitgeven of niet...

Tsja...
Allemaal terechte argumenten om wel of niet in een 'ouderwetse' shop te kopen. Inderdaad kunnen de meeste shopeigenaren bij binnenkomst feilloos inschatten wat het saldo op je bankrekening is en of je van plan bent het aan te spreken. Dit is een eigenschap die niet is voorbehouden aan eigenaren van modelbouwshops (waarschijnlijk omdat het een noodzakelijke eigenschap is om vandaag de dag je winkel open te houden).
Uiteraard wil ook ik voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Het verschil tussen een online shop en een ouderwetse is echter niet wereldschokkend. Mijn voorkeer gaat vooralsnog uit naar een E-sky HBKII.
Het prijsverschil wordt niet groter dan een euro of 10 (zolang je officiële winkels vergelijkt). Deze €10,- mag een shopeigenaar gerust hebben als ik daardoor een aantal modellen in levende lijve kan zien en hij me wat advies meegeeft. Onderdelen zijn wat mij betreft een verhaal apart.
Afijn, ieder zijn mening. In ieder geval zoek ik een ouderwetse shop waar ik een HBKII kan zien (en liefst ook een paar van zijn concurrenten), iemand suggesties?

Grtz ReVeR

vind het zelf ook leuker om winkeleigenaren lastig te vallen dan ergen in hongkong voor een tientje minder klaar te zijn.

zeker als het om hogere bedragen gaat is het wel lekker om eerst te zien wat je koopt en garantie in het buitenland is ook niet zozo

mijn ervaring met winkels die weten waar ze mee bezig zijn.
en je goed advies kunnen geven.

4rc
flycam
2 brothers

er zullen er vast meer zijn maar heb dus alleen goede ervaring met deze winkels

slechte ervaring

quartel (ach wie niet) helaas erg duur en erg verkoop gericht wat ik erg jammer vind omdat het toch een van de groterre winkels is en ze erg veel modellen hebben zowel vliegtuig,heli,boten maar helaas valt het een beetje tegen wat ze dan weer aan reserve onderdelen verkopen

maar dit zijn mijn ervaringen,en mischien heeft iemand anders weer hele andere ervaringen met deze shops

gr.john

Back