Hornet CP II

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
eelco, ik heb een vraagje. heb zelf een hornet 1 cp en sinds vandaag een micro-6/20 die ik daar in wil zetten. ik zag op de foto dat je jouw motortje maar op twee van de drie punten hebt vastgezet, klopt dat? is wel de meest praktische methode, maar is het stevig genoeg?

thnx, tobias.

Hoi,

Ik kan je vertellen dat de 6/20 prima vastzit op 2 punten.
Vergt wel enig boorwerk omdat er een behoorlijk groot pinion tandwiel op moet.

Succes.

Marc

bedankt marc, heb het tandwiel trouwens ook gevonden bij conrad; dus voor wie het weten wil:

TANDWIEL 28 Z M0,4
Artikelnr.: 237760 - 8A
Aantal tanden 28
Prijs 4,50 EUR

tobias

o, men kan hem het beste gaan halen of er nog iets bij bestellen of ergens anders zoeken anders krijg je dit:

Subtotaal 4.50 EUR
Porto 3.40 EUR
Handlingskosten 1,90 EUR
Verzekering (0,55 Euro) 0.55 EUR
Toeslag voor te lage bestelwaarde 8.00 EUR
Totaal 18,35 EUR 8O

grappenmakers

weten jullie toevallig ook waar men hornet II onderdelen kan bestellen in nl? wel handig dat die ook voor de originele hornet bruikbaar zijn... even zo'n koolstof plankje bestellen :mrgreen: en is er nog een andere plek om die tandwielen te krijgen?

thnx. tobias

Nog steeds happy met de Hornie?
Yep

Hoeveel weegt jouw Hornet (incl. accus).
335 Gram

Ik vlieg met Etec 1200 cellen (3s)

Dit zijn niet de nieuwste typen (zou zelfs niet weten hoeveel C,ze kunnen hebben). hmmm, je zet me wel aan het denken.
Ik meende max 8A continu, zou voldoende moeten zijn. Zelf gebruik ik 3s2p 340UHD Kokam. Dit pakketje kan 14A continu leveren. Je zou kunnen proberen je hoverpitch te verminderen en het hovergas te verhogen => hoger toerental. Dat kan helpen. Hovergas kan zo´n 80% zijn.

ik zag op de foto dat je jouw motortje maar op twee van de drie punten hebt vastgezet, klopt dat? is wel de meest praktische methode, maar is het stevig genoeg?
Ik heb er lang over gedacht hoe ik het zou doen en inderdaad uiteindelijk gedacht dat simpel waarschijnlijk ook wel het best zou zijn. Tot nu toe werkt het zonder problemen.

Ik koop mijn Hornet spulletjes bij http://www.f3x-shop.de/index.html . Erg vriendelijk, betrouwbaar en ter zake kundig.

Waar blijven de foto´s en vliegervaringen? Ben zelf nog niet verder gekomen dan voorzichtig wat hoveren, maar goed het indoorseizoen moet vooruitgang brengen.
:D

Mijn Hornet CP die ik 2ehands gekocht heb ligt nog in stukken(heeft maar heel even gevlogen),ik vind de rotorkop wel een beetje gammel,en ik hou niet zo van die servo's die gewoon geplakt zitten.

Ik zit te twijfelen of ik de Honet CP repareer (ik heb de meeste parts wel)of mischien toch maar een Hornet II ,maar de opbouw is verder hetzelfde volgens mij of niet?

Groeten,
Marcel

Hornet II heeft dezelfde kop als de CP

Misschien een Hummingbird CP? Die heeft standaard Bell hiller mixing in de kop zitten en is 2 keer zo goedkoop.

Alleen een staartmotor. Maar dat zie ik tegenwoordig meer als voordeel dan als nadeel ;)

Zijn er ook filmpjes te vinden van bv een Hummingbird CP of een Carboon(of soortgelijk model)?

Van de Hornet II heb ik diverse indrukwekkende filmpjes gezien en heb die in het echt ook de gekste figuren zien doen(deathspirals,funnels,piroflips etc...)

Even een vraag over de bell hiller, ik zie dat Eelco dit niet heeft. Maar wat is beter? Het gaat mij meer een beetje om het raggen(rollen,loops,inverted).

Groeten,

Bell-Hiller maakt de Hornet een stuk tammer. Je moet dan je uitslagen flink hoger zetten om dezelfde reactiesnelheid te krijgen, maar daar krijg je betere vliegeigenschappen voor terug. Zonder BH (lol ;)) pitcht hij in fff en is tie slechter stabiel hard te vliegen, vind ik.

Groetjes,

Ton.

Ton,

Ik heb vandaag de hornet zonder geprobeert. Maar kreeg er geen loop meer uit :|

Gelijk maar weer terug gebouwd, moet eerst maar een een graden metertje voor de uitslag van de pitch hebben,nu is het allemaal maar goed kjiken .... Niet de fijnste manier.

Vliegt u met of zonder Bell-hiller?

Grtn,

IJsbrand

PS: fff?

Fast Forward Flight ;) Maf dat je er geen loop meer uit krijgt, mijn eerste loops waren zonder BH en die gingen redelijk... Beetje eitje maar goed, het waren loopjes ;) Met BH is de stuuruitslag consistenter omdat je een soort hefboom hebt. Je servo's worden ook minder zwaar belast dan. Ik heb er hier 2 staan, eentje met en eentje zonder, en het zou nog kunnen zijn beredeneer ik net dat als je zonder BH vliegt dat de flybar dan te weinig energie heeft om genoeg te kunnen sturen... Heb je een lange/korte/stalen/cf flybar? Ik heb op beiden een stalen flybar, en die zonder BH stuurt veel feller dan die met, terwijl die met BH strakker hard vliegt...

Groetjes,

Ton.

Heb een stalen flybar, incl. paddels is dat 30 cm. Hoelang is die van jouw? Ik heb ook(ben nog een beetje beginner met afstellen van heli's)dat als ik met de BH met ongeveer half gas op 2s ,0graden pitch dat als ik roll stuur,dat hij ook de neiging heeft om wat achterover erbij te sturen... :? Dit zo laten? of wat aan doen, en wat dan? :lol:

Alvast bedankt,

IJsbrand

Mijn flybar is incl. paddles 27 cm... Dat zou feller sturen denk ik...
Dat mixen heb ik geen last van... . Ik heb een FF9 met 120 gr CCPM, en die mixed niets bij als ik stuur. Kan het niet zo zijn dat je servo-uitslagen niet precies even lang zijn? Dan stuurt hij inderdaad iets nick mee met de roll... Je kan de servo-uitslagen vergelijken en dan een servo meer of minder uitslag geven, en kijken of je de meekoppeling eruit kan halen?

Groetjes,

Ton.

Mijn flybar is incl. paddles 27 cm... Dat zou feller sturen denk ik...
Dat mixen heb ik geen last van... . Ik heb een FF9 met 120 gr CCPM, en die mixed niets bij als ik stuur. Kan het niet zo zijn dat je servo-uitslagen niet precies even lang zijn? Dan stuurt hij inderdaad iets nick mee met de roll... Je kan de servo-uitslagen vergelijken en dan een servo meer of minder uitslag geven, en kijken of je de meekoppeling eruit kan halen?

Groetjes,

Ton.

Ok, heb nu de flybar iets korter gemaakt. Zit nu beetje te twijfelen of ik de BH eroplaat, of er af haal...

Groeten IJsbrand

Je setup heb je nu denk aan BH aangepast, dus die zou ik lekker laten zitten. Een kortere flybar resulteert meestal in feller sturen, vooropgesteld dat je paddles genoeg druk kunnen geven om de flybar in de juiste positie te krijgen en te houden. Op de BH heb ik lichte plastic paddles van de DF22, op de gewone zwaardere aero-dynamische paddles van MS Composit. Ff wachten op lekker weer, kan je weer gaan testen...

Groetjes,

Ton.

Ik heb ook de plastic paddles, maar heb jij ze ergens mee geborgd o.i.d.? Ze zitten er nu gewoon opgedraait. Lijkt me eigenlijk ook niet al te sterk en zou misschien onder het vliegen wat kunnen verdraaien.

Alvast bedankt Ton!

IJsbrand

Back