Horyu-ji Japanse Tempel

En zo ziet hij eruit! Ik heb nog éen ding te doen en dat is de, eh, de piek zal ik maar zeggen. Ga ik vanavond doen.

IMG_20210311_165401609.jpg

Dit zijn de onderdeeltjes van de spits:

IMG_20210311_190828937.jpg

En zo moet het eruit komen te zien:

IMG_20210311_190847330.jpg

Het zal wel wat schaaf/vijlwerk vereisen, want het houten paaltje loopt gelijkmatig af, maar de gaten in de ringetjes hebben per twee dezelfde diameter, dus om ze gelijkmatig over de spits te verdelen moet ik wat gaatjes gaan uitvijlen. Hoe dan ook, morgen is hij af!

Als eerst; prachtig resultaat van de toren. Vind de kleuren mooi gekozen. Word de piek een mix van hout/metaal en moet je dat nog verven dan of blijft dat zo?.

Als eerst; prachtig resultaat van de toren. Vind de kleuren mooi gekozen. Word de piek een mix van hout/metaal en moet je dat nog verven dan of blijft dat zo?.

Dank je wel! Ik ben zelf ook heel blij met hoe de kleuren samenwerken. De kern van de spits is van hout, plus dat ronde nopje waar hij op komt te staan. De rest is allemaal metaal, ik denk lood, want het voelde vrij zacht. Ik heb het hele spul goudgeverfd. Het staat nu allemaal even te drogen, maar zodra alles droog is gaat het hele ding op zijn uiteindelijke plek en komt er een foto. :)

Hi Erica,
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Je hebt er wel flink aan doorgewerkt! Mooi gedaan allemaal voor een "beginner", maar er zal wel iets in de genen zitten...

Gijsbert.

Nawoord - Gijsbert, je zegt dat ik het goed heb gedaan voor een beginner, maar ik moet zeggen dat dit ook een heel geschikt pakket is voor een beginner. Zeer goed te volgen met duidelijke plaatjes, zelfs in het Japans. Hans, mocht je het nog steeds overwegen dan kan ik het van harte aanbevelen - dit zal voor jou een fluitje van een cent zijn.

Back