hot/warmliner voor beginner

De lift off valt niet in een klasse.
Ik weet dat hij in de F5D gebruikt is, met een hacker B40 pylonmotor.

Hoe lang is je neusje, met andere woorden, welke prop kan je kwijt?
JWS heeft een Excite, mega motor met gear en ik geloof een 14" prop.
Ding gaat bloedhard.
Dat zou je kunnen proberen in de Lift Off.

GJ

er zit nu iets van een 11" prop op denk ik. zijn er motorkes van bij hobby citty die zouden lukken. vlieg er niet wekelijks mee

Nee, bij HC hebben ze geen geschikte motoren om die prop met zoveel vermogen rond te draaien.
Je moet dan aan een geared motor, en dat hebben ze niet.
Je kan wel een direct drive nemen maar dan moet je naar een 5x5 propje en een motor als een HETRC 2W20.
Dus iets van 2200-2500 KV op 4S en dan een ampere of 50.

Dan heb je een pylonachtige aandrijving.

GJ

owkay zal ik eens voor zien dan, nu zit er iets op van een oude typhoon 15/10 ofzo. is opzich ook leuk, de duikvluchten vooral en kan ik lang mee zweven ook, maar de setup is stilletjesaan aan vervanging toe

Nee, ik gebruikte 692 watt input om 33 m/s te halen.
Dat was de meest efficiente aandrijving.

Dus dan ligt mijn rendement veel hoger dan 49% lijkt me.

GJ
Als die echt 1740 gram woog,dan 330*1.74/692=83% , ONMOGELIJK, zelfs met 90% prop en 90% motor kom je maar aan 81%
Heb je die logfile nog? Ik vermoed dat je de (nietszeggende) maximum peak van de unilog hebt gebruikt...

Laatst bewerkt:
Ik ga even zoeken naar de logfile.
Maar ik heb geen pieklog gebruikt, dit waren waarden die gewoon gemiddeld gehaald werden.
Meerdere keren!
De waarden kloppen gegarandeerd, er hebben meer mensen die waarden bekeken.

Maar ik heb de aandrijving nog hier liggen.
Even een Hawk er omheen en het kan zo weer gereproduceerd worden.

GJ

GJ, ik zou je niet blind turen op wat een Unilog registreerd wat betreft hoogte.

Het is gewoon weg niet te vertrouwen.

Wim is correct in zijn analyse dat er iets niet klopt, en in dit geval is dat de meting van de klim snelheid.

Jos

Jos,
Ik zal de hele aandrijving nogmaals in een model stoppen.
Ik ben 100% zeker dat de waarden kloppen.
En als de Unilog niet betrouwbaar is, waarom loop jij dan altijd te schermen met die waarden?

Ik weet, dat in een stijgvlucht de druk in de romp kan varieren, dat heb ik ook al eens gezien in andere modellen.
Dan krijg je rare waarden.
Maar als ik bijna net zo hard omhoog ga als Gerben met zijn Flamingo met 1600 watt en 1700 gram...
En harder omhoog ga dan een Raven III met 800 watt..., die 1500 gram weegt.
Diezelfde Raven hebben we ook gemeten met 600 watt en toen ging ie met 20 m/s omhoog.

Maar we zullen zien.
Ik vraag me dan af hoe hard je met een model van 1700 gram en 3500 watt dan omhoog gaat, als je deze berekening er op loslaat.

GJ

GJ, ik "scherm" alleen met de volt, ampair en nu ook rpm gegevens van de Unilog omdat die rederlijke mate wel betrouwbaar zijn. Anders dan zouden die dingen niet binnen een tolerantie van 2% te testen zijn op een WK als ze als Energy begrenzer gebruikt worden.

Je zult mij niet horen roepen hoe hard mijn kist wel niet klimt. Ik heb daar geen ge-eikte waardes voor.

Wel een paar keer met de SM snelheids sensor gevlogen en dan kan je zien hoe hard die kist gaat na dat je de motor uit zet. Of als je de sensor buiten de prop circel plaats kan je de hele klim bekijken. Iets voor jou?

Terug naar het onderwerp, jou setup is vast wel geschikt voor hotliner beginnens dus waarom zet je niet even alle componenten op een rij?!

De waarden kloppen gegarandeerd, er hebben meer mensen die waarden bekeken.

Maar ik heb de aandrijving nog hier liggen.
Even een Hawk er omheen en het kan zo weer gereproduceerd worden.

GJ
Van het bekijken worden ze niet anders.Het kan gewoon niet kloppen, tenzij je nieuwe natuurkundige wetten hebt ondekt. De unilog hoogtemeting is denk ik redelijk goed, maar zeker niet exact. De stijgsnelheid is al helemaal niet te vertrouwen. Ik heb liefst een grafiekje van één stijgvlucht, met hoogte en watt(vermogen) of volt en ampère.

Back