Hotbodies Cyclone D4

• Topicstarter Topicstarter Friso
  • Startdatum Startdatum
F

Friso

Guest
Hoi,

Ik heb een heleboel onroad auto's, maar beleef toch meer fun van mijn tamiya dark impact, dan van mijn Hotbodies cylcone S, ik wil dus ook een goede offroad auto. Het punt is ook zo dat ik 15 minuten moet fietsen totdat ik ergens mooi kan rijden met me onroad auto. Ik heb achter me huis een groot bos zitten met veel zand padjes, dus is dat ook weer een stuk handiger.

Nu heb ik veel rondgekeken, vooral om eerst me Dark Impact te hop-upen, maar ik koop toch liever een nieuwe auto.
Daarbij heb ik mijn oog laten vallen op de hotbodies cyclone D4!

Alleen heb ik nergens kunnen vinden waneer hij uitkomt in nederland?

Ik wil hem namelijk hier in nederland kopen.
Alvast bedankt!

Oke, dat is wel een goede prijs opzich.

Heeft iemand evaring met de auto?

Tony Truman (UK) had op de grand prix van Belgie veel problemen, oa met de slipper.

lees eens het forum van oople.com, misschien vind je daar meer nuttige info.

Oke Bedankt,

Maar heeft iemand een idee waneer hij in de meeste winkels van nederland ligt? zoals pk...

Hij is al binnen hoor (bij The Border), maar ik denk niet dat PK hem gaat binnenhalen, deden ze met bijvoorbeeld de Tamiya TRF501X ook niet. Misschien kan je hem wel bestellen, aangezien ze wel Hot Bodies verkopen.

PK had hem vorige week of 2 weken geleden gewoon op voorraad liggen.

Dus ook zij hebben hem gewoon. Hij staat alleen niet op de Site.

Oke, dat is mooi.

Want mijn verjaardag komt eraan dus denk ik er goed overna om de cyclone D4 te kopen!

Weet iemand de prijs bij pk?

Het enigste wat me tegenhoud is die saddlepack set-up...

wat heb jij tegen een saddle-pack setup?

Het is een draadje ivm een bar.

Ik heb mijn D4 bij rcracing.nl vandaan. Hij staat niet op de site want de eigenaar is aan het verhuizen, maar als je hem mailt dan zou het je 350 Euro moeten kosten (ongeveer). Dit ter zijde...

Op MVB rijden er 5 Hotbodies in het rond! De auto's zijn erg goed en blijven ook heel in tegenstelling tot eerdere berichten (o.a. van mijzelf...). Enige fout zijn de diff boutjes. Niemand weet waarom, maar de diff boutjes uit de doos zijn erg slap. Het is dezelfde maat als die van Associated (waar ze wel gewoon heel blijven met een vergelijkbare constructie) maar ook die van Asso breken. Het is dus aan te raden om meteen de diff upgrades erbij te kopen (de 2.6mm upgrade bolts, mét balletjes en ringen voor het druklager).

Als je deze nieuwe boutjes erin zet zijn alle problemen weg en blijft de auto gewoon heel zonder noemenswaardige problemen. Uiteraard gaat er wel eens wat kapot, maar niet meer of minder dan bij de andere merken. Oh ja, Loctite op de slipperclutch moer is ook een aanrader :-)

Verder heb ik ook de one-ways geprobeerd. Mijn conclusie (voor op MVB): Niet de moeite om dit aan te schaffen. Je bent er net zo snel mee.

Losi veren erop, -edit- roze achter, zilver voor -edit-. 35 vóór, 30 achter, piston nummer 2 en dan gaat hij als een zonnetje over ons circuit (mits je de rest natuurlijk enigzins normaal in elkaar gezet hebt...)

Succes,
Mike

Over zo'n mooie auto kan je ook een een even mooi bouwverslag maken he :D
( ik denk dat ik niet de enige ben die dit wil )

Lars

Als ik hem koop, komt er zeker een bouwverslag, een verbeterde bouwverslag van me Dark Impact en een verbeterde 4wd offroad auto! 8)

Back