Hotbodies Cyclone D4

• Topicstarter Topicstarter Friso
  • Startdatum Startdatum
Ik heb nog lang niet alle banden en heb dus ook nog niet alles geprobeerd. Maar hierbij mijn ervaringen:

Inside Jobs zijn o pzich best OK, maar te weinig tractie op tapijt.
Medial Pro's zijn dan misschien wel slijtvast, maar met deze is de auto erg onderstuurt.
Hole Shots zijn erg goed. 0,8 seconde sneller dan de Medials onder vergelijkbare omstandigheden. Vooral op tapijt een stuk strakker.
IFMAR Pins van Losi waren ook altijd erg goed, maar die zijn niet meer te koop
IFMAR Stud zijn redelijk. Beetje wazig op het tapijt (net als met de 2wd overigens).

Er bestaan plannen om de 4wd banden voor het clubkampioenschap volgend jaar vast te leggen. Concreet is dat allemaal nog niet, maar wat ik ermee wil zeggen is dat je niet per se alles nu hoeft te kopen. Wacht tot er een besluit is genomen en koop een set Hole Shots om de eerste meters mee te rijden. Er bestaat een grote kans dat Hole Shot de MVB band voor 2008 word, maar veel is afhankelijk van de slijtvastheid van de band. Ik heb er nu 17 accu's op gereden en de slijtage valt mij erg mee. Stefan en Wouter (maar ikzelf voorheen ook) hadden veel last van loslatende pinnetje waarbij je een hele rij pinnetje in een keer van de band afreed. Dus....

Op de jaarvergadering (november?) word het voorstel besproken en word (bij accoord) de band bekend.

Gr,
Mike

Net een mailtje van RC Racing terug gekregen, en de prijs is 375. Dus denk ik dat ik hem toch bij the border ga kopen (voor 350), en straks ga ik nog even pk bellen.

al gedacht aan de Associated B44 die eraan komt ?
Evengoed een BJ4we cloon maar is in de Benelux al te vinden voor 329 euro én heeft een sterk verbeterde slipper tov de D4 of de BJ4.

De B44 is idd een erg mooie buggy maar alleen is het jammer dat de onderdelen levering zo vreselijk slecht is in NL (bedankt Thunder Tiger!!! NOT!!!)

Uiteraard via APH in de VS wel natuurlijk maar hier in NL bij de LHS is het haast niet meer te krijgen...

stefke zei:
Evengoed een BJ4we cloon maar is in de Benelux al te vinden voor 329 euro én heeft een sterk verbeterde slipper tov de D4 of de BJ4.

had ik hem ook al aanbevolen...

stefke zei:

Helaas heb je er wel een set amerikaans gereedschap voor nodig. Maar de auto is wel WC 2007!

Chris van der Hagen zei:
stefke zei:

Helaas heb je er wel een set amerikaans gereedschap voor nodig. Maar de auto is wel WC 2007!

Ben je daar zeker van ? de TC5 is absoluut metrisch.

stefke zei:
Chris van der Hagen zei:
stefke zei:

Ben je daar zeker van ? de TC5 is absoluut metrisch.

Klopt, maar de B44 helaas niet.

De redene waarom ik geen B44 neem is door de slechte levering in nederland, hotbodies is nog zeer goed te doen!

in amerika bestellen. ondanks de verzendkosten ben je goedkoper dan waar dan ook in nederland.
Scheelt best veel.
vooral nu de dollar zo laag staat.

Vandaag even PK gebeld, toen zeiden ze dat ze hem nog niet hadden, en de prijs ook niet wisten 8O.
Half uurtje later keek ik op de site, en stond de D4 erop :lol:

Alleen de prijs: 399 eurotjes :cry:

LOL

4 weken geleden had ik de D4 al boven op de plank zien staan bij ze naast de Cyclone varianten. Wel grappig dat ze zelf niet weten wat ze hebben staan dan...

Fijn om dat te weten, dan gun ik ze niks :lol:

Rallyking, kan je wat foto's hier plaatsen van je Cylone D4!?

rallyking zei:
PK is ook zooitje ongeregeld en ze ''naaien'' mensen waar je bij staat :mad:

(en nu weer back on topic)

Kun je deze uitspraken ook onderbouwen?
Anders is het een ongefundeerde uitspraak.

Lekker trouwens om zoiets te zeggen, en vervolgens "en nu weer ontopic" te roepen 8O

Feiten in plaats van stemmingmakerij .

B44/ D4/ BJ4... Volgens mij maakt het allemaal weinig uit qua rij eigenschappen. De B44 is echter de goedkoopste en heeft een betere slipperclutch. bij LPH voor 310 dollar + 40 dollar verzenden / 1,35 = 260 Euro...

Dat scheelt dus 90 Euro met een D4. Aardig de moeite!

Gr,
Mike

Vergeet de importkosten niet, bij LPH heb je die altijd.

Op een bedrag van 310$ komt er toch snel 80€ bij!

dan scheelt het altijd nog 50 euro dat je goedkoper bent.
vraag of ze het als gift versturen.
scheelt ook weer.

Back