Hotbodies Cyclone D4

• Topicstarter Topicstarter Friso
  • Startdatum Startdatum
Om de pinion te verwisselen, moet ik me undertray los halen, een batterijhouder post los schroeven, en dan kan me pinion er pas af.

Dat is erg veel moeite (niet echt, maar wel onlogisch). Want de undertray zit ook deels vast met dubblezijdig tape, en die blijft na het los halen enzo niet lang kleverig. Aangezien je de spur relatief makkelijk kan loshalen, lijkt het mij dat ik wat fout doe.

Iemand die mij kan helpen...

Bij voorbaat dank!

Gewoon je motor iets los schroeven en dan pas je pinion verwijderen.

Door het los schroeven net genoeg ruimte. Bij de BJ4 heb ik het zelfde punt.

Ja, Dat heb ik uiteindelijk zo gedaan. Maar dan moet ik me inbus sleutel schuin houden...

Lijkt me niet echt een goed over nagedacht issue van onze buggy makers.

Ja dat is idd een nadeel. Maar je heb van Hudy van die inbus schroevendraaiers met bolle kop die je dus schuin kan houden en zo als nog de motor kan vast zetten. Dat werkt prima.

Beter je motor los dan de rest natuurlijk dat is veel meer werk.

Je kan de motor gewoon losmaken. Je hebt hiervoor echter wel wat speciaal gereedschap nodig. Je hebt een aantal mogelijkheden.

1) Van zo'n L-vormig haakje een stukje afslijpen van het korte pootje. Deze past dan precies tussen de accu houder en de motorsteun door. Goedkope oplossing. Nadeel is dat je geen hele slagen kan maken bij het aan/losdraaien.
2) Hele lange sleutel maken zodat je vanaf de achterkant van de auto erbij kunt.
3) Zo'n bolvormige zeskantsleutel. Nadeel is dat je wat lastig kracht kunt zetten.

Gr,
Mike

Mike,

Optie 1 zat ik idd al over na te denken.

Optie 2 is moeilijk en zal niet altijd werken, want de accu-houder stang zit nog altijd half voor de schroef.

Optie 3 uh...ik weet niet waar je het over hebt :P

Ik rijd met een 10t V2 motor, en heb nog steeds de standard spur (80t)...en ik wil graag de auto lekker accelereert, welke pinion raden jullie mij dan aan?

Ik heb namelijk een heleboel 64dp pinions, maar helaas erg weinig 48dp pinions.

Dus moet ik ff nieuwe kopen, iemand suggesties?

Op pagina 41 van de manual vind je een klein tabelletje met de vertandingen. Als je dat aanhoud komt het redelijk voor elkaar. Voor 10 turns staat er 18 tanden. Als je sneller wilt optrekken kan je een 16 of 17 overwegen.

Met die optie 3 bedoel ik eigenlijk hetzelfde als wat Pasqual omschreef.

Gr,
Mike

Back