Hotbodies Cyclone

Hoi leden :D

Weet iemand of de Hotbodies Cyclone een goede auto is? Van de een hoor ik van wel, van de ander van niet, de modelbouwwinkel zei dat het een goede auto was, maar wacht daar nu ook al 5 weken op een helicopteronderdeel van een klein chinookje, en die komt maar niet dus wil hun geen 100% meer vertrouwen..

Dus heeft iemand ervaring met de Hotbodies Cyclone?

Zoja, rijd hij goed, is hij stevig etc?

Alvast bedankt,
Rutger

Is een goede auto niks mis mee..je moet alleen de nieuwste versie hebben dan zit je goed heb je alle hop ups en zo er al bij anders moet je veel dingen weer extra bestellen.

Groeten

John

Oké mooi, maar is het dan gewoon die die bij PkRacing staat;

CYCLONE TC 2008 Touring Competition
NIEUWE 2008 VERSIE VAN DE HOTBODIES CYCLONE COMPETITION

Ik neem aan dat dat hem dus is? Dan neem ik die denk ik, ziet er goed uit, en wil misschien on-road wedstrijden gaan rijden ditjaar of volgend jaar om te beginnen, lijkt dit me een leuk ding!

Mooi die is aan de hoge prijs..Ik zou dan kiezen voor een x-ray t3 2012 die is ongeveer 350 euro en de onderdelen zijn er zo die komen bij rc connect vandaan met hotbodies weet ik niet hoe snel ze zijn met de levering van onderdelen..

Groeten

John

Die jij bij PK gezien hebt is dus al weer een oudje, staat er ook bij hè? 2008 versie... ;)

HPI HB TCX RC Car by HPI Racing Europe

Dit is de nieuwste van HB en als je met een HB wil rijden zou ik deze nemen. Zo niet dan even verder kijken naar een Xray, Asso, TRF, 3Racing oid...

Eigenlijk zijn alle auto's op de markt wel okee. Er zijn geen echte slechte meer te koop. Mits je de nieuwe versies koopt natuurlijk en niet een véél te oude versie koopt van een model die nog steeds voor de 2008 prijs te koop staat omdat ze hem daarvoor toen der tijd ook verkochten. Voor dat geld kan je echt een veel recentere auto aanschaffen. Misschien geen HB maar zeker een goede...

Thnx alvast, en bij Xray dan, de T3, T2 of maakt dat niet uit?
En bij Team Assosiated, welk model is dan goed volgens jou?

En zie nu trouwens op mp HB 2008 voor 185$ RTR staan, maar die raad je af he?

Rutger

x-ray moet je de t3 2012 nemen dat is de nieuwste..over asso weet ik weinig moet je maar aan Joost vragen die is daar beter in..

Groeten

John

- Xray T3 '12
- Hot Bodies TCX
- Tamiya TRF417X
- Asso TC6.1
- 3Racing Sakura Zero X1

Stuk voor stuk allemaal goede chassis, niks mis mee en voor de meeste zijn de onderdelen ook goed te krijgen...

Laatst bewerkt:
Aanvulling op Joost zijn lijst.
3Racing Sakura Zero X1
Tamiya TRF417X
Dit zijn de laatste uitvoringen
Weet niet welke versie er van de Top Photon op het moment is?
Onderdelen van de laatste zijn wat lastiger in Nederland te krijgen helaas.

mvg Roy

Aanpassing op Joost ;-)

Associated TC6.1

Roy,

Top Photon Ex is nog in ontwikkeling en wordt volgend jaar Maart leverbaar.

Kortom, goede auto's zijn:
- Xray T3 '12
- Hot Bodies TCX
- Tamiya TRF417X
- Asso TC6.1
- 3Racing Sakura X1
- Serpent S411LE
- Kyosho TF6
- Yokomo BD5 WXi
- Top Photon EX
- CEFX
- Awesomatix A700 (voor als je geld over hebt ;-))
- Corally HMX (?)

Groet Robert

Laatst bewerkt:
Dankjewel, ga eens kijken op de bekende site's ;) En een Tamiya TA-04? OF is dat niet echt een wedstrijdchassis, want wil misschien in 2012 beginnen met wedstrijden..

De TA04F is al weer een aardig verouderd chassis.

Waarom kijk je niet naar de 2e hands markt? Een chassis van een half jaar of een jaar oud, is gewoon nog ontzettend competatief. En er zijn een hoop mensen die voor het nieuwe seizoen een "vers chassis" willen, terwijl hun oude nog ontzettend goed is.

Ook de 3Racing is overigens een erg goede en goedkope auto.

Groet Robert

Zal inderdaad eens 2e hands kijken, dit wordt mijn eerste on-road auto en wil misschien wedstrijden gaan rijden, vind het wel leuk om te zien, en rijden is denk ik nog leuker! :D

Uhmm, op marktplaats staan er niet veel van 3Racing, Xray T3 wel maar dan van 300euro met motor, wil liefst zonder motor en regelaar... ;)

En een Serpent auto, maar dat is 1:12 he, kan je geen 1:10 mee rijden ofwel?

Serpent heeft 1:10 en 1:12 auto's.
De Xray staat idd vaker op marktplaats als de andere merken.
Waarom? ik weet het niet.
Ik rij zelf nog met een inmiddels 2 jaar oud chassis(de 416X met lipo chassis) en ben daar nog steeds tevreden over.
Mijn rij capaciteiten zijn nog niet zo goed dat ik altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben.
Heb afgelopen jaar ook met de Sakura gereden en deze is ten opzichte van de Tamiya zeer zeker een geduchte tegenstander.
Onderdelen zijn hier in Nederland ook goed verkrijgbaar van de Sakura.
De Corally HMX is dacht ik reeds uit maar zal aardig in de papieren lopen.

mvg Roy

Ik hoef inderdaad ook niet altijd het nieuwste chassis, ben een kind en ga niet al mijn geld steeds daar aan verspillen, you know ;)

Maar ik zal goed kijken en dan maar eens een keuze maken, jullie hebben mij al aan een voor mij onbekende modellen voorgesteld :D

Orienteer je eerst eens rustig wat er allemaal te koop is, waar je wil gaan rijden en wat je precies allemaal wil gaan doen. 300 euro is zo uitgegeven maar als je het aan het "verkeerde" uitgeeft dan is het zonde van het geld. Kijk eerst eens goed rond en maak dan je keuze. Beter iets later een knappe auto kopen dan meteen alles willen en er dan achter komen dat je binnen korte tijd wéér aan de beurt bent...

HotBodies Cyclone '10 kan ik krijgen voor een mooi prijsje, dat is opzich ook een goede wagen toch? Gewoon eerst eens de auto leren kennen, en misschien later wedstrijden rijden ;)

Want je mag toch gewoon met elke on-road auto 1:10 meedoen in de 1:10 klassa als je maar de zelfde motor hebt?

In de TC klasses mag je met elke TC meerijden ja, mits hij aan de regelementen voldoet natuurlijk maar over het algemeen qua maten zijn die niet veranderd dus...

Back