Hotliner/F5B Introductie en Trainingsdag

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Gerben, 1 mrt 2017.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    was een leuk dagje oefenen, weet weer waar ik aan moet werken, 47 rakken 2e vlucht is niet verkeerd!

    En niet te vergeten de Excalibur heeft zich prima gehouden. 18 rakken met een ''cut''. 2 rakken kan in 18 seconden. Al met al een prima F5B oefen kistje voor 122euro. Niet vergeten: ik vlieg hem nu met een Turnigy Glider drive SK3, Comp 840kv, daarvoor moet het interne spantje iets worden afgeschuurd, en de gat in het motor schot iets groter worden gemaakt. Dan past de motor goed. Na wijs beraad met de piloten vandaag wordt de volgende stap een +5 graden middenstuk, eens kijken wat dat brengt.
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Heerlijk dagje bij MVC Crash! Bedankt voor de gastvrijheid, het was genieten van het prachtige veld, het mooie weer en het gezelschap.
    Leuk om wat ´oude gezichten´ terug te zien uit de tijd dat ik nog in Noord-Holland woonde. En natuurlijk de collega piloten.
    Iedereeen is de winter goed doorgekomen, er werd opvallend goed en strak gevlogen, netjes mannen!

    De enige crash van de dag luidde het passend einde in van het F3B tijdperk van Dennis en luidde de bel voor het begin van F5B tijdperk.
    Die excalibur ging als een speer Ronald. Vliegt erg leuk moet ik zeggen. Daar zitten zeker 22 rakken in. 22 is de nieuwe 50 ;)

    Ook fijn dat het nieuwe draadloze rakkensysteem goed bleek te werken, dat gaat ons een hoop tijd en gesleep schelen in de toekomst.
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  3. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    De thuisblijvers hebben ongelijk gekregen! Het was een heerlijke dag.

    Vorig seizoen was mijn zelfvertrouwen na wat schadegevalletjes zodanig klein geworden dat ik het grootste deel van de wedstrijden heb verzuimd. Na gisteren zie ik het komend wedstrijdseizoen met een goed gevoel tegemoet. Nog even rustig aan wat trainen de komende weken...
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Zag er al goed uit Jan, leuk om je BF2 weer in de lucht te zien. Nog een beetje rust krijgen in de stijgvlucht en de bocht op A, komt helemaal goed.
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  5. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    het draadloze rakkensysteem is inderdaad weer een mooie stap voorruit Gerben, op B werkte de nieuwe knop ook erg lekker
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    vandaag 2 vluchtjes gemaakt met de wurm, maar merk dat ik het nog steeds niet echt aankan. de snelheid is niet het probleem, maar de concentratie. Die 8 operaties (ruim 35 uur narcose) de afgelopen 2,5 jaar heeft heel veel schade aangericht die tijd nodig heeft om terug te komen. concentratie en geheugen zijn niet meer optimaal. thermiektaak nu niet meer mogelijk, zicht is rechts 30% minder dus kan niet meer zo hoog met die hotliners.
     

Deel Deze Pagina