Hotliner-set gezocht

Hallo,

(Voor de kritischie; Ik heb gezocht maar de meeste topic's hierover waren alweer wat ouder, vandaar en anders excuses!)

Ik ben een voornamelijk heli-vlieger, met tevens toch wel ruime ervaring in vleugelvliegen.

Ik heb zin in een zogenaamde hotliner, puur voor de fun om lekker hard over het veld te knallen, en e.v.t ook beetje relaxed te kunnen rondzweven.

Ik dacht aan iets van 1,6 - 1,8 meter spanw. ? (had al naar een Voodoo zitten kijken, maar wellicht toch beetje klein)

Nu zou ik graag wat aanbevelingen krijgen voor een complete set, dus toestel,motor,regelaar,accu.

Geen idee of het hiermee lukt maar ik was van plan een euro of 400-500 uit te geven.

Dus als iemand een idee heeft? Alvast bedankt !

(Ik heb van een e-heli nog wat lipo accu's liggen, 3 cellen met 2000 tot 2200 mah, deze zou ik eventueel willen gebruiken)

Als je zo'n laag budget hebt zou ik kijken naar een lift off xxs.
Met je 3S 2200 mAh kun je dan een leuke aandrijving realiseren.

De Bandit van FVK lijkt me een simpel en degelijk toestel met veel plaats in de romp

Deze word gevlogen met een axi 2826/08 en 3 lipo (80Amp) en Jeti 75 of 4 lipo's (110Amp) beide met 13 X 11 prop Motor op een aan/uit schakelaar.

De bandit vind ik zelf een mindere keuze vanwege zijn gedrag op hoge snelheden.
2 vlieg collega's van me hebben deze gehad. Van +- 200 meter aanduiken, een paar mm up en dan een highspeed stall. Erg spectaculair om te zien, maar niet leuk om te vliegen. (verschuiven van het zwaartepunt hielp weinig tot niets)

PascalvO zei:
een paar mm up en dan een highspeed stall. Erg spectaculair om te zien, maar niet leuk om te vliegen.

Vlogen zij op lipo's? want het kan een kwestie zijn van gewicht. op rbc spreken ze van eggbeaters als ze vol up-motoren ailleron geven na een dive het leuke is dat de bandit daarbij niet breekt, zo lang het de grond niet raakt natuurlijk.

Ik vlieg momenteel ook met een xxs aleen zit er bij mij een vaste prop op, ben trouwens aan het kijken om er een hotliner van te maken.

deze vliegt vrij snel vooral met wind :D en strak. Tipstallen of highspeed stallen heeft hij geen last van. de vleugel is van Carbon omdat de originele wel veel kan verdragen maar toch niet sterk genoeg is. ben er al mee gaan hellingvliegen, maar dat gaat traag vergeleken met als ik men motor aanzet.
lipo Fp 3s-2170 en 5,2 x 5,2 met 23.000 toeren - het geluid is net onder onze toekomstige decibel limiet. deze heeft al gevlogen met een cyclon elite maar zou nog harder kunnen met die 2117 met pg 3 van axi of iets van UH omdat deze zo goedkoop zijn.

Groeten Val

val zei:
PascalvO zei:
een paar mm up en dan een highspeed stall. Erg spectaculair om te zien, maar niet leuk om te vliegen.

Vlogen zij op lipo's? want het kan een kwestie zijn van gewicht. op rbc spreken ze van eggbeaters als ze vol up-motoren ailleron geven na een dive het leuke is dat de bandit daarbij niet breekt, zo lang het de grond niet raakt natuurlijk.

Nee, ze vlogen op gewone nicads.

Mijn xxs heb ik nooit stuk gekregen. Hij vloog met een kontronik 480/33 met vertraging en een 12x10 prop. Stijgen +- 28 m/s. Voor echte hotliner vliegers waarschijnlijk niet extreem genoeg, maar ik vond het leuk vliegen.

Back