Hots 150

hallo ik ben eenhots aant bouwen voor mijn 26 cc zenoha moter
hij heeft een spanweidte van 165 cm en romp 160 cm
Ik gebruik de vleugel va mijn twist 150 als voorbeeld dus het moet lukken.

full

Hier een foto van de romp
heb er nog meerdere

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
full

De reden dat ik er weer een bouw is dat ik het model zo leuk vond en nog een moter over heb ,heb ook de Twist 150 van hangar 9 nagebouwt en deze vliegt zeer goed.
hij doet alles wat je wilt met als moter een MVVS 26 met pijp .
DeHots krijgt een 26 Zenoha met pijp wel minder vermogen als de MVVS ,maar meer als genoegvoor dit kistje ,de zweef eigen schappen van de Twist zijn ongelooflijk met een beetje wind land hij als een heli
full

hier de ribben en nog en foto van de romp
full

full

Zal ook wat fotos van de Twist er op zetten ,deze heb ik zonder tekening gewoon ,van internet na gebouwt ,want vond 240 euries voor ,eigenlijk een grote Somthing Extra wel wat veel was nu voor een kleine 70 euro klaar de folie was het duurste:p

:evilbat:
full
Hier een foto vande twist 150 ,zelf gebouwt

full

full

en nog 2

full

full

full

en nog eentje :evilbat:

Goeie dag ,waar heb je hem van gebouwt van hardhout of zo?
Die van mij weeg 9 kilo en vliegt als een trainer ,maar doet wat jij wilt flat spins meskant looping ,echt en kan heeeeel langzaam vliegen zweeft ook een heel eind ,maar 12 kilo dat is wel erg veel.
ben nu de rolroeren aant veranderen ,en de staart om beter prop te kunnen hangen want dat is wel wat moeilijk met de bestaande roeren
voor de rest een pracht kist .

Ik ken er ook een met een Puma van 3.5 kilo. Die was ook her en der wat meer verstevigd (mahonie zijkanten onderandere). Vliegt overigens als een trein bij harde wind. Wel met een blerpijp.

Is de Hots terug hip of zo? Ik ben ook met een Hots bezig(de 2m20 versie)
Hij is in de eindfase. Nog wat stuurstangen maken, schilderen/spuiten(nu is em volledig glanzendzwart) en hij is klaar.

Hier ne foto van de motorisatie die ik nam tijdje geleden. Nu het toestel terug hip is plaats ik komende dagen wel een volledige foto :)

3W56B2.jpg

Ziet er mooi uit ,ja de Hots heeft mij altijd getrokken vooral de eigenzinige romp vorm .
Zal morgen wat fotos van de mijneweg zetten ,het ding gaat zelfs heel hard wist e dat ,we hebbenbij de mijne een GPS erop gemonteerd en die gaf 254 km/u aan volgas daar shrok ik ff van .maar hij vliegt halfgas heel goed zelfs bij nog minder gas aleen niet zo veel vat opde rolroeren ,daarom vergroot ik ze kijk maar op de foto ik heb ook de vleugelgedeelt met een pijp ,en ook dit ga ik nog veranderen ,de staart verander ik ook, het rchtings roer wordt groter en het hoogte roer wordt net als bij de twist , zie foto vorige .:sleepy:

Goeie dag ,waar heb je hem van gebouwt van hardhout of zo?
Die van mij weeg 9 kilo en vliegt als een trainer ,maar doet wat jij wilt flat spins meskant looping ,echt en kan heeeeel langzaam vliegen zweeft ook een heel eind ,maar 12 kilo dat is wel erg veel.
ben nu de rolroeren aant veranderen ,en de staart om beter prop te kunnen hangen want dat is wel wat moeilijk met de bestaande roeren
voor de rest een pracht kist .

ik heb wel de allereerste versie, heb jij misschien de ultra hots dan?
ik heb hem niet zelf gemaakt, maar overgekocht van iemand
met de 62 kan ik ook wel recht omhoog en hij kan net meskant houden :p

grtz

de mijne is de big hots 230 spanw, heb de tekening in amerika bestelt .
is het oude model ,er is trouwens geen andere ,heb je wat fotos er van ???:D

die iknu aan het bouwen en is een kleine versie die ik zelf zonder tekening bouw want het is zo een simpele kist. de twist 150 heb ik ook zo gebouwt van fotos van het internet geplukt en goed gekeken dit is eigenlijkeen grote Something extra wat zeer goed vliegt ,de hots heeft aleen een andere romp waar ik het de zelfde vleugel en staart aan maak morgen zal ik ook hier weer nieuwe fotos van weg zetten want de vleugel is al af ,de zenoha is en 26 met elektronische ontsteking die iker zelf heb op gezet ook zal ik hier wat fotos van op zetten

Hier zijn de fotos van de Big Hots
full

Hier de vleugel er van met het nieuwe rolroer

full

Hier de fotos van de vleugel van de HOTS 150

full

De vleugel en de romp nogmaals

full

De vleugel alleen

full

ontsteking Zenoha 26

heb de ontsteking van de 26 zg vervangen door een elektronische ,de naaf van een ftl 26 past zo op de achterkant van de zenoha
na er een stuk eraf te heben gehaald

full

hier de onsteking die had ik overnadat ik een FTL 26 bij hobby city had gekocht ,iets wat iknooit meer koop rotzooi eerste klas .

full

hier de schijf met de sensor die ik nog moet verzagen voordat ik hem achter op de moter monteer

full

hier nadat hij op maat is gevijlt ,met de sensor er op

full

hier zit de naaf met magneetje erop door dering te verdraaien kan ik de onsteking op tijd zetten en zet hem dan vast met en m3 borgboutje

full

ziet er goed uit zo te zien door de folie heen is het een orginele bouwdoos geweest ,wat is de spanweidte ?? :evilbat:

ben numet de rolroeren en het stabilo bezig en hoop dit vanavond af te hebben :thumbsup:

Back