hout gezocht

hallo
ik zoek een plankje 2 mm dik 50mm breed en iets van 500 of 1000 mm lang
mag linde peren of zoiets zijn
liefst in het noorden van nederland
iemand een idee?
hoor het graag
groet Cees

Cees,

2mm
Dat gaat schaven worden.
Of gewoon netjes zagen.
Dat zagen kan ik je aanbieden.
Linde en peren heb ik helaas niet.
Esdoorn, beetje eiken en een paar rooie soorten zijn er nog.
Kijk eens bij GOOGLE "modelbouw hout"

Willum

Laatst bewerkt:
Ik kan het altijd met een zending hout mee laten komen, maar mijn leverancier is even een paar weken gesloten.
Hoe snel wil je het hebben?

Als ik alle bovenstaande vragen lees dan is dat eenvoudig op te lossen door op zoek te gaan naar iemand die ooit bouwkundig tekenaar was en die ergens in huis nog een oude houten tekenhaak heeft. Ik vond ze ook in kringloopwinkels. Die dingen verzamel ik al jaren om scheepsmodellen te bouwen. Ze zijn gemaakt van volledig uitgewerkt perenhout en volkomen foutloos hout. De dikten kunnen verschillend zijn, meestal 4 of 5 mm maar soms ook dunner. Als mijn scheepsmodellen zijn van perenhout: www.constantwillems.nl Op mijn website vind je voorbeelden en bouwwijzen.

Constant

Als ik alle bovenstaande vragen lees dan is dat eenvoudig op te lossen door op zoek te gaan naar iemand die ooit bouwkundig tekenaar was en die ergens in huis nog een oude houten tekenhaak heeft. Ik vond ze ook in kringloopwinkels. Die dingen verzamel ik al jaren om scheepsmodellen te bouwen. Ze zijn gemaakt van volledig uitgewerkt perenhout en volkomen foutloos hout. De dikten kunnen verschillend zijn, meestal 4 of 5 mm maar soms ook dunner. Als mijn scheepsmodellen zijn van perenhout: www.constantwillems.nl Op mijn website vind je voorbeelden en bouwwijzen.

Constant
Dezelfde die ze ook op school gebruikten?

60x20x0,5 zal moeilijk te vinden zijn hoor dan moet je al een plank van dikte schaven tot op 5 mm als je dan een 3/4 plank pakt dan moet je er 1 cm afschaven en moet je al een vandikte bank hebben van minimum 20 cm breed.

een oude T lat kan je natuurlijk niets mee doen die dingen zijn denk maar 4 cm breed en dan moet je er al 5 tegen elkaar lijmen.
waarom moet ze juist 5 mm dik zijn ?

Die plank van 60x20x0,5 moest van eiken zijn dus daar heb ik het even niet over.
Die haken zijn allemaal van peren, in een enkel geval van beuken.
Het zijn de zelfde die ze ook op school gebruikten. Ze zijn ongeveer 107 cm lang, de breedste die ik heb is 8 cm. De dikte loopt van 2,5 mm tot aan 7 mm
De dwarsbalk boven is ongeveer 30 cm lang en de dikte daarvan loopt van 8 mm tot aan 10mm.
Geweldig materiaal om scheepsmodellen van te bouwen!
Constant

Back