hout of kunstof op aluminium

Welke lijm moet ik gebruiken om bijv. hout of kunstof op een aluminium ondergrond te plakken.Ik ben bezig met een tanktrailer en de opbouw is van aluminium.Op de de tank moeten vulopeningen komen(althans neppers) ,maar welk soort lijm kan of moet ik daarvoor gebruiken?
Of kan het ook met dubbelzijdig tape?
gr Marcel.

Marcel,

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad: de bodem van een "Pringles" bus aan een pvc regenpijp.
Ik ben toen naar de bouwmarkt gegaan en daar is een electronische lijm-wijzer. Je typt er de te verlijmen materialen in en de lijm-wijzer komt met een voorstel (is natuurlijk wel van dat merk he :wink: )
Ik heb dat advies opgevolgd en Bison 2Komponenten lijm gekocht (er zijn 3 soorten, een ervan is het meest geschikt voor kunststoffen; weet even niet precies meer welke)
Resultaat: gaat heel goed, alles blijft goed zitten.

Succes met de keuze.

5 minuten epoxy voor hout op alu. Wel het alu vlak van te voren goed schuren (p120) en ontvetten.
Kunststof goed opruwen en ook met epoxy lijmen.

Andere optie is van binnenuit een parkertje en de lijm puur als "vulmiddel" gebruiken tegen naadjes etc...

Groeten,
Gerben

Een tip bij de voorbereiding. Aluminium oxydeert snel aan de lucht.
Een techniek om een ruw oppervlak te krijgen zonder oxydes is:
Schuur het oppervlak van het aluminium "nat" , d.w.z. breng eerst de lijm op en schuur in de lijm met waterproof schuurpapier.Het is geklieder maar dan heb je ook wat.

Back