Houten dek, hoe te maken?

Je kan met een zwarte bolpoint ook lijntjes op het dek maken en hier een laag lak overeen.
Het is wel nauwkeurig werken liniaal verschoven ( FOUTJE ).
Maar datzelfde geld voor de hier boven beschreven methode met een mesje uitgeschoten ( FOUTJE )

geachte,
voor de deklatjes gebruik ik een plankje met als dikte de breedte van de deklatjes die men wenst te bekomen.
op dit plankje kleef ik zwart contact papier .nadien wordt het plankje met een cirkelzaagje vezaagd zodat men de juiste dekplankjes bekomt.
de dikte van het plankje was de breedte van de dekplank men moet dus strookjes zagen met als afmeting de dikte van het deklankje by voorbeeld twee a drie milimeter.
waneer men de plankjes op het vals dek aanbrengt ziet men een mooi fijn breew -of kalfaatwerk te voorchijn komen
dit heb ik van beagle geleerd een grootmeester in sheepsmodelbouw
ik hoop u hiermede van dienst te zyn
groetjes,ronny

Yo,

@ Danny:
Het wordt inderdaad een behoorlijk grote meid (een schip is nog steeds vrouwelijk he :wink: ).
Bedankt voor de tip, maar ik denk dat ik toch voor de losse plankjes ga.

@ Jan:
Zie hierboven :lol: :wink:

@ Ronny:
ik denk dat het geen probleem is om "jij" te zeggen i.p.v. "u" :wink: , ik ben nog maar net 33 geworden, maar voel me nog steeds 18 :wink:
Natuurlijk ook bedankt voor de tip!!!

greetings,
Luit

Hee Luit.

Ziet er goed uit, (Krijg het ineens in m'n rug :wink: )

Maaruh, als er 2 of 3 van deze joekels in een gemiddelde vaarvijver liggen, is die dan niet vol????? 8O

Groeten Roland.

Ik had voor een zeilboot gewoon een oud afdruiprekje (van houten staafjes) uit elkaar gehaald. Verfroerstokjes moet ook lukken. Zelf de goede maat latjes ervan snijden (zagen,schuren), op de plek van het dek leggen, plakband erover heen. Dan kan je de hele plak optillen, omdraaien en de achterkant volspuiten met houtlijm!! Lekker beunwerk (ik weet niet of het hier gepast is, maar het resultaat is toch best aardig!)

Mooi bouwwerk trouwens!
succes

Back