houten propellers

Het is misschien een beetje gek dat ik het vraag maar waar kan ik in nederland nog aan houten props komen?Het lijkt wel of deze propellers aan het uitsterven zijn.Schaalmodellen uit de pionierstijd vlieg je toch niet met kunstof props!Wie weet nog adresjes die deze props verkopen?Het liefst gelamineerd!

Ik bestel ze altijd bij Schlundt Modellbau

romp%20032.jpg

groet,

Frank

Hartelijk dank voor jullie info.Schlundt Modelbau heeft idd hele mooie props.Vooral van de oltimer props ben ik zeer gecharmeerd.Ik ga hun eerst is even mailen of ze ook kleinere maten hebben zoals een 9"x5" of een 10"x4,75"prop.Deze maten heb ik n.m.l nodig.

hallo hannesie.

bel deze meneer eens

jack shepers in helmond telf. 0492 538869

hij maakt houtenprop. in alle maten en soorten zelfs volgens foto
en niet te duur
props.JPG

hier een paar van mij door hem gemaakt

gr jacques

Deze meneer ga ik zeker bellen.De props die hij voor jouw gemaakt heeft zijn die ook functioneel?Ik wil er n.m.l mee gaan vliegen.

Ik heb deze beste meneer net gebeld maar het propje wat ik nodig hebt(9"x 5")is voor hem niet te doen helaas.Heel erg jammer.

Ik heb deze beste meneer net gebeld maar het propje wat ik nodig hebt(9"x 5")is voor hem niet te doen helaas
Heb je gevraagd wat de kleinste maat is die hij kan maken? :D

Nee zeker . . . :evil:

Of toch? :P

:wink:

jan.

hannesie zei:
Deze meneer ga ik zeker bellen.De props die hij voor jouw gemaakt heeft zijn die ook functioneel?Ik wil er n.m.l mee gaan vliegen.
hoi
deze props zijn natuurlijk funcioneel

sorry ik wist niet dat je zo`n kleine props moest
naar mijn weten zijn de kleinste die hij maakt 14 of 15 inch dia. de grootste ong.veer 38 inch

gr. jacques

Klopt Jacques.De kleinste maat die hij kan maken is 18".Hij heeft daar wel veel moeite mee omdat het om de nauwkeurigheid gaat en dat de prop ook nog geheel functioneel is.De grootste maat die hij kan maken is 60".

Ik heb een mailtje van schlundt modelbau teruggekregen en ze kunnen helaas vanaf 14"leveren. De zoektocht gaat door naar de 9"a 10"prop

verspaget in eindhoven heeft klein maten liggen ik dacht zelfs van af 7-4 tot 24-12

hannesie zei:
Ik heb een mailtje van schlundt modelbau teruggekregen en ze kunnen helaas vanaf 14"leveren. De zoektocht gaat door naar de 9"a 10"prop

Vergeet de Zinger props (amerika)niet. Joe Zingali staat op internet. Je kan de props ook in Engeland bestellen bij b.v. Galaxy models. Je betaalt dan minder belasting aan de deur bij aflevering.

Volgens de prijslijst gaat hij in ieder geval tot 7" . Ik heb 7x4 en 7x6 zo kunnen kopen. Tevens zijn er twee reeksen propellers. Keuze genoeg.

Even een vraagje wat die tjechische props betreft.Hebben die de voormgeving zoals de props uit de jaren rond 1910?Ik bedoel daarmee dat de tips van de propeller iets naar buiten wegbuigt

Back