Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is geen fineer. Maar wat voor houtsoort het is, ik zou het je niet kunnen vertellen.
Het is een halfronde lijst van 3 mm dik.
Hij is al gebroken uit de kit gekomen. Ik denk dus dat ik hem eerst in vorm moet buigen voordat ik hem tegen de romp spijker.
Dit is hem:
En hier moet die tegen aan. Hij komt over de voorkant van de romp. Hij komt tot waar de romp weer smaller wordt.
Zo, das een mooi modelletje! Deklijsten ook allemaal echt gespijkerd? moet er straks mooi uitzien met een laklaagje
Buigen zou ik inderdaad met stoom doen, bij voorkeur met een mal (eventueel boot) waarin je de gestoomde en gebogen lijst weer kan laten drogen. Daarna behoudt ie grotendeels z'n vorm.
Net wat Mark 2 zegt eerst goed stomen en dan op zijn plaats aanbrengen fixeren met ducktape en op spanning houden voor een dag en daarna lijmen met 2componenten.
succes ermee.
Mvg
Ik heb veel geexperimenteerd met diverse methoden, en eigenlijk alles was niet erg goed. Het enig wat perfect werkte was: Glassex. Je spuit een hoeveelheid in een bakje en legt het latje erin voor een half uurtje, en perfect!, zo soepel als een gekookte pasta sliert. (En het stinkt niet, ammonia wel)
Ik heb de strip in het water gelegd en hij heeft er een uurtje in gelegen en daarna erop gespijkert/gelijmt.
eindresultaat is goed
Zie onderaan de pagina: