hovercraft freaky-pyro

lift moter zit nogal ver naar achter of ligt dat aan mij? verder ziet het er prachtig uit alleen beetje zwaar misschien?
Zal ik eens foto's maken van mijn piepschuimen plaat (in actie)?

ik vind dat behoorlijk veel ! zoveel weegt mijn auto ook , als de mijne 500 gram edit bij nader inzien is dat wel heeeeeeeeel weinig/! maar ja jij hebt ook iets sterkere motoren , ik heb 2 blauwe powerleds op de behuizing van het roer gezet , samen met de witte piepschuimen plaat geeft dit een mooi effect :worship: , maar interessen in foto's?

ja plaats maar wat want ksnap het niet echt
maar met halfgas zeeft hij goed dus ik maak me geen zorgen over gewicht, moet je maar eens zoeken naar anderen die diet model hebben
die wegen nog zwaarder. kan trouwens ook wel eens proberen om schotjes in de liftkoker te plaatsen zodat de rok goed opgeblazen blijft
mischien zweeft hij dan nog beter

2 kilo valt mee wanneer je bedenkt dat er 12 sub c cellen, 2 speed 600 inliggen.

En ja piepschuim dat weegt natuurlijk bijn niets kan je met balsa niet tegenop.

groeten Gerjan

Mijne zweeft op een speed 400 op kwartgas al prima! :wink:

Verder wat ik er op heb liggen 2x accu 1 A 100 gram 7cellen
1X servo 20gram?
ontvanger 30 gram?
2 400 motertjes??????
2 mirco regelaars??????
plaat piepschuim???
stukken allu??????
denk rond de 700 gram toch wel nu ik het zo lees , misschien nog wel meer :turn-l:

ja mijn accus wegen dus al 300gram stuk
hey wil jij wat fotos plaatsen van je hovercraft
heb je hem helemaal uit piepschuim???
mischien kan ik ook wel een lichtere motor gebruiken zodat het gewicht ook wat minder is

SLIK sorry , hij weegt wel 823 gram!!!!! daar had ik niet op gerekend ! jezus! foto's komen zo hij is aan het laden...

paar foto's gëdit die tang ligt er om de groote aan te geven , namelijk 50 cm bij 1 meter

Freaky waarom ligt er een servo op de kop in de piepschuim? of is dat een conrad regelaar?

Ha die van jou schiet ook al op.

Ik probeer nog zelf wat verbeteringen te doen aan de besturing.
Voor de rest doet ie het al.

hovercraft15.jpg

ja dat is een speedregelaar
ik heb hem net gestest en hij deed het aardig goed.
maar het is wel even wennen aan de bestuuring. ook is het irritant dat als ik een beetje gas vooruit heb en ik wil gewoon remmen dan wacht hij eerst een paar seconden voor dat hij de moter achteruit gaat lopen.
dat was dacht ik om de tandwielen bij een auto te ontzien.

das iri ja , bij mijn regelaaars: 1 zit niet eens een rem/achteruit op en die ander moet je de stick 2 keer naar achter doen om achteruit te gaan , in noodgevallen gaat mijn rechterstick gewoon omlaag, dat betekend hovermoter uit en dan ligt hij zo stil :!: verder beginnen hier de bladeren behoorlijk iri te worden , telkens dat plop tssssssskrrrrrrrrrrr tktktktk plop , weer een blad in 10000 stukken.

haha,
ben net terug van weekje vakantie op de veluwe margoed.
Onze hovercraft ook een Griffon 2000 is nog nie af(nog steeds niet :P ) hij w8 op de finishing ouch van de uiteindelijke lak maar de kap is een beetje bol gaan staan ik zal kijken of ik dit weekend misschien wat fotooos kan regelen van zijn staat nu.

ik ben er net even mee gaan ''varen'' wel op het droge maar er lagen plasjes water op de stoep. maar de rok werd helemaal nat en hij kwam geen meter meer vooruit omdat de rok nu op de grond hangt en teveel weerstand heeft. maar als de rok droog is en je laat er wat druppel opvallen dan rollen die er gelijk af, dat is wel balen want nu moet ik dus waarschijnlijk een andere rok maken. of weet imeand iets dat hij echt helemaal geen water opneemt??

Wat voor stof gebruik je voor de rok wij gebruiken dubellaags vliegerstof geen idee ofdat wel tegen het water kan maar het is iniedergeval luchtdik.

Goed vliegerdoek (icarex oid) kan tegen water, maar of het ook water dicht is ben ik niet 100% zeker van. Maar zolang je overdruk houd door je rok op te blazen zal er geen water doorkomen.
Mijn griffon heb ik al op het water getest. Voor de zekerheid een laagje piepschuim onder de romp voor drijfvermogen.
Het gaat wel maar door de niet waterdicht afdichting van de rok onderaan komt er water in de rok, wanneer de lift motor uitstaat.

Als ik een keer veel tijd over heb ga ik hem herbouwen en dan van piepschuim met laagje epoxy en glasvezel eroverheel zodat ie supperlicht word.

Groeten Gerjan

ik heb de twee accus paralel geschakeld.
dit omdat de liftmoter accu veel eerder leeg is dan de accu die naar de snelheidregelaar gaat. nu zijn bijde accus even snel leeg en ik ben nu aan het testen of ze ook parralel geladen kunnen worden

Back