Hovercraft met "fietsbel"

• Topicstarter Topicstarter nitrostar
  • Startdatum Startdatum
nitrostar zei:
Zoals ik al eerder zij is het vooral door de stuwkracht van de prop!
Uhm ja..

Maar wat buigt er door? Als de constructie sterk genoeg is blijven de roeren echt wel rechts staan. Waarom bezwijkt je roer onder de stuwkracht van de prop?

Mischien moet je ze eens beplakken met ribbetjes van hout of carbon? Of desnoods maak je de roeren van balsa?

De hele constructie van de tunnel en roeren vind ik er niet erg stevig uit zien. Mijn tunnel is gemaakt van een laag 6 en 3 mm depron op elkaar. Op de roeren zit een stuk 5 mm koolstof en deze zitten ook in de tunnel gelijmt. Daar doorheen zit een staafje van 2 mm koolstof zodat hij schanierend wordt.

Pic-0015_s.jpg

Hier staat een 5x5 prop tegenaan te blazen en er is niets aan de hand. Hier vind je nog een filmpje waar je ziet dat de hovercraft probleemloos om zijn as draait.

Ik ben het ook met freak eens een hovercraft "vliegt" Wel dergelijk en ik kan het bewijzen :wink: als je onder mijn hovercraft heen kijkt zie je gewoon de andere kant van de kamer.
Maar dit terzijde
Mooie hovercraft!!
hoe heb je die moter precies vast gemaakt?
En hoe verloopt de verdeling van de lucht onder de rok? met schotjes?

@ Wartexx

Fietsbel is gemonteerd op de bijgeleverde plastieke motor mount! Hier past een motor stick in van 10x10... Deze heb ik dan boven op de windtunnel gelijmd. Éénmaal droog heb ik hier nog een laagje duck tape over geplakt om het geheel beter op zijn plaats te houden. Ter versteviging heb ik naast de motor stick nog stukjes 6mm depron gelijmd om het geheel nog te verstevigen...

Verdeling van de lucht gebeurde door gewoon 2 stukken 6mm depron met daartussen blokjes van 12mm op elkaar te lijmen (zoals in de originele link)

Hier nog even tekening van de motor bevestiging...
Motormount.jpg

grtz

sjekke

Back