Hovercraft uit een stofzuiger

• Topicstarter Topicstarter Hrrbs
  • Startdatum Startdatum
12 komt inderdaad bijzonder weinig voor, hoofdzakelijk is het 24 volt.

Er zijn toch diverse autoaccessoires die op 12 volt werken? Neem deze bijvoorbeeld:

404073.jpg

Halfords - BLACK & DECKER AUTOSTOFZUIGER

Groet,

Ad Bakker

Of een mieuw toetsenbord kopen met een werkende e-toets!

Ik denk trouwens dat dit ook een kliko project is geworden gezien de data.

als je en 12 volt accu hebt van en auto en dan en omvomer er op
dan heb je 220 uit en 12 volt accu

Leuk idee, alleen moet die 12V accu wel een flinke stroom leveren om na omvorming tot 220V nog wat vermogen te kunnen leveren. Ik dacht dat die stofzuigermotor iets van 1800 Watt was. Dat betekent dat (even verliezen in de omzetting niet meegerekend) die 12V accu 1800/12=150 Ampere moet leveren om aan dat vermogen van 1800 Watt te kunnen leveren. Knappe 12V modelaccu die dat aankan, en je hebt dan ook flink dikke kabels nodig...

Met voldoende Lipo's parallel kom je wel aan dat Amperage, ik weet alleen niet of een 'omvomer' dat vermogen aankan...

Jan.

Ach, die zetten ook gewoon parallel. ;-)

Ik denk dat het handiger is om een heli als basis te nemen, heb je een motor die is ontworpen om op gelijkstroom te werken.

hallo

ik denk dat het handiger is om uit te gaan van een hover craft

dit is benny zijn hover craft
en deze werkt perfect zowel op land als op het water
om een hovercraft van de grond te krijgen moet je deze heel licht bouwen anders gaat hij geen meter vooruit

gr raf

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha hoe kom je er op , miss kun je beter paar jet motoren van een f16 of f22 of hoe die dinge heten gebruiken , icm met lipo

Zeg Martijn , Bij de Mythbusters was het in de werkplaats stofzuigers en buiten waren het bladblazers .
En die dingen zijn er op stroom en benzine .

Groeten Hans

Back