Hovercraft

• Topicstarter Topicstarter glenneke198ç
  • Startdatum Startdatum
G

glenneke198ç

Guest
Hallo,
Ik zit al een paar dagen rond te neuzen op dit forum en nu ben ik van plan om een simpele hovercraft te maken. Nu het probleem, ik ben een absolute leek betreffende de RC modellen. Vroeger wel enkele statische modellen uit bouwpakketen gemaakt.

Dus nu zou ik graag wat hulp krijgen ivm met het maken van een simpele hovercraft.
mvg glen

Hey Robert,

We hebben hier een tijdje geleden over gepost op Mancave.nl (zoeken op "hovercraft"). Ik denk dat je er wel wat aan hebt.

Succes! En we zijn nu al benieuwd naar de making of:-)

Frank / Mancave

Glen,

Welkom op dit forum!

Ik hoop dat je er veel van kunt opsteken en dat wij in de toekomst van jou mogen leren.

Dit forum kent een zoek optie. Wanneer je daarin hovercraft opgeeft, en bij de opties alleen in topic titel aan vinkt, krijg je 70 resultaten, inclusief jou eigen draad.
Me dunkt, leesvoer genoeg!

Er zijn daar vast een aantal bouwverslagen bij die de meeste van je (nu nog niet gestelde) vragen zullen beantwoorden.

Zien we er een verslag van zodra je bezig gaat?

Veel succes met de bouw.

Wim

Kleine aanvulling:

Wanneer je in je profiel aangeeft waar je woont, zijn er misschine mensen in je buurt die je kunnen helpen!

Nog een aanvulling:

Frank, woonplaats melden geldt ook voor jou. (Twente?) ;)
Leuke site, die Mancave. Ik heb 'm al in m'n bookmarks staan!

Laatst bewerkt:
Hoi hier ben ik weer...

Na wat nadenkwerk leek het me intressanter om een Airboat te maken! Waarom? Het is wat goedkoper en had ergens op zolder nog een xtwin vliegertje liggen waarvan de proppeller kan dienen als middel om het bootje voort te stuwen... Op youtube staan er wat filmpjes die mijn idee verduidelijken... (Maar ik kan nog geen links plaatsen op het forum)

Na een eerste ruwe test in de badkuip bleek het te lukken! Met een stukje schuimkarton onderaan de vlieger te monteren waarop hij kon drijven lukte het aardig.

Nu moet ik nog opzoek gaan naar een !zeer! licht materiaal om de boot mee te vervaardigen omdat het schuimkarton niet waterbestand leek te zijn:D

Glen,

Nog een aanvulling:

Frank, woonplaats melden geldt ook voor jou. (Twente?) ;)
Leuke site, die Mancave. Ik heb 'm al in m'n bookmarks staan!

Gegevens zijn aangevuld. Twente it is ;-)
Erg tof om te horen dat je Mancave leuk vindt! Als je nog ideeën hebt voor (zelfbouw-)projecten om over te bloggen, let me know:-) Dat geldt voor iedereen trouwens.

...Nu moet ik nog opzoek gaan naar een !zeer! licht materiaal om de boot mee te vervaardigen omdat het schuimkarton niet waterbestand leek te zijn:D

Hallo Glen, welkom hier.
Licht bouwmateriaal: Styrodur.
Beter tegen water bestand dan piepschuim, stevig, groot drijfvermogen.

Als je er dunne ABS-plaat omheen zet, en voor de bodem een iets dikkere ABS-plaat heb je een goede basis voor een airboot.

Hallo Glen, welkom hier.
Licht bouwmateriaal: Styrodur.
Beter tegen water bestand dan piepschuim, stevig, groot drijfvermogen.

Als je er dunne ABS-plaat omheen zet, en voor de bodem een iets dikkere ABS-plaat heb je een goede basis voor een airboot.
Wil je dan ook vermelden wat dik en wat dun is want heb daar totaal geen gedacht van :D

En ABS-platen zijn in België niet zo goed te vinden... een ander alternatief beschikbaar?

Hey

Zou depron/Polypron een oplossing zijn? Weegt bijna niks en is waterdicht!

Groeten
Ondertussen na een zoektocht heb ik iets gevonden.. Polyurethaanschuim!
Dit is verkrijgbaar in een spuitbus en zo makkelijk te vormen.

En over "depron/Polypron" is dit hetzelfde als Polystyreen?

Ondertussen na een zoektocht heb ik iets gevonden.. Polyurethaanschuim!
Dit is verkrijgbaar in een spuitbus en zo makkelijk te vormen.

En over "depron/Polypron" is dit hetzelfde als Polystyreen?

Als je dat spul in spuitbussen bij de bouwmarkten bedoeld, ik raad het je af. Het lijkt goed vormbaar, je spuit wat in een holte en het vult het op. Maar het zet behoorlijk wat druk op je constructie omdat het blijft uitzetten tot het klaar is, en het hoeft ook helemaal niet overal dezelfde dichtheid te hebben en dat merk je dan doordat er ergens zomaar een deuk in gedrukt kan worden.
Het zal vast verwerkbaar zijn, maar uit de modeltreinwereld ken ik het als spul dat je in een bak laat uitzetten, en door toefjes bij te plaatsen een leuk bergamssief kunt maken, wat je als het hard geworden is met een mes of een metaalzaag kunt bijwerken.
Maar als je een dichte romp wilt maken en die dan vullen met het spul, dat zou ik niet doen als ik jou was.

VrGr,

Theo

Back