Bert zei:
Nog maar eens proberen, Het komt dus niet doordat het er vanaf de grond als een rechterbocht uitziet, want het is een linkerbocht!!
Als je met je Charter eerst een 360 graden cirkel linksom om je heen vliegt doe je dat door op de zender links te sturen, en hoogte te houden met een beetje up. Vlieg je daarna (na een halve rol) weer die zelfde 360 graden cirkel linksom om je heen, maar dan in rugvlucht, dan moet je opnieuw met links rudder op de zender inrollen en met down elevator hoogte houden.
om een circel links om je heen te maken moet je rechts sturen.. dus moet je gewoon een rechter bocht maken..
(hou een rechter bocht op zen kop en je hebt een linker bocht

)
je vliegtuig gaat altijd naar de kant waar je het rudder in draait..
dus als je links af wilt en je hangt op zen kop. dan trap je links rudder, en voila. je gaat links af..
dat het er op de grond uitziet als een rechter bocht.. weet ik veel. ik zie die dingen altijd van binnen uit..
ben pas net begonnen met modelvliegen eh..
maar in het groot doe ik al wel een poosje mee..
ehm. dan nog bij: Don't try to run before you can walk.....
dat doen ALLE mensen (baby's) eigenlijk wel
maar om de baby's even te knippen uit deze draad:
ik heb dan nog geen correcte RC voertuig controle, dat ben ik aan het leren.. maar ik weet wel hoe ze werken..
en daarbij ben ik gewend om eerst een maneuvre op papier helemaal uit te kauwen voordat je em in de lucht gaat toepassen..
zou misschien bij RC ook wel handig zijn.. ik vergis me in dat dual stick systeem nog veel te vaak tussen gas en pitch en ik probeer nog veel te vaak te sturen met een stick waar geen roertjes aan zitten :S:S:S:S:S
huishoudelijke mededeling:
mijn kristallen zijn nog niet binnen :S:S:S:S:S
nu geloof ik niet echt dat we dit weekend zo'n geweldig vliegweer krijgen, maar... mocht het wel zo worden, heeft iemand misschien een tijdelijke oplossing bij mva?
mvg

Rico.