Al jaren heb ik mij voorgenomen een toestel te gaan bouwen. Mijn voorkeur ging toen uit naar de Gilmore Red Lion. Echter omdat dit inmiddels een toestel is dat je redelijk vaak op een vliegveld ziet, ben ik op zoek gegaan naar een ander model. Na enig speurwerk op het net kwam ik het verhaal van Howard Hughes tegen. Een excentriek persoon dat in de 30-er jaren enkele toestellen heeft ontworpen en gebouwd; waaronder de H-1, de XF11 en de H-4 Hercules, ook bekend als de Spruce Goose. Velen onder jullie zullen de film The Aviator wel kennen waarin de H-1 volledig aan de orde komt.
Na een draadje op MBF geplaatst te hebben dat ik op zoek was naar bouwtekeningen van de H-1 kwam GJVO met een reactie dat hij niet alleen de tekeningen maar ook een gelaserd pakket had liggen. Een afspraak was daarna snel gemaakt om de spullen van eigenaar te doen wisselen en het bouwen kon beginnen.
Na enkele weken gebouwd te hebben heb ik inmiddels de romp beplankt, zijn het hoogte- en richtingsroer aan de romp bevestigd en ben ik begonnen met een vleugel.
Ik ben niet iemand die elke plank weer op de foto zet dus het zou kunnen zijn dat het even duurt voordat er een update te lezen is. Ik hoop in elk geval dat ik een ieder weet te boeien met mijn verslag. Ikzelf heb er in elk geval zin in. Het toestel heeft namelijk enkele technieken die voor mij nieuw zijn waaronder retracts, flaps en een mooie stermotor.
Na een draadje op MBF geplaatst te hebben dat ik op zoek was naar bouwtekeningen van de H-1 kwam GJVO met een reactie dat hij niet alleen de tekeningen maar ook een gelaserd pakket had liggen. Een afspraak was daarna snel gemaakt om de spullen van eigenaar te doen wisselen en het bouwen kon beginnen.
Na enkele weken gebouwd te hebben heb ik inmiddels de romp beplankt, zijn het hoogte- en richtingsroer aan de romp bevestigd en ben ik begonnen met een vleugel.
Ik ben niet iemand die elke plank weer op de foto zet dus het zou kunnen zijn dat het even duurt voordat er een update te lezen is. Ik hoop in elk geval dat ik een ieder weet te boeien met mijn verslag. Ikzelf heb er in elk geval zin in. Het toestel heeft namelijk enkele technieken die voor mij nieuw zijn waaronder retracts, flaps en een mooie stermotor.
Laatst bewerkt door een moderator: