Hpe Igniton 4,2 to 7.4 volt

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door SkyRazor, 13 sep 2014.

  1. SkyRazor

    SkyRazor

    Lid geworden:
    20 sep 2012
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Groningen
    Hallo iedereen.

    Ik heb een nieuwe electronische ontsteking.
    Dat is de Hpe CDi voor de T-rex 600 g231E benzine heli.
    Het is voor mij geheel nieuw deze ontsteking.

    De aansluiting is als volgt.

    Bougiedop op de bougie, (haha).
    Zwart rode draad komt 2s Lipo op
    Wit rood zwart kabel, word aan gesloten op de wat uit de motor komt.

    Nu is alles aan gesloten maar geen vonk bij het starten, nu heb ik gehoord dat je een speciale lipo daar voor nodig hebt, is dit ook zo?.

    Ik heb van de week een spiksplinternieuwe t-Rex 600 gebouwd naar benzine. Alles doet het perfect servo's werken goed, alles doet het maar geen ontsteking, oftewel geen vonk.

    Is er iemand die hier ervaring mee heeft met deze ontsteking.

    Het probleem is ik heb deze handel bestel bij Century in de USA. 7 dagen onder weg, dus super snel.
    Maar geen gebruiksaanwijzing erbij, gemaild 3 mailtjes maar tot de dag van vandaag geen reactie. Daarna maar is gebeld, en ze zouden me het me binnen 2 uur via mail verzenden. Dat was afgelopen dinsdag, maar helaas geen handleiding van de ignition.

    Wil alvast iedereen bedanken die me met dit probleem helpt.

    Groetjes

    Skyrazor
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2014
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zonder foto's, plaatjes, of een link naar het artikel wat je gekocht hebt, wordt het wel héél moeilijk om je te helpen....

    Van "speciale LiPo's" heb ik nog nooit gehoord, stroom is stroom, en als de spanning klopt, en de capaciteit goed is moet het verder om het even zijn, al hing je er een loodaccu of een computervoeding aan....

    Maar ik vermoed, dat je OF iets verkeerd aangesloten hebt, OF (ik neem aan dat er een reden is waarom je die ontsteking gekocht hebt, namelijk dat er iets met de originele ontsteking aan de hand is) de pick up in je blokje is niet goed....

    Is de massa wel aangesloten?

    Groet, Bert
     
  3. SkyRazor

    SkyRazor

    Lid geworden:
    20 sep 2012
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Groningen
    Bedankt voor je reactie, probleem is op gelost, lipo was niet goed cel was kapot.
    loopt als een zonnetje de motor. De Heer van Rcheliparts zei tegen mij dat er een speciale lipo op moest. maar dat is dus niet zo, de speciale lipo kost 40 euries.
    Vandaar mijn voorzichtigheid met het aansluiten.

    Groet Skyrazor
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja, met een kapotte LiPo werkt niets natuurlijk...

    Groet, Bert
     

Deel Deze Pagina