HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Hoe beheerst is je gas-vinger? ;-)

Apache SC
Op drooggras kan je gaan griprollen (is ook begrijpelijk). Dus dan wat rustiger de bocht induiken.
BMX freestyle baan jumps gaan perfect. Apache SC springt mooi en controleerbaar. Om de kap/body te beschermen(bij een crash) heb ik wel wat schuimblokken aangebracht.

Op de MAC-Vlijmen (Electrified IV - droog en stoffig) was een genot om te rijden. Zelfs op de standaardbanden kon ik redelijk rond komen. Lekker jumpen waar nodig. En op het rechte stuk in een vol gas drift.
Setup bij dit alles: Standaard, zoals uit de doos.

Ik zal binnenkort foto's 'posten' van m'n truck.

C1 rijdt super,de orginele HPI servo is een beetje sloom daar deze af en toe laat reageert
met het rijden, en af en toe met het gas moet corrigeren om hem in de hand te houden.daarom heb ik deze nu vervangen voor een Savox servo.wel een TIP: om het stuuruitslag een beetje terug te draaien daardoor het omrollen beperkt blijft!
na en hele tijd met orginele banden te hebben gereden op het zand ben ik overgestap naar een setje banden van Conrad.
ik weet wel dat de wagen nu echt super rijdt. en wat een grip :-)
zie onder link:
Reely 1:8 complete wielen met 10-spaaks-velg Zwart en Big Core-profiel (MV3693SBA3) voor buggy's in de Conrad online shop

en ziet er nog gaaf uit ook!!!!
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
full

Aanpassingen;
* schuimblokken voor en achter - dit om de kap, kapbevestiging en shocktowers te beschermen bij crashes
* sterkere en snellere stuurservo
* Integy Shocktowers+bodymount

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft er al iemand een blanco kap gescoord ?

Meeste web shop's kunnen deze op hun site wel leveren., maar daadwerkelijk niet , blijkbaar heeft de importeur deze ook niet op voorraad en op ebay staan ze ook al niet.
Ben al haast zo ver om de stock kap te kopen en remvloeistof er op los te laten om hem zo later na eigen inzicht te spuiten :-|

De Apache is schaal 1/8 de slash 1/10 , breedte en wielbasis verschillen nog al . De sc8 kap is een optie , alleen moeilijk verkrijgbaar voor een schappelijke prijs (gespoten versie) .

Laatst bewerkt:
en de associated Sc8? of een body van de Traxxas Slayer Pro (is ook breder als de originele Slayer, weet alleen niet of die ook langer is.. )

Klopt de Asso , zou passen!,echter had ik al geïnformeerd naar de verwachte levertijd , dat is gemiddeld 4-6 weken ( antwoord uk modelsport), nu was de levertijd van de hpi apache kap twee weken, echter zonder garantie .
De gespoten hpi kap is veel sneller leverbaar via Ebay , en vergt wat meer werk om deze naar eigen inzicht te kunnen spuiten.

Ik snuffel nog even verder

Niet echt , de kap van Asso voelt dikker aan , voor de rest alleen de bodypost voor iets hoger zetten anders rust de kap aan de voorzijde op de bumper .

Back