hpi baja of hpi savage flux

Hallo,

Ik ben zwaar aan het twijfelen tussen een hpi baja 5bss en tussen een hpi savage flux.
Ik weet dat het 2 uitersten zijn van elkaar. prijsverschil is geen probleem, net als het lawaai (is net cool denk ik).
Het vroeger nog met een savage 4.6 gereden dus ik weet dat deze tegen veel kunnen.
Ik vroeg me nu af, kan je eigenlijk ook met een baja jumps doen of breekt hij dan veel te eenvoudig.
Ik vroeg me af of jullie misschien goede argumenten kunnen geven waarom wel of juist niet een bepaalde keuze moet maken.

Mvg Gianni

hangt er helemaal van af wat je wilt met rijden

flux: springen, hard gaan, grof terrein. slecht in bochten. (bashen)
baja: hard gaan, racen, groot en goed in bochten, slecht springen

mvg Hans

in een baja blijft allemaal grass hangen achter de kappen en zo bij de trekstarter en zoo bij een deel van de motor als je op een grasveld rijd als je echt op een baan gaat rijden is de baja waarschijnlijk wel sneller op een grote baan
maar op gras of voor het jumpen heen en weer is de savage wel leuk
aan de savage heb je denk ook minder onderhoud \maar met een baja kan je langer achter elkaar rijden indien je voor de savage maar 2 accu's hebt

Een Baja is zoals hier gezegd niet de beste in jumping. Hij kan het wel, maar is er niet echt voor gemaakt (lees zwaartepunt). Een Savage is de ultieme jumper/basher en inderdaad totaal anders dan de savage flux/nitro. Als geld geen rol speelt kan je ook voor een FG gaan, deze is dezelfde prijs als een Baja, maar dan ook 1:5 of 1:6 en benzine(langere rijtijden, goedkopere brandstof,langere motor cycle) ipv nitro(korte rijtijden, dure nitro,na 20 liter nieuwe motor). Zie: https://www.fg-onlineshop.de/ItemBlock.aspx?ig3=1%3a6+Monster+Modelle+4WD&ig3id=5&webi=0 . Dan heb je het beste van 2 werelden.
Just my 2 cent's.

Laatst bewerkt:
Een Baja is zoals hier gezegd niet de beste in jumping. Hij kan het wel, maar is er niet echt voor gemaakt (lees zwaartepunt). Een Savage is de ultieme jumper/basher en inderdaad totaal anders dan de savage flux/nitro. Als geld geen rol speelt kan je ook voor een FG gaan, deze is dezelfde prijs als een Baja, maar dan ook 1:5 of 1:6 en benzine(langere rijtijden, goedkopere brandstof,langere motor cycle) ipv nitro(korte rijtijden, dure nitro,na 20 liter nieuwe motor). Zie: https://www.fg-onlineshop.de/ItemBlock.aspx?ig3=1:6+Monster+Modelle+4WD&ig3id=5&webi=0 . Dan heb je het beste van 2 werelden.
Just my 2 cent's.

benzine vs nitro? flux is brushless hoor.
ik heb nu een flux en heb daarvoor denk 5 jaar met een baja gereden.ben overgestapt op elktro omdat :geen herrie (kan dus overal rijden),sneller als benzine(niet altijd),geen vieze olie en benzine meer nodig,en de baja gaat redelijk snel kapot als je een beetje springt en gek doet ermee(standaard dan),en de onderdelen zijn durrder van de baja.

Bedankt voor de replies jongens!
Ik denk dat ik toch voor de savage flux zal gaan.
Ik heb geen zin om elke week een onderdeel te vervangen.
En hun zwaartepunt ligt echt veel te ver naar voor om deftig te kunnen springen. en 1 maal landen op neus kan al 100 euro schade zijn aan shocks, armen,...
En een savage zou toch alles aankunnen dusja, is misschien de verstandigste keuze + ik woon in een wijk en een flux zal wel beter zijn voor de mensen rondom mij :)
Nog 2 setjes batterijen kopen denk ik :)

Mvg

benzine vs nitro? flux is brushless hoor.
ik heb nu een flux en heb daarvoor denk 5 jaar met een baja gereden.ben overgestapt op elktro omdat :geen herrie (kan dus overal rijden),sneller als benzine(niet altijd),geen vieze olie en benzine meer nodig,en de baja gaat redelijk snel kapot als je een beetje springt en gek doet ermee(standaard dan),en de onderdelen zijn durrder van de baja.

Hallo,

En welke zou je verkiezen mocht je kiezen tussen te 2?
En maakt baja echt zo veel lawaai? (woon in een wijk)

Mvg

Hallo,

En welke zou je verkiezen mocht je kiezen tussen te 2?
En maakt baja echt zo veel lawaai? (woon in een wijk)

Mvg
ik heb mijn hpi baja geruild voor een savage flux ,dus welke ik zou kiezen???
ik had een ddm dominator uitlaat op mijn baja en geloof me die maakt HERRIE!

laat ik het zo zeggen een baja hoort thuis in de duinen zo beschrijft hpi hem ook
een savage is meer voor op een of-road baan of gras veld

het is eigenlijk appel's met peren vergelijken dit

het ene kan je ook lekker in de straat rijden rond een uur of 3 s'nachts
en als je dat met de Baja doet staat de politie vor je snuverd

Hallo,

Dat willen we natuurlijk niet, maar is toch moeilijk kiezen.
Het geluid en gestalte van de baja, de kracht en backflipss van de flux,...
Had graag iets gehad waar ikook af en toe eens moet aan sleutelen en zo ( en nee, ik ga niet terug naar nitro :) )
Woon nu ook niet zoooo ver van het strand, maar savage kan eigenlijk ook strand aan met paddles.
Nu even een vraagje voor jullie, het schijnt dat de baja makkelijker breekt dan de flux, is dit waar?

Mvg

wel als je gaat springen.

maar dat dat doe je ook op het strand en de flux is daar goed in

Pff, heb het echt zwaar, beide zo een leuke wagens...
Zei in een andere berichtje dat het een savage ging worden, maar begin toch wel serieus te twijfelen.

Mvg

Of naar een modelbouwwinkel gaan en zeggen dat je serieuze intresse hebt maar niet kan kiezen, en vraag of je daar eens een tour mag doen.

ga gewoon voor de baja 5t en 1 tip kijk eens op marktplaats daar staan ze al voor 900euro nieuw de 5t dan he

Had graag iets gehad waar ikook af en toe eens moet aan sleutelen en zo ( en nee, ik ga niet terug naar nitro :) )

Dan is de keuze toch simpel, een stappenplan :mrgreen:

stap 1 - de Flux kopen en rijden todat je denkt "ja leuk, maar ..??"
stap 2 - de TCS conversie bestellen
stap 3 - effuh sleutelen
stap 4 - de Baja rijden
stap 5 - effuh sleutelen
stap 6 - de Flux rijden

etcetera

Back