HPI Baja SS

Nu de kap nog spuiten.

4mw1a7eld06tv45ra6r9mg9nzio04nn.jpg

Waaw, heb je je motor vlug ff in dezelfde kleuren gespoten? :p

Leuke bak, maar ik vermoed dat er wel wat hop ups op zitten... Onder andere die voorrem (dat zijn die carbonnen schijven, en die zijn dus niet standaard amateur :wink:)

HPI heeft eindelijk door dat hun paarse anodisatie niet bepaalt in de smaak valt bij veel mensen, dat oranje en gun metal ziet er echt een stuk beter uit!

De schijfremmen voor zijn inderdaad niet standaard, ik heb al de nodige hop ups t.o.v de standaard spullen erop zitten ja :D

1 x Pitstop-shop FalconII tuned Zenoah GD260 26CC 5,9+ bhp, 3,9 N/M 19.500 rpm
1 x TGN Carbon Fiber Billet Gas Cap for HPI Baja 5b Chroom
1 x Integy Brake System for HPI Baja 5B Orange
1 x Billet Clutch Cover
1 x GH Aluminum Clutch Bell Carrier Oranje
1 x Outerwears Airfilter Pre-Filter Black
1 x GBE Dual Stage Air Filter w/GBE V-Stack
1 x Outerwears R/C Pullstart Pre-Filter Black
1 x DDM Metal Starter Pawl for Zenoah / CY Engines Black
1 x CY / RC Chrome-Plated Fancover
1 x Chrome RC / CY Engine Cover
1 x RC / CY Chrome Recoil Starter Cover
1 x TGN Billet Pull Handle Black
1 x Turtle Racing Front/Rear HD Mount Combo Kit Black
1 x Outerwears Shockwears Black Shock Cover Set for HPI Baja 5b
1 x Multiplex Rhino 4 stuurservo
1 x 6V limiter + voeding servo's direct op accu

Laatst bewerkt:
Das al een serieuze waslijst! Ik wil gewoon niet weten wat voor geld daar in steekt...

Maar het zal wel leuk rijden! Zeker met die motor, standaard wordt toch een 3pk blokje meegeleverd, deze is bijna dubbel zo sterk...

Laat ons weten hoe die het doet he :wink:

[edit] een paar posts terug gelezen wat t kost, pfff ik hoop voor jou dat t het allemaal lang uithoudt :D

Laatst bewerkt:
Ach, de één koopt een horloge van € 2000 en ik wat anders;)
Vandaag lekker een dagje vrij en van de gelegenheid gebruik gemaakt om een start te maken met het aanpassen van de remkabels. Bij de plaatselijke fietsenhandel de juiste spulletjes gekocht en aan de slag gegaan.

vxlwa80o5xe2h5cuyuvop5rqeuqxl85.jpg

De zwarte kabel staat een stuk beter dan die p*rno buitenkabels van Integy :) Deze is ook een stuk flexibeler. Je kan bij de fietsenhandel ook de complete derailleurkabels kopen, maar de hebben een stuggere buitenmantel.

xxdxpkftknrct01ia6b0p8dgbkhzudx.jpg

Ik heb het standaard "chineeshoedje" weg gelaten en het grote eindtonnetje genomen. Dit past echt nog maar net tussen de hendel en je remschoen, een kleiner tonnetje in combinatie met het chineeshoedje is misschien wat beter, maar ja dat is nu te laat we zien wel hoe het uitpakt. Hij loopt in ieder geval niet aan, dit is goed te stellen met de schroeven van de remschoenen.

g9hc6vegbg9x8z2ihrezd0cg2q1nvdh.jpg

Ik heb de rubberringetjes vervangen door stukjes balpenveer. De schijven lopen nu niet meer aan en de schoenen komen netjes terug in hun positie. Ik heb het idee dat de veren nog iets stugger mogen maar dat moeten we in de praktijk maar zien of ze goed "lossen".

wri2figey0c14pr3axwuop3rjpkji5w.jpg

De standaard draadbusjes vervangen door twee boutjes om de kabel vast te zetten dit werkt een stuk prettiger, ook trekt de kabel veel vaster dan de stukjes lasdraad. Nu nog de servozijdige aanpassingen doen :) en een andere stuurservo kopen, ik twijfel nog tussen een ACE of een Hightec. Het voordeel is dat de servo arm direct op de ACE past.

Wat me wel op valt is dat er redelijke speling zit in de lengterichting van de assen. Hierdoor zit de remschijf echt helemaal op het randje en is er kans dat als de remschoenen niet goed afgestelt staan of door slijtage de remschijf van de "hex" afloopt, eens kijken of dit met ringen op te lossen is.

xjcj2mtdcp34mr78azh4dgubvu3ag71.jpg

Dit is de positie van de schijf met de as helemaal naar binnen.

fe7a29h33z36sibvgdl0c493hi9g9oc.jpg

En dit met de as helemaal naar buiten, ik vind het erg op het randje, maar als ik het goed heb gezien kan er binnen nog een ringetje achter de O-ring.

Laatst bewerkt:
prachtige auto! wat voor een kleur word de kap eigenlijk? ook oranje:p

Bedankt! Ik zit te denken aan een combinatie van zwart en oranje, het bovenste gedeelte zwart en de onderste "sidepots" oranje. Maar eens met photoshop aan de slag om wat kleurencombinaties te testen.

Welke zender

Wat een geweldig bouwverslag,hier wordt je echt enthousiast van om er een te kopen.
Welke zender gebruik je als ik vragen mag,

Succes met de kap !!!

Thnx!

Gisteren is de ACE DS1015 binnengekomen.

ServoACE-RC.jpg

Deze moet de schijfremmen wel trekken met 14,5 kg-cm :D en met de snelheid zit het wel snor!

[URL="
- Really fast Thundertiger DS1015 Servo[/URL]

Morgen of vanavond monteren, ik plaats wel weer de nodige foto's :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey sander,

Die baja van jou ziet er echt indrukwekkend uit. Ik neem aan dat je er wedstrijden mee wilt gaan rijden? Aangezien het lijstje van de opties.
Ga je ook een filmpje op youtube zetten als hij rijdt?

Succes nog met het spuiten van de kap en de aanpassingen.

BAJA SS vraagjes

He Sander,

Mede door jou bouwverslag heb ik ook een Baja SS besteld en is onderweg.

Mijn vragen aan jou zijn ,( als je inmiddels al gereden hebt natuurlijk )

Hoe functioneert de ACE gas/rem servo en ben je er tevreden over ?

En is de Elcon koppeling echt zoveel beter als de standaard meegeleverde

koppeling.

Succes en veel plezier met de Baja !!!

Ray

vandaag samen met mijn broertje de laatste hand gelegd aan de baja, thnx man.;)

Dinsdag nog de bekabeling naar de servo's aanpassen en dan rijden. Hij heeft vandaag oor het eerste gedraaid, whooo, het klinkt erg agressief :mad: :D.

50ydliz5yyklfgoqcjksuexszbpsnn8.jpg

kfs2lysdx4bqll0e5fe3jdcpdhg2024.jpg

3mrwvezo6gfvans7dg7c1zcvvee2swf.jpg

vhtyrvkhrhxyibbrcny093umspvxkq2.jpg

g4z6l40s84ibif3tklazmgnxo4it0y1.jpg

f9vd1ryhjgfhyqsq4gocoq8ajw7hhxj.jpg

k2e1ojwdnr51zki2v2y1kpta3xcomu7.jpg

maio1aqsywyghrv9w74u4sy7liu5w60.jpg

Back