Ach, de één koopt een horloge van € 2000 en ik wat anders

Vandaag lekker een dagje vrij en van de gelegenheid gebruik gemaakt om een start te maken met het aanpassen van de remkabels. Bij de plaatselijke fietsenhandel de juiste spulletjes gekocht en aan de slag gegaan.
De zwarte kabel staat een stuk beter dan die p*rno buitenkabels van Integy

Deze is ook een stuk flexibeler. Je kan bij de fietsenhandel ook de complete derailleurkabels kopen, maar de hebben een stuggere buitenmantel.
Ik heb het standaard "chineeshoedje" weg gelaten en het grote eindtonnetje genomen. Dit past echt nog maar net tussen de hendel en je remschoen, een kleiner tonnetje in combinatie met het chineeshoedje is misschien wat beter, maar ja dat is nu te laat we zien wel hoe het uitpakt. Hij loopt in ieder geval niet aan, dit is goed te stellen met de schroeven van de remschoenen.
Ik heb de rubberringetjes vervangen door stukjes balpenveer. De schijven lopen nu niet meer aan en de schoenen komen netjes terug in hun positie. Ik heb het idee dat de veren nog iets stugger mogen maar dat moeten we in de praktijk maar zien of ze goed "lossen".
De standaard draadbusjes vervangen door twee boutjes om de kabel vast te zetten dit werkt een stuk prettiger, ook trekt de kabel veel vaster dan de stukjes lasdraad. Nu nog de servozijdige aanpassingen doen

en een andere stuurservo kopen, ik twijfel nog tussen een ACE of een Hightec. Het voordeel is dat de servo arm direct op de ACE past.
Wat me wel op valt is dat er redelijke speling zit in de lengterichting van de assen. Hierdoor zit de remschijf echt helemaal op het randje en is er kans dat als de remschoenen niet goed afgestelt staan of door slijtage de remschijf van de "hex" afloopt, eens kijken of dit met ringen op te lossen is.
Dit is de positie van de schijf met de as helemaal naar binnen.
En dit met de as helemaal naar buiten, ik vind het erg op het randje, maar als ik het goed heb gezien kan er binnen nog een ringetje achter de O-ring.