HPI blitz of Traxxas slash ???

Na lang wikken en wegen heb ik besloten tussen de blitz of slash te kiezen.
In principe is volgens mij de slash net iets steviger, maar dit is het dan ook.
Ik denk dan toch maar voor de 2wd blitz te gaan, en een nieuwe motorsetup te steken van HK. Is dit een goed idee?
Heeft hier iemand ervaring met een van de 2 modellen?
Ik heb me laten wijsmaken dat de blitz standaard 50/u rijdt, maar dit is nergens terug te vinden op internet.

Indien het mogelijk is om op de blitz een snelle motor te steken (ik weet dat de regelaar en misschien wel servo's ook zullen moeten aangepast worden), zou dit dan de beste en voordeligste keuze zijn?

Ik heb reeds ervaring met de team losi LST monster truck XXL, is op nitro en gaat ruim 68km/u, maar wil nu echt wel een elektro omdat de litertjes brandstof snel oplopen.

Kan iemand mij helpen bij mijn keuze?
Indien ik 100% zeker weet dat de blitz van goeie kwaliteit is, en hij makkelijk om te bouwen is neem ik hem en zie ik later wel wat en hoe het verder zal gaan.
Indien niet, zal ik genoodzaakt zijn om voor de slash te gaan.

Maar voor alle zekerheid, de blitz bestaat voorlopig nog niet met brushless he?

Mvg Jonathan

Slash is robuuster, maar de Blitz zet snellere rondetijden neer. Topsnelheid is niet aan een type auto gebonden, maar afhankelijk van je motorkeuze, vertanding, ondergrond en instelling van de regelaar.
Een offroad auto kiezen alleen op de topsnelheid is "een beetje dom".

Als ik nu zou moeten liezen zou ik voor de Hpi gaan, maar er is ondertussen zoveel keus. De Kyosho komt bijvoorbeeld ook uit een goed nest.

volgens mij komt er binnenkort een nieuwe blitz met brushless en waterproof (brushless weet ik niet zeker!).

De slash is gewoon een leuke sterke auto die born2bash is , de blitz is meer een combi van bashen en baan rijden maar is ook wel erg sterk. De blitz heeft hetzelfde soort chassis als de E-Firestorm en ook dezelfde soort draagarmen en die zijn naar mijn mening standaard heel erg fragiel , vooral als er meerdere paaltjes oversteken.

Suc6 met je keuze , geen van beiden zal je teleurstellen ;)

Slash is robuuster, maar de Blitz zet snellere rondetijden neer. Topsnelheid is niet aan een type auto gebonden, maar afhankelijk van je motorkeuze, vertanding, ondergrond en instelling van de regelaar.
Een offroad auto kiezen alleen op de topsnelheid is "een beetje dom".

Als ik nu zou moeten liezen zou ik voor de Hpi gaan, maar er is ondertussen zoveel keus. De Kyosho komt bijvoorbeeld ook uit een goed nest.

Ik overweeg ook om de blitz te verkiezen, vanwege de toch wel lagere prijs dan de slash.

Maar zijn er soms geen blitz met bruslessh, als Jonathan dan toch een iets groter vermogen wilt. Ik kan mij voorstellen, dat mensen ervan kunnen genieten om gewoon met een short cuirse gewoon op de baan of op het gras te rijden.

Groeten

nee, is niet brushless.
de e-firestorm flux is wel een brushless waterproof wagentje, maar dat is een sidewinder(weet niet hoe ze hem waterproof hebben gekregen).

nee, is niet brushless.
de e-firestorm flux is wel een brushless waterproof wagentje, maar dat is een sidewinder(weet niet hoe ze hem waterproof hebben gekregen).

Op sommige sites staan de blitz in promotie,

Ik denk dat er een nieuwe zal uitkomen, weet iemand soms welke ???

Wand er is een nieuwe e firestorm en een bullet deze zijn nog maar niet opnieuw uitgekomen, de bullet vind ik wel mooi, kan je volgens mij vergelijken met jouw losi. maar deze hpi is wel wat prijziger dan de blitz

MVG

elke regelaar kan Lipo aan, alleen niet elke regelaar heeft een cut-off. Volgens mij heeft de oude Blitz die ook niet, maar daar kun je wel een externe opzetten.
Dit is de nieuwe bij Modelsport UK in Engeland
HPI Blitz Short-Course Truck 2.4GHz (Black) 105833BK

Stel dat ik toch voor de nieuwe versie ga, is het dan wel te betrouwen dat ik die bij modelsport.co.uk bestel (ben bang ivm verzending en douane), want op HK een pakketje bestellen dat meer is dan een paar honderd gram en je hebt pech, douanekosten enz...

Stel dat ik toch voor de nieuwe versie ga, is het dan wel te betrouwen dat ik die bij modelsport.co.uk bestel (ben bang ivm verzending en douane), want op HK een pakketje bestellen dat meer is dan een paar honderd gram en je hebt pech, douanekosten enz...
zoals ik al zei is ModelsportUK in Engeland, en Engeland ligt binnen de EU dus geen last van Douane

Slash 4x4 stock versie kun je later altijd nog wat upgrade met alu parts
maar standaard uit de doos al oerdegelijk als je beseft dat hij op dag 1 al kennis heeft gemaakt met een onverlaat op een brommer die zo nodig het voetpad onvelig moest maken.
en recent nog kennis heeft gemaakt met een buurjongen die er zo nodig met de fiets over heen moest
heeft t alle 2 al overleefd en daarnaast ook al taloze jumps over skate bultjes en ramps
heb ik er nix op aan te merken een detail koop wel een keer alu draagarmen voor de vooras
deze zijn wel snel kapot na een fixe aanrijding maar kosten niet gek veel
1 keer iets meer betalen voor de alu's en ben je daar ook vanaf

grootste pluspunt de brushles en regelaar met lipo cut op zit er standaard al in lipo3 er in en je hebt helemaal feest

grtjs nick
is natuurlijk persoonlijke keuze maar vind t wel topper

Alu voordraagarmen is geen goed idee. Alu buigt krom, en/of het breekpunt verplaatst zich naar een ander omderdeel van de wielophanging. Je kunt dan beter voor rpm armen gaan. Deze zijn flexibeler dan de trx armen.

Alu voordraagarmen is geen goed idee. Alu buigt krom, en/of het breekpunt verplaatst zich naar een ander omderdeel van de wielophanging. Je kunt dan beter voor rpm armen gaan. Deze zijn flexibeler dan de trx armen.

zeer juist, heb dit met mijn losi ook tegengekomen, mijn neefje reed er slechts 10sec mee en hij hing al tegen de muur, voorste draagarm links (zowel boven als onder) gebroken. Op die moment was ik blij dat er plastieken draagarmen opzaten, want die alu's plooien ook, en zijn nadien ook voor de vuilbak.
Doordat het plastiek brak was de kracht die erop kwam tijdens de aanrijding ineens verdwenen, bij alu's wordt de kracht verder gezet naar het voertuig, en god weet wat er dan nog allemaal meer geplooid is !

Back