HPI blitz of Traxxas slash ???

het is ook weer een hele goede alleen hij is minder bekend in NL, dan de slash en de blitz volgens mij.

Ik ben er voor 95procent van overtuigd om mij de HPI blitz te kopen, wel de nieuwe versie, want die schijnt met lipo's te werken, waterdicht te zijn en op 2.4ghz.
Nu moet ik enkel nog weten wat ik nodig heb van lipo's, ik zou ze op HK kopen, en zou graag de beste willen waarmee ik langst kan rijden, de hoogste mAh dus veronderstel ik. Enig voorstel?

hou er wel rekening mee dat je op parts bij de blitz weleens 1 a 2 weken moet wachten (tenzij je je rot wilt betalen :/) en bij de slash 2 dagen en dan heb je het meestal nog redelijk geprijsd.

Ik heb beslist, ga nu meteen de blitz (nieuwste model) bestellen en we zien wel wat het wordt, in elk geval is hij zijn prijs wel waard denk ik.
Mits ik al een zeer prijzige team losi lst xxl nitro monster truck heb wil ik hier niet tot in de 300eur gaan, daarmee is het de blitz geworden.
Ik hou jullie verder op de hoogte over de eerste rijervaringen!

Mvg Jonathan

Welke batterij koopt jonathan best ??

Het moet een 2cel zijn, maar kwa mAh hoeveel moet dat zijn ?

MVG

Ik heb zonet mijn HPI blitz waterproof ontvangen, prachtig ding!
Ik had er snel een 3000mah NIMH ingelegd die had ik nog liggen,
was dus enkel om even te testen want op 10min was ze plat:razz:
Nu wil ik mij 2 lipo's aanschaffen, die op de standaard motor passen,
ik mag dan waarschijnlijk niet boven de 2 cell gaan? En hoeveel mah mag
het max zijn?
Ik ben wel van plan om binnen korte tijd de motor te vervangen door een
brushless, en dan ook de regelaar, dat spreekt voor zich.
Nu wil ik wel maken als ik die 2 lipo's koop, dat deze dan ook optimaal presteren op de brushless motor, zou mij dat lukken zulke te vinden?

Ik wil graag wat reacties / opmerkingen zodat ik geen miskopen maak.

Mvg Jonathan

hobby king heeft een zeer groot aanbod en ook zeer goedkoop
hoe meer mah hoe langer je kan rijden maar let ook wel op het gewicht
hoe meer mah hoe zwaarder en kan soms invloed hebben op het rijden
maar voor op straat maakt dat niet veel uit
denk dat een 2 cel 4000 of 4500 wel zal voldoende zijn
ik rijd er zelf ook mee en zeer tevreden

Krijg je hem met 4500 op de achterwielen?
Het voornaamste is dat ik er nu een zo goed mogelijke lipo insteek,
die dan ook later met de brushlessmotor dé beste combinatie zal zijn,
lukt dit? Of gaat die lipo dan te zwaar zijn voor de standaard motor?
3c is te veel zeker?

Verder wil ik al eens een kijkje nemen naar de brushless motor en regelaar,
heb je daar enige voorkeuren voor?
Weet je de snelheid ongeveer met de lipo op standaardmotor, en nadien ook
op brushless?

Mvg

ik rijd niet met een blitz maar zit er nu al standaart geen brushless motor in (dacht met de nieuwste wel) anders denk ik dat een lipo voor de standaart motor met borstels wel te zwaar zal zijn lipo's geven een veel hogere piek
en bijna alle lipo' zijn goed tegenwoordig is ook te zien hoe je er mee omgaat
en er zijn veel goeie combo's (motor met regelaar) op de mark tes te zien hoe veel je er wil aan uitgeven maar als je geen wedstrijden gaat rijden zal je snel wel iets vinden wat jij wil en hoe kleiner de turns hoe krachtiger vb een 5.5turns zal hij wel wiellies maken hoor

Lipo's geven geen hogere piek!
Ze hebben een hogere lading per cel, max voltage met 2 cellen is 8,4V, nominaal is dit 7.4V. Daar gaat de regelaar en motor wel tegenkunnen.

De stroompiek die ze kunnen leveren is veelal hoger dan NiHm, maar ze geven niet meer dan je Regelaar/motor vragen.

Krijg je hem met 4500 op de achterwielen?
Het voornaamste is dat ik er nu een zo goed mogelijke lipo insteek,
die dan ook later met de brushlessmotor dé beste combinatie zal zijn,
lukt dit? Of gaat die lipo dan te zwaar zijn voor de standaard motor?
3c is te veel zeker?

Verder wil ik al eens een kijkje nemen naar de brushless motor en regelaar,
heb je daar enige voorkeuren voor?
Weet je de snelheid ongeveer met de lipo op standaardmotor, en nadien ook
op brushless?

Mvg

zoals gezegd heeft mAh in vloed op de rijtijd, dus niet op de kracht dat is de voltage.
en een SC is eigenlijk niet om hem op z'n achterwielen te krijgen.
met 3S lukt dat wel alleen dan moet je eerst brushless hebben.

Lipo's geven geen hogere piek!
Ze hebben een hogere lading per cel, max voltage met 2 cellen is 8,4V, nominaal is dit 7.4V. Daar gaat de regelaar en motor wel tegenkunnen.

De stroompiek die ze kunnen leveren is veelal hoger dan NiHm, maar ze geven niet meer dan je Regelaar/motor vragen.

dus voor mij zou best zijn een 2 cel lipo met een zo hoog mogelijk mah, vb 5300 of zelfs 6000? dit kan dus geen kwaad op de brushed motor he?
Zou wel super zijn, want dan zit ik meteen ook met een krachtige batterij die later de brushless motor ten goede zal komen.

mvg

ik ben sinds vandaag eigenaar van een slash vxl 2wd en ik heb gereden , hij rijd super! maar de blitz is ook een mooie bak :)
succes met je keuze en veel race plezier

dus voor mij zou best zijn een 2 cel lipo met een zo hoog mogelijk mah, vb 5300 of zelfs 6000? dit kan dus geen kwaad op de brushed motor he?
Zou wel super zijn, want dan zit ik meteen ook met een krachtige batterij die later de brushless motor ten goede zal komen.

mvg

Klopt.
Hoe hoger de mAh van de lipo, hoe langer de rijtijd.
Let wel op dat de ontlading (aantal C) van de batterij hoog genoeg is. Als je rond de 120-150A continue zit is dat meestal voldoende...

Dus 5000mAh 30C ofzo is meestal voldoende...

In mijn Traxxas slash rijdt ik met Turnigy's 5200 mAh 30C en dat gaat goed en dat is 4WD.
In mijn andere auto's gebruik ik speedpower 4600 mAh 55C, Kypom 5800 mAh 65C en orion 6500mAh 90C.

Prijs kwaliteit van de laatste 3 ligt kypom het beste. Goede lipo's en niet overdreven duur, moet er enkel aan kunnen geraken...
Turnigy is prijs/kwaliteit ook zeer uitstekent, maar hier hangen stroomdraden aan. De andere hebben een 4mm bullet aansluiting.

Back