Hpi bullet flux upgraden

Ja het klink gek maar wil mijn HPI bullet flux upgraden.

Ik rij nu met 2 S en heb wel een tandwiel besteld met een extra tandje, maar vind nu al dat de motor toch wel flink heet wordt na het oprijden van een 2S 5200 Mah.
De Esc is 35 Amp zover ik heb gelezen.
Je kan de huidige set op 3S laten rijden maar dan de fan van de ESC aanpassen.
Wat de warmte dan wordt moet ik nog ondervinden.
Een andere leuke optie zou zijn een grotere krachtigere motor en ESC met meer puff zodat je niet te snel bang hoeft te zijn dat alles doorbrandt.
Ik ben een beetje het forum rondgekeken daar ik nog niet echt zo op de hoogte ben van turns etc (ben meer vlieger dan racer) maar kan nog niet zo vinden wat nu te kopen.
Ik zag iets dergelijks in deze richting.

xerun85tbrushlessmotor120aesc01.jpg

XERUN 4000KV Sensored Motor & 120A ESC + LCD Card - RCECHO

Heb hiermee veel meer power dan mijn standaard setup of moet ik iets anders hebben

Gaarne meer advies van mensen die meer ervaring hebben met upgraden van RC off raod cars

p.s. Het moet natuurlijk wel passen in een hpi bullet flux

(rcecho.com gevonden via dit forum hebben veel leuke motoren voor rc cars)

Laatst bewerkt:
tja, heb mij altijd al afgevraagd waarom ze zo'n licht motortje in de bullet hebben gestopt! je zou ook eens naar zijn grotere broer kunnen kijken, die heb ik in mijn slash 2wd liggen, zie mijn handtekening onder.

Ja het klink gek maar wil mijn HPI bullet flux upgraden.

Ik rij nu met 2 S en heb wel een tandwiel besteld met een extra tandje, maar vind nu al dat de motor toch wel flink heet wordt na het oprijden van een 2S 5200 Mah.
De Esc is 35 Amp zover ik heb gelezen.
Je kan de huidige set op 3S laten rijden maar dan de fan van de ESC aanpassen.
Wat de warmte dan wordt moet ik nog ondervinden.
Een andere leuke optie zou zijn een grotere krachtigere motor en ESC met meer puff zodat je niet te snel bang hoeft te zijn dat alles doorbrandt.
Ik ben een beetje het forum rondgekeken daar ik nog niet echt zo op de hoogte ben van turns etc (ben meer vlieger dan racer) maar kan nog niet zo vinden wat nu te kopen.
Ik zag iets dergelijks in deze richting.

xerun85tbrushlessmotor120aesc01.jpg

XERUN 4000KV Sensored Motor & 120A ESC + LCD Card - RCECHO

Heb hiermee veel meer power dan mijn standaard setup of moet ik iets anders hebben

Gaarne meer advies van mensen die meer ervaring hebben met upgraden van RC off raod cars

(rcecho.com gevonden via dit forum hebben veel leuke motoren voor rc cars)

De motor zou ik niet nemen. Het is een open motor en dat gaat met zand niet goed komen:(

Ok open motor wat zand betreft niet aan gedacht.
blijkbaar ga ik hem ungraden met de gegeven voorbeeld

wat is dan wel een goede upgrade set ?

CITAAT Het ungraden slaat op je topic titel !!

antw:
oeps foutje topic aangepast

Laatst bewerkt:
Ik rij zelf nu met de 60A esc van hobbywing en de sc10 motor van hobbywing , ben tot nu toe meer dan tevreden , ik heb eerst met het ondergenoemde setje gereden (60A , 8.5t) maar dit is toch echt heeeeeel wat beter (Sneller/krachtiger) , echt een aanrader.:yes:

edit : Velineon motor is ook een aanrader , de esc van traxxas is daarentegen but , dan kan je beter de 60A van ezrun nemen of de 150A van ezrun (geen ervaring mee).

Laatst bewerkt:
ezrun3500kv10tbrushlessmotorsc1070aesc01.jpg

Ok dit dus beter maar iets begrijp ik niet

TURNS ?????

KV snap ik meer toeren per volt, WATT ESC AMP etc weet ik ook genoeg van maar turns is iets van autos.
Wat houd dit in ik weet wel van vliegtuigmotoren de max amp en watt vermogen maar bij auto motoren weet ik niet hoe je kan zien wat meer power geeft.
Ja als je een hogere kv neemt dan meer toeren bij gelijke lipo.
of van 2s naar 3s gaan.
Als ik van mijn standaard 4300 kv motor verwissel voor een 3500 kv motor dan heb ik toch minder power ??
10turns beter dat 8 t,5 turns begrijp ik dus ook niet uitleg gaarne

Aantal turns

Verwijst naar hoe vaak de koperdraad is gewikkeld rond elke pool van het anker.
bijvoorbeeld:

Meer Turns (bijv. 19T) = hoger koppel, minder toeren, langere levensduur van de batterij. Langzamer, maar makkelijker om te rijden.

Minder Turns (bijv. 12T) = Minder koppel, meer toeren, kortere levensduur van de batterij. Sneller maar moeilijker om te rijden.

eigenlijk hoef je niet naar turns te kijken maar er zijn een aantal bedrijven die hun motors nog in turns aangeven en daarnaast KV , KV is ook makkelijker vind ik...

de 3500kv (10T volgens Ezrun) is krachtiger als de 4000kv (8,5T volgens Ezrun) hij draaid wel minder toeren per volt maar dit is wel onbelast, ga je de motor belasten krijg je al een heel ander beeld. Een motor die langer is zal bijv krachtiger zijn als een kortere, terwijl ze dezelfde "kv" indicatie kunnen hebben. Ook kun je op een motor met een lagere kv waarden een grotere pinion monteren, waardoor hij toch sneller is al een met een hogere kv waarde.

Voor een vierwiel aangedreven ofroad zoals de bullet is een lagere kv waarde beter, er gaat immers veel kracht weg in de aandrijflijn. ook een offroad kan beter een lagere kv waarde hebben. Let wel op het kan ook te laag zijn en dus te krachtig en zo je aandrijflijn flink beschadigen. De T aanduidingen zijn voor een brushless motor niet erg intressant dat is zoals darkfire al zei meer voor brushed, maar om het makkelijk?? te maken geven sommige fabrikanten die aanduiding mee, vaak iets te positief.

Ik denk zelf dus dat het SC10 setje met 3500kv motor redelijk goed is voor de bullet

Back