Hpi bullet flux upgraden

ikn heb samen met hackroader de sc-10 combo gekocht. de motor is echt heel goed en is vele malen sneller dan de 8.5t. wnat je kan em heftiger vertanden en dan blijft die nog steeds koel. de regelaar is ook wel goed. maar heeft zo zn problemen met sommige zendersets(mijne dus). ook kan je bij deze serie niet de overheat protect uitzetten.

en om je nu nog meer te verwarren, als ik mijn 8.5 EZrun weg doe word mijn motor de Castle 1410, wat een beer is dat zeg!!!

en om je nu nog meer te verwarren, als ik mijn 8.5 EZrun weg doe word mijn motor de Castle 1410, wat een beer is dat zeg!!!

Tja castle creation wordt ook veel gebruikt bij de F5B hotliners dit zijn zeer snelle rc vliegtuigen.
Ook hier ga ik naar kijken thanks

kheb nu de volledige sc-10 set in gebruik en ik moet zeggen , als je die regelaar goed programmeerd zodat ie zijn eigen fouten omzeilt is het toch echt een grote verbetering tegenover de 60A regelaar , hij gaat nu nog harder en heeft nog meer power :yes:

@ hackroader
van wie zou die regelaar nou zijn:rolleyes:
de combo gaat idd erg goed nu.
zelf heb ik de sc-8 combo in me bandit maar dat is te erg. niet te controleren op 3s en 4s. op 2s gaat die ongeveer 60 maar met abnormaal veel trekkracht.
mijn tip: koop de sc10 combo want die gaat je bevallen. de sc-8 is gewoonweg veels te veel. binnenkort post ik wel even een filmpje als die weer rijdt.
ben tegen een overstekende boom aangekomen:rolleyes:

dus die doet het voorlopig even niet meer:yes:

Ik ben zelf van plan om me een Hpi Bullet MT flux aan te schaffen, maar dan zonder motor, esc, zender/ontvanger en servo... omdat ik deze wil overbouwen vanuit men geupgrade Himoto eamba xr1. Men aandrijflijn bestaat uit een Genius GM90 met een 5.5t GM motor en futuba zender/ontvanger. Ik weet alleen niet zeker of deze sterker is dan de Hpi FLUX brushless combo... van wat ik nu heb gelezen zou deze maar een 30A esc hebben en kijkende naar de filmpjes op de HPI site vind ik toch dat die bullet stevig uit de blokken komt voor zo'n zwakke ESC. Is de info correct?

graag wat feedback plz

even zodat er geen misverstand is ik bedoel dat die motor die normaal in de wagen zit dus erg klein en zwak lijkt.
die combo van jou heb ik niet bekeken, maar als die zwakker is gaat het zowieso ellende worden want die orginele is dus al magertjes

Dus de bullet is dus echt aangedreven door een 35A Esc, dan moet mijn powertrain vele malen sterker zijn. de Gm Genious90, is dus zoals verwacht een ESC die continu 90A mag geven. burst van ver over de 200A. de motor is een GM 540, 5.5t 7200kv . Moet volgens mij dan toch wel een zeer stevige upgrade zijn. in men himoto krijgt ik de power niet tot op de grond... de Bullet belooft er wel mee overweg te kunnen.... volgende maand schaf ik me er een naakte aan. updated volgen nog.

7200KV is wel erg veel, ik heb zelf een 3500kv velineon er in zitten en dat is wel een fijn upgrade. Denk dat als de 7200kv motor het trekt dat de bullet veels te snel gaat om er fijn mee te rijden

Kijk, ik ben niet 100% zeker dat het 7200kv is..... de kv waarde dat fabricanten opgeven voor de motoren zijn gemeten op 7.4 v, terwijl wanneer je een lipo pack van 7.4v helemaal oplaad deze een spanning geeft van 8.4v (bij de meeste chargers is dit toch de cutoff voltage.) dus mijn meting is eigenlijk gebeurd met 1V te veel... niet waar? :) heb gewoon de 54000 rpm gedeelt door 7.4v.... terwijl dit eigenlijk 8.4v zou moeten zijn niet.... effe snel rekenmachine erbij. Zou dan uitkomen op een 6400kv. deze setup zit nu in men himoto truggy op een 20/64 vertanding.... denk, ik... en haalt zo geschatte snelheden van rond de 70km/h.... maar dit is natuurlijk niet meer haalbaar om gericht mee te rijden... best wel fijn hoor... maar toch.... heb een steviger platform nodig om mee verder te gaan.... moesten men rpm te hoog liggen kan ik nog altijd grotere spur of kleinere Pinion steken toch? Hoping for the best :)

Edit:

Met wat voor Pinion rij jij dan met je Velineon? en hoeveel tanden telt de spur van de bullet MT/flux?

tnx

Edit 2: wat voor bullshit was ik daar nu weer aan het vertellen.... Quote: "de kv waarde dat fabricanten opgeven voor de motoren zijn gemeten op 7.4 v, terwijl wanneer je een lipo pack van 7.4v helemaal oplaad deze een spanning geeft van 8.4v (bij de meeste chargers is dit toch de cutoff voltage.)"

snap ook niet goed hoe ik daar nu bijkwam... enige wat ik bedoelde was dat men meting verkeerd was.... dat van die fabricanten.... dat noemen we een brainfart.... mijn excuses :)

Laatst bewerkt:
Heb eens uit intresse wat gelezen over deze wagens en ik zou er zo 123 niett voor gaan TBH. Teveel slechte verhalen, en zwakke plekken. Is opzich een vrij duidelijke zaak.
Als je de gemiddelde verhalen mag geloven ben je dusdanig veel kwijt aan onderdelen en in het geval van de RTR de electronica dat je beter meteen een Savage Flux kunt halen.

7200 lijkt me iets voor speedruns in een licht wagentje en niet voor offroad gebruik in een monstertruck.. maar ben niet echt thuis in de KV's en jou motor kan ik nergens vinden
Veel rpms en weinig koppel wss

Laatst bewerkt:
Heb eens uit intresse wat gelezen over deze wagens en ik zou er zo 123 niett voor gaan TBH. Teveel slechte verhalen, en zwakke plekken. Is opzich een vrij duidelijke zaak.
Als je de gemiddelde verhalen mag geloven ben je dusdanig veel kwijt aan onderdelen en in het geval van de RTR de electronica dat je beter meteen een Savage Flux kunt halen.

7200 lijkt me iets voor speedruns in een licht wagentje en niet voor offroad gebruik in een monstertruck.. maar ben niet echt thuis in de KV's en jou motor kan ik nergens vinden
Veel rpms en weinig koppel wss

De motor levert bergen meer koppel dan de standaard motor van men himoto truggy. deze was een 9.5t 4600kv brushless. toen ik de GM5.5t gemonteerd heb stond men himoto esc nog op men truggy. met deze combinatie had ik meer koppel en topspeed maar wanneer ik te snel volgas vroeg begaf men esc het en ging deze in cutoff en liep warm. Toen ik deze had vervangen door de GM genious90 waren deze problemen verdwenen en is echt het einde van de mogelijkheden van dit chassis bereikt.... zonder slipperclutch is het niet fijn rijden.... ik bedenk me altijd geen te hevige jumps te nemen... anders is het weer diff vervangen...

Moest deze motor echt te veel toeren maken voor de Bullet powertrain kan ik hiervan toch nog altijd de spur en pinion veranderen voor gewenst resultaat.. niet?

Qua zwakke punten aan de auto.. enige wat ik heb gehoord na een halve dag lezen en surfen zijn de dogbones tussen de diffs en de wielen... en deze upgrade hpi graag in garantie naar de zilverkleurige die het blijkbaar bij iedereen heel goed uithouden.

moest er zoals je zegt een probleem zijn met de elektronica zou dit voor mij zeker geen probleem zijn aangezien ik van de shop een gestripte bullet MT flux mag kopen... heb al de electronica zelf al. Ben een graag geziene klant in de plaatselijke modelbouwwinkel :) de doos zonder electronica zou me 150€ kosten. goede deal voor de shop, en ook voor mij :)

Nog steeds een slecht idee na deze info?

Laatst bewerkt:
Kan ik niet goed genoeg beoordelen omdat ik weinig weet van je ESC en die motor helemaal nergens kan vinden.
Ik zou het nog steeds inderdaad niet doen. Geen goedkoop meer voor mij, dat is bij RC autos BIJNA altijd duurkoop.
Besides een Savage roller kost toch niet veel meer denkik hoor

De meeste problemen met de wagens schijnen in de eerste batches te hebben gezeten, en dr zijn inmiddels verbeteringen aangebracht.
Hoe dan ook zou altijd savage gaan, 10x meer onderdelen voor beschikbaar en gewoon een betere wagen
Jou geval is het lastig te zeggen, als je hem RTR zou kopen is het zowieso zonde geld.
Kan je verder niet helpen of adviseren dus succes.

Laatst bewerkt:
Met wat voor Pinion rij jij dan met je Velineon? en hoeveel tanden telt de spur van de bullet MT/flux?

Ik rij met een 12T pinion, maar ik ga binnenkort over naar een 13T of 14T, eventje proberen wat ik fijner vind, met de velineon i.c.m. een MMP trek hij als een beest en rijd nog redelijk vlot.

De orginele pinion is een 10T, of er kleiner is te krijgen weet ik niet, de spur is volgens mij een 54T.

Tot nu toe heb ik weinig er aan gehad, kromme dogbones maar deze zijn vervangen door HPI voor sterkere welke wel goed houden. Voor de rest een draagarm kapot door een rustler VXL die vol op mijn achterwiel reed, 2x een upright, en de pinnetjes die door de aandrijfassen in je HEX vallen zijn niet erg stevig, deze heb ik bij gebrek aan onderdelen in de winkel vervangen door een in stukken geslepen schroevendraaiertje, welke veel sterker is (chrome vanadium).

Sl met al valt het best mee. Wel zou het fijn zijn als er meer upgrades voor kwamen van alu zoals de uprights.

Zelfs al een paar keer op 3S gereden al is dat echt wel te gek voor de auto, totaal onhandelbaar maar de wheelies en de snelheid zijn wel erg leuk :yes:

men esc is zowiezo voldoende... deze kan zeker 3x meer stroom aan als de standaard esc van de bullet flux. en moest ik er niet komen met men 5.5tGm (wat ik na wat research ten zeerste betwijfel) kan ik nog altijd een GM Pro 5.5t starwound aankopen. deze levert 710w oftewel 1.02 pk op 6500kv . besluit staat vast.... I'm like a salmon... I always swim upstream ;) Verwacht het resultaat binnen een paar weken :)

Dat stukje heb ik ook gelezen van jou op de hpi boards remco ^^
Iedereen heeft andere ervaringen, maar ik zie zoveel slechte verhalen en dingen die misschien wel 'ok' zijn aan de wagen maar zeker niet super (dingen met diffs enzo...).
Daarbij wil ik niet lullig doen maar heb je inmiddels niet dusdanig veel uitgeven aleen al aan het vervangen van de electronica, dat je van het geld ook gewoon een savage had kunnen pakken waar een super betrouwbare set in ligt. en ook nog een betere wagen is...
Gezien de upgrade mogelijkheden en al daarbij is imo de savage dan gewoon het geld veel meer waard.

Heb de motor en ESC voor een prikje kunnen overkopen uit de competitiewagen van de baas van de modelbouwwinkel.... heeft daar de 2de plaats mee gehaald in een belgisch kampioenschap offroad buggy 4wd. De GM5.5t heeft me 30€ gekost, en de GM Genious90 heeft me 100€ gekost. niet erg veel geld dus :) naar wat ik heb gelezen is men controller voldoende voor de GM Pro 5.5t Starwound te trekken... en deze levert zoals gezegd 710w. en hoeveel keer ga je me de savage flux nu nog aanraden terwijl ik al meerdere malen heb gezegd dat ik een nieuw platform zoek voor men huidige powerlijn... aangezien men huidige platform moet onderdoen..... een savage flux is een 1/8 monstertruck die met veel meer power moet gaan lopen voor deftig uit de startblokken te geraken.... als je al zegt dat de bullet geen goede keuze is.... zal de savage die standaard en 1/8 brushless powertrain heeft zeker geen goed platform zijn voor mijn GM powertrain.... toch bedankt voor de input :)

Back