Hpi Bullet mt flux OF Traxxas slash 2WD

Hallo allemaal, ik ben redelijk nieuw op het forum en ik ben op zoek naar een off-road auto. Het is niet om hard te bashen, vooral op kiezel en gras en soms op de baan.
Nu was mijn vraag wat is het beste, een nieuwe slash 2wd kopen of een 2de hands bullet mt flux. Mijn budget voor de auto ligt rond de 250 euro en ik vroeg me nu af welke het duurzaamste is.
Ik heb all reviews enz. zitten lezen en bij de MT flux lees ik wel altijd ergens dat de esc en motor snel te warm worden omdat ze te licht zijn voor de auto. Heeft hier iemand ervaring met 1 van de twee of allebei?

Mvg

Cedric

je kan wel zelf zoeken, de slash 2WD is de bekendste auto hier, dus er is een groot topic in dus daar kan je lezen.

van de bullet is hier ook wel topicje over, dus er valt hier ook nog te lezen.

grotendeels is de keuze eigenlijk aan jouw omdat het twee verschillende soorten zijn.

ik heb er al in zitten lezen, het is gewoon omdat er nu een Bullet te koop staat hier voor een goede prijs. Ik vroeg me gewoon af of de kans nu reëel is dat de motor het begeeft na een paar keer rijden of dat dit puur afhangt van rijstijl, ...

@cedric

hallo cedric,

ik zie dat je niet weet welke keuze je moet maken, ik heb zelf ook een slash 2wd en natuurlijk de de hpi bullet mt flux te koop zoals je weet.

hier heb je wat nadelen van de slash: de motor word net zo heet als de bullet en het nadeel hiervan is dat je bij de bullet eventueel een motorkoeler kunt plaatsen en bij de slassh niet.

nadeel 2 is dat als je een sprongetje maakt en als er een beetje wind staat dat de slash 2wd dan wegwaait omdat er geen gewicht in de slash zit en dan de wind onder de kap slaat, hier heb je bij de bullet geen last van omdat deze een aluminium chassis heeft en daarom wat zwaarder is en de voorkant van de bullet is ook iets zwaarder omdat er een diff +aandrijving zit

nadeel 3 is dat je een slash 2wd bijna niet kunt corrigeren als je springt omdat het maar een 2wd is en bij 4x4 is dat veel gemakkelijker omdat je hier kunt corrigeren met 4 wielen.

en nadeel 4 is dat de bodemvrijheid veel lager is bij de slash dan bij de bullet mt flux

P.S. ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt, mocht je toch beslissen om een slash te kopen mag je die van mij ook wel kopen hij is net zo oud als de bullet en net zoals bij de bullet heb ik de doos en boekjes erbij en ze zijn beide nog geen 2 maanden oud voor de slash wil ik €280 hebben incl verzending.

gr ernst

volgens mij wil je gewoon je bullet krijt maar dat snap ik wel.

maar de onderdelen van de slash zijn veel makkelijker verkrijgbaar en er zijn meer upgrades.
je kan met de slash ook wel meedoen aan wedstrijden.

@darkfire.

als je mijn bericht leest zie je na PS dat ik mijn slas ook aanbied, dus ik snap niet waar je het vandaan haalt?

gr ernst

Ik heb zelf een Bullet MT Flux en Traxxas Rustler 2wd en moet zeggen dat een de 4wd bullet een stuk makkelijker rijdt en veel hogere fun factor heeft als de 2wd rustler.

Nadeel is wel dat er voor de bullet weinig hopups te krijgen zijn en je vaak even moet wachten op onderdelen als je deze besteld hebt (na dat je iets stuk rijdt bv.). De motor in de bullet gaat overigens niet zo snel stuk, ik heb die van mij al redelijk mishandeld en de motor is niets mis mee. Dingen die breken zijn vooral de plastic delen in de ophanging en evt. een schokbreker als je verkeerd land bij het springen.Maar al met al een stevige truck die meer doorstaat als mijn rustler (al weet ik niet hoe dat bij een slash zit).

De Slash is zonder meer duurzamer! De HPI techniek is weer net iets gecompliceerder, dus ook schadegevoeliger. Daarnaast zal de Slahs wat uitdagender rijden met z,n 2WD. Maar zoals al vermeld... Neus eens rond in de topics over deze auto's, of ga eens kijken in een modelbouw winkel.

Als je op kiezel en gras wil rijden dan zijn de bandjes van een Slash te smal en te klein. Dan moet je het meer zoeken in een truck. Stampede is dan misschien iets. Die MT2 zou ook kunnen idd. Je kan ook grote wielen op de Slash monteren. mogelijkheden te over.

Toegegeven, een Bullet flux is standaard best wel underpowered... ik weet niet hoe dat zit met een slash 2wd. Maar ik weet wel uit ervaring dat het bullet chassis veeeeeeeeel meer power aankan dan ze er stock in steken. Als je van plan bent om er een beetje een hobby van te maken kan je veel plezier halen uit een Bullet. Ben er nu zelf al een tijdje mee bezig en hij word hoe langer hoe gekker :)

Denk trouwens dat de ondergronden gras en gravel best uitdagend zijn voor een 2wd, zeker als je van plan bent om mss nog wat upgrades te doen...

En trouwens... als je de voorste aandrijfstang van een bullet verwijderd... heb je ook een 2wd, maar met vele bredere banden als een slash (slash weegt ook wel een stuk minder... maar ssssst :p )

Ok, ik neig natuurlijk wel wat meer richting bullet omdat ik er zelf mee rijd... maar echt geen slechte ervaringen mee gehad hoor.... mede wsl door het feit dat ik mijn bullet volledig leeg heb aangekocht :) Alle electronics zijn custom van dag 1 :)

groeten

heb vanalles gehad
momenteel een trooper van turnigy uit hk van hobbyking

100_6230.jpg

grotere banden en een esc van toro 150 amp, motor 1600 watt 14 volt accupak

100_6231.jpg

tezamen met extra onderdelen bestelt, tot nog toe geen onderdelen voor vervanging nodig gehad en wij knallen op een zandafgraving in pekela
snelheid en trekkracht is enorm

voor de prijs waar je nog geen tweedehandse 2whl slash voor kunt kopen laat staan een 4 wheeldrive

mij zou het ook meer aanstaan als ik een roller kan kopen voor een degelijke prijs( bullet) maar vermits er momenteel niemand echt iets aanbied is dit niet echt een optie. Rede is niet alleen de motor maar ook de zender, mijn broer heeft een associated T4 met een gewone 27 mHz en op het begin dat hij hem had reed de auto door een storing tegen een beton paal en dadelijk al een draagarm over, wil dit liever niet voor hebben. Maar upgrade kan achteraf nog steeds als er iets stuk gaat, versleten is.

dan moet je zoeken naar een model met 2.4ghz.
maar volgens mij hebben de nieuwe bullet en sommige slash 2wd dat.

weet dat de nieuwe slash en bullet dat hebben maar als het mogelijk is liever een 2de hands bullet dan een slash vandaar dat er achteraf dan wel een 2.4ghz in gaat

Back