HPI Bullet MT/ST Flux Topic !

Discussie in 'Electro offroad' gestart door FandL, 27 jul 2010.

  1. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Met minder KV krijgt de auto meer acceleratie en hoger top snelheid? En meer KV word 't allemaal langzamer? Of ís dit allemaal afhankelijk van de esc?
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Bij een hoger Kv heb je over het algemeen een hogere snelheid met dezelfde vertanding dan met een motor met een lager Kv.
    Alleen zal een motor met een hoger Kv sneller heet worden, en meer stroom vragen, wat je ESC aan moet kunnen..
    Met een lager Kv kun je echter zwaarder vertanden waardoor je net zo snel, als niet sneller bent dan een motor met een hoger Kv, en de motor zal met dezelfde vertanding veel minder stroom vragen.
    Ik zou voor de Bullet voor een motor gaan met 3800-4800Kv gaan.


    Hopelijk kunt u er wat mee!

    Ruud
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Thx voor het duidelijk filmpje
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Graag gedaan :)
    Daar is het forum voor naar mijn idee :)
     
  6. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Gister avond de shock brekers opnieuw gevuld met dikkere siliconen olie 500. Ook een sway bar geïnstalleerd ben benieuwd als dat zin gehad heeft. Nog iemand ervaring mee?
     
  7. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Top zo'n sway bar!
    Had niet verwacht dat het zoveel verschil ging zijn, waar hij in scherpe bocht met redelijke snelheid normaal al op z'n kop lag kan ik hem nu veel beter onder controle houden. Kleine bij sturing en wat gas en rem spel en hij gaat volle gaas door.
    Ook ís hij een stuk weg vaster zo dat hij niet zo springerig rijd.

    Carbon en aluminium hop up's werden me duidelijk afgeraden door rc winkel baas. Vanwege de onkosten die zullen volgen. Vanwege 't zwakkere punt te verleggen en andere onverwachte delen zullen breken.
    Zat wel iets in heb dus ma bepaalde onderdelen in zesvoud aangeschaft, even duur als 1nieuwe onderdeel in carbon of aluminium bijv!
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi dat het werkt!
    Alu moet je op strategische plaatsen gebruiken.
    Draagarmen bijvoorbeeld niet, omdat die wat flex nodig hebben tijdens een botsing.
    Je hubs zou je wel van alu kunnen doen, sterker nog, dit is misschien wel beter, omdat er dan minder flex en speling in je aandrijving zit.
    De aandrijving wil je zo strak mogelijk.
     
  9. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Q-base regelaar en 2350KV motor
    Zou deze kunnen kopen voor 110euro nieuw. Heeft iemand ervaring met deze combo?
    Wil hem in de bullet zetten als dat verstandig ís?
    Tevens moet ik dan persé om 4s rijden? En zou niet met 2of 3s kunnen rijden?
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Is een 1/8 motor en regelaar. Je zou opzich 3S kunnen rijden, maar hard ga he niet. Deze combo is eigenlijk bedoelt voor een 1/8 wagen.
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    +1, Je zal ik een 1:10 meer Kv willen.
     
  12. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Oké afgezien van de koop, wil nie onnodige aankoop doen. Vandaag 4 shock towers gemaakt van aluminium het ís even wat vijlen en zagen maar makkelijker dan ik dacht.
    Hopen dat na verkeerde landing nie alles kapot ís behalve de towers;-)towers
    Vraagje, rijden zonder cooling fan op de esc kan dan zijn dat hijzelf bij overhitting stopt?
     
  13. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Aluminium ís the best als te verkeerd land.;-)
    Maar heeft iemand tips over het uitlijnen van de auto? Krijg hem niet super strak er wiebelt altijd wel een wiel!
     
  14. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Gisteren nog eens uit gelaten in de modder.
     
  15. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Heb gemerkt dat een van m'n velgen zijn ingedrukt aan binnen kant waar de bout komt. Das waarschijnlijk een oorzaak van 't gerammel en gewiebel. Dit betekent natuurlijk nieuwe velg of ís er nog wat aant te doen?
     
  16. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    afgezien:-/

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Heb je al twee kleine gaatjes in de banden gemaakt?
    Het kan zijn dat daar zand en troep in is gaan zitten wat voor onbalans zorgt, een daardoor gaat alles wiebelen.
    Twee kleine gaatjes ( 1 mm ongeveer ) in de band, 180 graden tegenover elkaar.
    Dat is alle banden, en dan even de auto optillen en gas geven, dan word het eventuele zand etc er uit geslingerd.

    Wat bedoel je precies met plat gedrukt?
    Kun je daar een foto van maken?
     
  18. vinb

    vinb

    Lid geworden:
    11 jul 2011
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Nijverdal
    Hoi,
    Ik ben al een paar dagen met het sturen van mijn st flux bezig, maar hij stuurt nog steeds niet goed. Ik heb weleens gehoord dat de stuur servo's te licht zijn. Zou hij dan een keer op zijn of ligt het ergens anders aan?? Stuurstangen anders afstellen ofzo? Ik heb geen flauw idee.
    Alvast bedankt voor het advies.
     
  19. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    wat doet de auto dan? trekt die naar 1 kant? of stuurt die af en toe gewoon niet? verschuifd de 0 stand van het stuur continue? (dus de ene keer is niet sturen rechtdoor, een paar bochten later rijdt de auto rondjes als je niet stuurt. )
    mensen hier hebben iets meer info nodig omje te kunnen helpen. :)
     
  20. vinb

    vinb

    Lid geworden:
    11 jul 2011
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Nijverdal
    Ok. Hij stuurt naar een kant een beetje en de andere kan helemaal niet, en als ik hem naar een kant stuur, een beetje dus, en ik laat de wiel los van de zender gaan de wielen die terug naar het centrale punt, rechtdoor dus. Met m'n handen draai ik wel allebei kanten op dus ik denk dat de stuurstangen wel goed zijn. Electrisch wil het niet hoe ik ook stuur trim op op de zender ook maar zet. Iemand idee??
     

Deel Deze Pagina